Formatering av hårdisk!

Permalänk
Medlem

Formatering av hårdisk!

För ett tag sedan köpte jag en hårdisk (seaget baracuda 120 gb) som jag nu laggrar massa viktiga saker på. Till saken min Orginal som satt i datorn när jag köpte den en western-digital 80gb vill jag nu formatera (windos och andra viktiga program ligger på den). Men nu till saken när jag har formaterat min 80 gb hårdisk hur fungerar det sen? När jag köpt hårdisken var man tvungen att formatera den (jag använde då win xp's egna prog) hur fungerar det nu när jag vill komma åt min 120 gb? måste jag formatera den igen? Jag vet att det går men jag vet inte hur!? känner xp av den automatisk och all information finns kvar på den?

Ludigt förklarat, är trött.

M v h Martin

Visa signatur

amd tvåtusenetthundra || femhundratolv mb RAM ||Gf fyra Ti fyratusenfyrahundra

Permalänk

Hårdisk? Ska ha hår i den?

Vill du köra Windows på din 80GB efter formatering? eller vaddå, du är lite luddig i din förklaring?

Om du formaterar den HDD du vill ha Windows på så måste du installera om det igen, så in i BIOS och välja att den ska boota från CD och sedan så kastar du i din fina WindowsXP-CD och installationsprogrammet går igång.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

HAHA "Hårdisk" haha man gör mistag när man är trött men de fixade säg jag vet inte igentligen vad min fråga va

BTW "hårdisk" jag måste va du¨m!

Visa signatur

amd tvåtusenetthundra || femhundratolv mb RAM ||Gf fyra Ti fyratusenfyrahundra