Nikon D5200, bra eller dåligt köp?

Permalänk
Avstängd

Nikon D5200, bra eller dåligt köp?

Igår köpte jag en Nikon D5200 i väldigt fint skick, men jag är nybörjare gällande systemkameror och kan inte så mycket. Jag gav 2.000 kr för den med medföljande 18-55mm objektiv.

Kameran verkar riktigt bra hittills, visst borde den vara värd pengarna jag gav för den? Hade först funderat på en canon 550D, men valde den här istället då det var en kompis som sålde den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Igår köpte jag en Nikon D5200 i väldigt fint skick, men jag är nybörjare gällande systemkameror och kan inte så mycket. Jag gav 2.000 kr för den med medföljande 18-55mm objektiv.

Kameran verkar riktigt bra hittills, visst borde den vara värd pengarna jag gav för den? Hade först funderat på en canon 550D, men valde den här istället då det var en kompis som sålde den.

Det var riktigt bra köp skulle jag säga. Lite avis måste jag säga
Däremot kan det var värt att införskaffa något typ 35 eller 50mm objektiv. Det finns rätt bra fasta som inte kostar så mycket. Tyvärr är de billiga nikon-objektiven rätt mycket dyrare än canons instegsvarianter. Antar att det finns adaptrar, men har ingen erfarenhet av det. Jag tänker att om du vill komma så billigt undan som möjligt, så kanske det är något du ska titta på.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det var riktigt bra köp skulle jag säga. Lite avis måste jag säga