Marcus kontorsstol från IKEA stänger av min dator?

Permalänk
Medlem

Marcus kontorsstol från IKEA stänger av min dator?

Jag har en sådan här stol sedan några år och innan jag började söka på nätet för att hitta en lösning på mitt problem så trodde jag att jag höll på att bli galen. Min dator stänger alltså av sig, i nio fall av tio ganska exakt när jag reser mig (hastigt) från min kontorsstol. Reser jag mig långsammare eller mer försiktigt så klarar jag mig för det mesta. Men det är ett helvete att komma ihåg.

Enligt en tidigare sökning så vet jag att det är stolen som är orsaken till detta. Det jag undrar är om fler här råkar ut för detta och ifall någon vet exakt vad det är som händer. Är det statisk electricitet som genereras i sådana mängder att det påverkar datorn?

https://www.ikea.com/se/sv/p/markus-kontorsstol-vissle-moerkg...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Wow, jag måste testa byta stol på kontoret! Nästan varje gång jag puttar bak stolen och ställer mig upp så startar min skärm om sig två gånger på raken. Detta är den andra skärmen som gör det, andra kabeln (1x USB-C till C, 1x USB-C till DP) som gör det och andra laptopen som gör det! Det enda som är samma är skrivbordet, IKEA BEKANT, och stolen, en MARKUS med lädersits.

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem

Hade problem med att min skärm slocknade när jag hade Ikea Marcus tygstolen, bytt till en noblechairs nu och problemet har försvunnit.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det var förmodligen den jag hittade förra gången jag sökte men eftersom jag är gammal har jag hunnit glömma

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||