Permalänk

Flammig skärm? Samsung Q70R 65

Tjena, har nyss fått hem en Samsung Q70R 65" och är riktigt nöjd men en sak jag märkt är att vid speciella ljusare färger typ grå/ljusgrå blir bilden som flammig.

Är det något måndagsexemplar eller är led såhär?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Bildexpert 📺

Alla ser ut så i varierande nivåer när man kör en sådan testbild. Tycker ditt exemplar verkar rätt bra faktiskt. De flesta stora VA-paneler jag träffar på har till exempel mycket mörkare hörn.

Permalänk
Medlem

Tycker ditt exemplar ser bra ut också, finns betydligt värre

Permalänk
Medlem

Läste reklamen om denna TV och vad fasiken är Quantum HDR, Direct Full Array 4X. Något nytt fantastiskt High Tech Samsung har uppfunnit eller ännu mer ordbajsande från TV-industrin?

Vad fick jag fram? Jo att trots namnen som får en att tänka på ännu finare lager med prickar och fyra lager med full led belysning är bägge något som har att göra med uppskalning och processing dvs mjukvara. Rätta mig gärna om jag har fel, men har jag rätt så är det ju fantastiskt vad Samsung kan vränga till och hitta på. Ska i alla fall vara en bra TV enligt recensionerna

Ska i alla fall vara en bra TV :)
Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]