Alla fyndtips från mellandagsrean

Finns det någon bra sida för distans jobb?

Permalänk

Finns det någon bra sida för distans jobb?

Hej alla.

Jag blir mer och mer sugen på att gå helt remote jobb mässigt och undrar om någon har tips på var jag kan söka jobb.
Min bakgrund är inom sälj och IT,
Jobbat som säljare och butikssäljare i sammanlagt 6 år innan jag sadlade om och började inom IT.
Min erfarenhet inom IT är
6 månader som supporttekniker
2 år som Ansvarig IT-Tekniker (Support 1st -3dr line, Microsoft Serverar, Azure, 365)
8 månader som IT konsult inom Office 365 med fokus på digital workplace
2,5 år som förhandlingsledare för 365 med ansvar både för förvaltning, utveckling av hur vi jobbar och support inom 365.
Nuvarande jobb som Tjänsteägare för servicedisken och ansvarig för VIP Support.

Ingen nätverkserfarenhet direkt, men det känns som det mest andra inom Windows och Mac har jag pillat i på olika nivåer allt från enkla support ärenden till powershell och sql.

Helst skulle jag vilja hitta en liknade tjänst som jag har idag där jag styr våran köpa servicedesk men kan nog titta på annat med, så länge det är så remote som möjligt.

Har ni tips på sidor med jobb inom it som är helt remote?
Har ni som jobbar remote erfarenheter ni vill berätta om?
Hur är det med utrustning?

Hur är löneskillnaden?

Permalänk
Medlem

Tänker du dig att du startar eget då och jobbar hemifrån på heltid? Eller menar du att du ska anställas men jobba heltid på distans?

Det senare är mer tveksamt eftersom arbetsgivaren är skyldig enligt lag att ordna din arbetsmiljö i hemmet. T.ex bygga om så du får ett separat kontor etc.

Starta eget är nog det du ska göra om du vill jobba på distans. Tänk på att en vanlig hemförsäkring inte täcker företagsutrustning. Och glöm inte ergonomin bara för att du sitter hemma

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

Kolla för skojs skull. Finns över 500 .NET remote jobb i Sverige.

Tror man aldrig behöver jobba på kontor om man vill lol

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Tänker du dig att du startar eget då och jobbar hemifrån på heltid? Eller menar du att du ska anställas men jobba heltid på distans?

Det senare är mer tveksamt eftersom arbetsgivaren är skyldig enligt lag att ordna din arbetsmiljö i hemmet. T.ex bygga om så du får ett separat kontor etc.

Starta eget är nog det du ska göra om du vill jobba på distans. Tänk på att en vanlig hemförsäkring inte täcker företagsutrustning. Och glöm inte ergonomin bara för att du sitter hemma

Vill ju inte starta eget just nu så kanske får skippa att jobba distans hela tiden och köra hybrid uppläggen tyvärr

Skrivet av CyberNerd:

Tackar

Skrivet av Cameltotem:

Kolla för skojs skull. Finns över 500 .NET remote jobb i Sverige.

Tror man aldrig behöver jobba på kontor om man vill lol

Man skulle vara utvecklare