Tele2 WIFI HUB L2, 2.4ghz och 5ghz samma SSID?

Permalänk
Medlem

Tele2 WIFI HUB L2, 2.4ghz och 5ghz samma SSID?

Jag har en WIFI HUB L2 från Tele2. Anslutning är fiber, villa. Innan hade 2.4ghz och 5ghz olika SSID men idag är det samma. Jag vill inte ha det så. Jag vill att de ska ha olika namn och olika lösen. Jag minns att innan kunde man ändra det men det går inte längre. Är det någon som har samma router och vet hur man ändrar det? Jag har gått in i menyn i router men hittar inte hur jag ska byta.

Rubrik förtydligad. // MOD
Permalänk
Medlem

Ursäktar för ohjälpsamt svar, har inte den längre, men ja inställningen ska finnas bland routerinställningarna. Titta igen eller skicka bild här på inställningarna då jag glömt hur det är indelat.

Bör vara ganska rakt på sak att klicka på nätvärksanslutningar eller något

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbe20:

<Uppladdad bildlänk>

Du får nog klicka in på Advanced?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Har samma problem med min man kan endast ändra namn på Ssid 2.4ghz har fungerat att byta namn på båda förr.
I Advance står det bara wirelessmode 802 etc samt bandwith auto

Fungerade med äldre router men nu när man fått en nyare så verkar det inte fungera

Men om man aktiverar Wi-Fi Guest Access så kan man ändra namn på både 2.4 GHz & 5 GHz

Permalänk
Medlem

@Morre88 hittat någon lösning på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morre88:

Har samma problem med min man kan endast ändra namn på Ssid 2.4ghz har fungerat att byta namn på båda förr.
I Advance står det bara wirelessmode 802 etc samt bandwith auto

Fungerade med äldre router men nu när man fått en nyare så verkar det inte fungera

Men om man aktiverar Wi-Fi Guest Access så kan man ändra namn på både 2.4 GHz & 5 GHz

Skrivet av Amaro:

@Morre88 hittat någon lösning på detta?

Om ni går in på Wifi->Wifi Mesh och väljer subsection "Bandsteering and Roaming" och inaktiverar det, så bör 2,4Ghz och 5Ghz wifi bli separerade.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34