OneNoteIm.exe ingen digital signatur eller Copyright

Permalänk

OneNoteIm.exe ingen digital signatur eller Copyright

Kan inte komma åt filen, för om jag går till platsen där den ska vara, kommer inte den "gruppen" upp..

Så ända anledning till att jag såg detta var för att jag kollade ingen processerna i task managar innan jag gick för att sova... MEN då så jag att denna låg på drygt 5 MB för att sen pausas (är pausade nu, ingenting jag själv gjorde) har gjort en fullständig scanning med Microsoft Defender (windows 11) som inte hittade något... Så därför vänder jag mig hit också, om det är vanligt att OneNotim.exe INTE har någon Copyright
(Har också "Okänt Konto) högst upp, MEN det är nog ingeting att bry sig om antar jag, eftersom att jag kollad Windows+R och netplwiz utan att se någon mer användare än jag själv.. Detta var hela filplatsen;

C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Office.OneNote_16.14326.22007.0_x64__8wekyb3d8bbwe

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Saknar programmet signatur från Microsoft så är det inte en fil från Microsoft. Dvs, det är något annat bös.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Saknar programmet signatur från Microsoft så är det inte en fil från Microsoft. Dvs, det är något annat bös.

var tydligen skapat 2 dagar sen, och det är ingenting jag har gjort själv, och jag vet med säkerhet att jag inte har kört eller öpnnat någon sida som kan ha installerat någonting utan min kännedom

Edit; Ska tilläggas att Full scanning med Windows defender inte hittade något, och även en scanning (laddade nyss hem) Malwarebytes hittar någon Virus/Malware eller något annat skumt