Dåligt ljud i headset som är kopplat till Xbox-kontroll

Permalänk
Medlem

Dåligt ljud i headset som är kopplat till Xbox-kontroll

Hej!

Hoppas någon här kan hjälpa mig med detta problem!

Köpte nyligen ett par Marshall Major IV där jag har kopplat in den medföljande 3.5mm sladden från hörlurarna till xbox-kontrollen. Har Xbox series X.

Ljudet är inte alls lika bra och djupt med sladd som när jag har det kopplat via BT till TV men jag har tyvärr en liten fördröjning i ljudet när det är kopplat via BT.

När det är kopplat med sladd i kontrollen så är det ett konstant lågt brus och om det är högfrekventa ljud så knastrar det i hörlurarna.
Jag tittade på inställningarna och fick ner bruset lite grann när jag lekte med chattmixljudet och medhörning men knastrandet kvarstod. Försökte efter detta att köpa och installera Dolby Atmos till Xboxet men det gjorde ingen skillnad alls vilket gjorde mig väldigt besviken! Nu vet jag inte vad jag ska göra och kan inte förstå hur det kan vara så stor skillnad på ljudet mellan sladd och BT.

Permalänk
Medlem

Skillnaden är väl sannolikt att med BT så använder du förstärkaren i hörlurarna, men med sladd är hörlurarna helt passiva och går på förstärkaren i handkontrollen – som givetvis då är extremt mycket klenare… Tveksamt om det går att göra så mycket åt det.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Skillnaden är väl sannolikt att med BT så använder du förstärkaren i hörlurarna, men med sladd är hörlurarna helt passiva och går på förstärkaren i handkontrollen – som givetvis då är extremt mycket klenare… Tveksamt om det går att göra så mycket åt det.

Ok fasen va tråkigt. Jag har inte någon särskild kunskap om ljud men är det inte konstigt att inte Dolby Atmos gör det bättre? Det som jag köpte till Xboxet var speciellt gjort för just hörlurar.