"Du har nått gränsen för antalet uppladdade bilder."

Permalänk
Medlem

"Du har nått gränsen för antalet uppladdade bilder."

Försökte vara hjälpsam i en tråd men fick endast ladda upp två bilder.

"Du har nått gränsen för antalet uppladdade bilder."

Vad är det för gräns?

Visa signatur

⚙️ AMD Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | AMD ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ WLMouse BeastX Wireless
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 55G3 / 65GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Har också smällt på den och det är inte baserat på storleken av filerna/bilderna utan bara på antalet - även de misslyckade uppsändningar eller att man tagit bort och lagt upp nya i redigerings-fasen för att få det i rätt följd och man 'provkör' innan det publiceras som en inlägg.

Jag förstår om man har begränsningar men som det är nu är det rent löjligt kinkigt.

Jag hade hellre sett typ 50 bilder (editeringsuppsändningar räknas inte in i den summan - bara de som publiceras senare) och x antal Mbyte totalt för alla bilderna i en 24h period eller liknande - och att man får reda på hur mycket som är kvar av både bildantal och förbrukad storlek för den _publicerade_ versionen när man när man gör sin förhandsgranskning. Med storleksbegränsning så får man som användare själv komprimera och reducera upplösningen på sina bilder så att man håller sig inom totala mängdbudgeten av data för bilderna.

Som det fungerar just nu så blir det väldigt liten lust att göra en 'repertoar' med bilder som visar skeendet i någon process vad det nu än är då det alltid blir att prova med bilder och placering inom en text för att flödet i bild och text skall framstå rätt och det nu tar stopp redan efter 10 bilder uppsända (och en del borttagna igen) i redigerings-läget och även om bilderna är 128 kByte stora png/gif-bilder som knappast kan anklagas för att det landar tungt på forumets lagring.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej!

För tillfället har vi följande begräsningar sedan förra året när Bilduppladdning 1.0 lanserades. Det har inte skett någon iteration på det projektet (ännu).

Antalet pixlar: 1920 × 1080
Antalet upplade bilder per dygn: 20 st
Antalet bilder i uppladdningskön: 5 st
Maximal filstorlek är 4194304 bytes (4 MB)

Om inte JavaScriptet lyckas att förminska bilden till 1920x1080 är maximal storlek 3264x2448.

Att öppna bild i den lilla förhandsgranskningen ska inte räkna ned uppladdningskön. Om du dock laddar upp bilden och inte använder den i inlägget sparas den i kön. Den sparar dessa bilder i 24 timmar för tillfället.

@xxargs Är det möjligtvis PNG-bilder du inte får ladda upp? De är endast de bilder jag själv stött på som vi nekar, för att de blir för stora (mot de parametrar som är inställda).

/ Johan

Permalänk
Hedersmedlem

Jag stötte på detta precis nu, det verkar vara en bugg att bilder som aldrig faktiskt använts i inlägg in sparas eller åtminstone räknas mot en.

Jag höll på att skriva ett inlägg och laddade upp tre bilder som möter alla krav ovan. (Körde förhandsgranskning ett par gånger också, utifall att det skulle kunna räknas mot totalt uppladdade per dygn?)

Sedan tappade jag bort den fliken och började om en dryg timme senare, och nu fick jag bara ta med två bilder innan det blev stopp.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200