SFW! Evnia 27M2N8500 för OLED i vardagsrum och gaminghörna

Permalänk
Melding Plague

SFW! Evnia 27M2N8500 för OLED i vardagsrum och gaminghörna

Elegant bildskärm med smaskig panelteknik och skyhög uppdateringsfrekvens.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt läcker :). När ska dom sluta proppa in högtalare i skärmarna dock?

Visa signatur

Jag gillar att försöka odla tropiska växter från frön, i ett nordiskt klimat.
🌱 Min YouTube-kanal: https://www.youtube.com/c/NordicPlantLover 🌱

Permalänk
Hedersmedlem

Köp 32" 4K istället, 9490:- på komplett just nu. Förjävla trevlig skärm, recenserad här.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger system

Permalänk
Medlem

Helt ärligt så är dessa skärmar sjukt vackra som vita.

Dock det jag skulle vilja se är:
Ta bort högtalare
Gör dem tunnare
Gör dem Curved
FÖrsök få bort listerna mer speciellt då dem är vita som stör lite jämfört med svart då man spelar.
(Tro det eller ej men stirrar man på en skärm med vit ram istället för svart så blir det lätt man stör sig på vit ram).

Förstår som sagt inte VARFÖR man kör högtalare i dessa skärmar.. Jag har då aldrig träffat någon..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekorrism:

Helt ärligt så är dessa skärmar sjukt vackra som vita.

Dock det jag skulle vilja se är:
Ta bort högtalare
Gör dem tunnare
Gör dem Curved
FÖrsök få bort listerna mer speciellt då dem är vita som stör lite jämfört med svart då man spelar.
(Tro det eller ej men stirrar man på en skärm med vit ram istället för svart så blir det lätt man stör sig på vit ram).

Förstår som sagt inte VARFÖR man kör högtalare i dessa skärmar.. Jag har då aldrig träffat någon..

Ush nej, inte curved på en 27 tum skärm. Skall det ha någon effekt får man sitta på 25 cm avstånd från skärmen typ.
Var helt inne på att köpa 32an först men det blir nog 27an på grund av storlek och att PoE2 i 4k blir lite tungt för mitt garfikort.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Har 4K-varianten från Philips (32M2N8900) som nämndes ovan och 2160p vid 16:9 vid 32-tum tycker jag är topp på en armlängds avstånd. Kan köra oskalat utan att jag tycker det blir för smått och det ger en mass yta att ha fönster och grejer på. Även om det så klart hade varit fint med en högre pixeltäthet så är det ändå klart bättre än 1440p vid 27-tum.

Nä, jag är mycket nöjd.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Ush nej, inte curved på en 27 tum skärm. Skall det ha någon effekt får man sitta på 25 cm avstånd från skärmen typ.
Var helt inne på att köpa 32an först men det blir nog 27an på grund av storlek och att PoE2 i 4k blir lite tungt för mitt garfikort.

Du måste inte köra i 4k för att skärmen är det.

Permalänk
Medlem

Läcker skärm. Jag är bara lite förundrad över att så många skärmar envisas med just 2 USB-utgångar. Är det så dyrt/svårt att få in fler?

Själv skulle jag vilja ha minst 6 st för att slippa ha sladdar till datorn: 1) tangentbord 2) mus 3) webbkamera 4) högtalare/mic-puck 5) laddsladd till mobil 6) laddsladd till hörlurar/klocka/annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av wly:

Du måste inte köra i 4k för att skärmen är det.

Nä men har sett på youtube att det inte blir så bra med nedskalning på dessa monitorerna. Native upplösning är mycket bättre jag har inte sett det själv, men det skulle inte vara kul. Jag har ca 80 fps med alla effekter på i 1440p nu så 4k skulle nog sänka det en hel del..

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Nä men har sett på youtube att det inte blir så bra med nedskalning på dessa monitorerna. Native upplösning är mycket bättre jag har inte sett det själv, men det skulle inte vara kul. Jag har ca 80 fps med alla effekter på i 1440p nu så 4k skulle nog sänka det en hel del..

Vad menas? Du kan dra ner renderscale hela vägen till runt 25% och det ser fortfarande relativt bra ut. Dlss och fsr 2 gör än bättre jobb.