Tekniska problem med Tradera? Köpt annons hittas ej

Permalänk
Inaktiv

Tekniska problem med Tradera? Köpt annons hittas ej

Lade ut min första annons för i år på Tradera med utrop + köp nu igår eller i förrgår. Igår fick jag avisering om att objektet hade blivit sålt med köp nu. Fick dock aldrig mail som bekräftar detta men annonsen står som avslutad med köp nu fast den står som aktiv under min profil... Annonsen syns inte som aktiv för mig i kontrollpanelen (förutom några enstaka sekunder ibland) och under Sålda > Ej betalda kan jag inte nå den då det står att Traderas servrar inte går att nå och att jag ska försöka igen senare. Försökt flera gånger och har chattat med Tradera som inte ens hittar min annons. Tagit kontakt två gånger idag utan lösning. Ombads att ta kontakt på måndag igen då tekniker är på plats. Oerhört frustrerande. Kan alltså inte se vem köparen är ens för kontakt.

Någon som har varit med om liknande? Sålt i flera år på Tradera och har aldrig varit med om liknande tekniska strul.

Permalänk
Medlem

Jävla less på Tradera, så mycket mer strul nu. Ska nog stänga mitt konto och aldrig använda mig av det igen, har tidigare tyckt om deras support med det var rent kasst de senaste två gångerna. Blev -100kr 2 gånger av olika skäl. Tidigare har support hjälpt till med liknande problem men nu är det "inte tekniskt möjligt". Pff. Åvanpå det tar de 15% avgift per annons nu utan gräns på 200kr som förut. Orimligt.

Blev det löst för dig?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rwkk:

Jävla less på Tradera, så mycket mer strul nu. Ska nog stänga mitt konto och aldrig använda mig av det igen, har tidigare tyckt om deras support med det var rent kasst de senaste två gångerna. Blev -100kr 2 gånger av olika skäl. Tidigare har support hjälpt till med liknande problem men nu är det "inte tekniskt möjligt". Pff. Åvanpå det tar de 15% avgift per annons nu utan gräns på 200kr som förut. Orimligt.

Blev det löst för dig?

Tog kontakt 2 gånger i fredags och i sista kontakten bad de mig att återkomma idag. Loggade in för att kolla först och nu verkar allt fungera igen. Kontaktat köparen.

Aldrig varit med om liknande teknikstrul tidigare... Uppriktigt förvånad.

Orolig att köparen inte ska betala av olika anledningar vilket gör att jag missat min rabattkod. Behöver jag starta om den kommer jag att behöva lägga på 100 kr extra för provisionen. Trist när köparen därtill ska betala 5% ytterligare utan maxtak... Jag har närmare 200 omdömen (sålt mer än så dock då inte alla lämnar omdöme), inga negativa och varit medlem i över 10 år. Sålt en del dyrt och upplever att jag arbetat upp ett förtroende samtidigt som jag alltid skickar försäkrat. Traderas köpskydd är helt meningslöst för mina köpare men de har ju alltid kunnat välja det ändå.

Får jag sålt så får jag men jag tror försäljningen kommer att minska, främst av dyrare varor. Behöver kanske se mig om efter andra alternativ. Har dock gillat Tradera för bra räckvidd och speciellt för prylar som man är osäker på. För inte glömma smidig betalning och frakthantering som dessutom är prisvärd. Blocket är tyvärr inget alternativ för distanshandel då jag vägrar skicka något där köparen först ska godkänna för att jag ska få mina pengar. På Blocket gäller endast avhämtning för min del vilket innebär större prylar t.ex. möbler. Allt annat har jag lagt ut på Tradera.

Vi får se vart det här leder. Hade gärna sålt nån annanstans om det fanns bra utbud av köpare och liknande prisvärd frakthantering.

Permalänk
Skrivet av anon356120:

Tog kontakt 2 gånger i fredags och i sista kontakten bad de mig att återkomma idag. Loggade in för att kolla först och nu verkar allt fungera igen. Kontaktat köparen.

Aldrig varit med om liknande teknikstrul tidigare... Uppriktigt förvånad.

Orolig att köparen inte ska betala av olika anledningar vilket gör att jag missat min rabattkod. Behöver jag starta om den kommer jag att behöva lägga på 100 kr extra för provisionen. Trist när köparen därtill ska betala 5% ytterligare utan maxtak... Jag har närmare 200 omdömen (sålt mer än så dock då inte alla lämnar omdöme), inga negativa och varit medlem i över 10 år. Sålt en del dyrt och upplever att jag arbetat upp ett förtroende samtidigt som jag alltid skickar försäkrat. Traderas köpskydd är helt meningslöst för mina köpare men de har ju alltid kunnat välja det ändå.

Får jag sålt så får jag men jag tror försäljningen kommer att minska, främst av dyrare varor. Behöver kanske se mig om efter andra alternativ. Har dock gillat Tradera för bra räckvidd och speciellt för prylar som man är osäker på. För inte glömma smidig betalning och frakthantering som dessutom är prisvärd. Blocket är tyvärr inget alternativ för distanshandel då jag vägrar skicka något där köparen först ska godkänna för att jag ska få mina pengar. På Blocket gäller endast avhämtning för min del vilket innebär större prylar t.ex. möbler. Allt annat har jag lagt ut på Tradera.

Vi får se vart det här leder. Hade gärna sålt nån annanstans om det fanns bra utbud av köpare och liknande prisvärd frakthantering.

tja traderas köpskydd kan skjuta dig rätt hårt i foten som säljare då den generellt är till köparens fördel och du kan bli utan pengarna med en annan vara tillbakaskickad eller det du sålde söndertagen av köparen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur mycket tekniskt strul (slutat räkna gångerna deras sida blivit helt unresponsive en söndagkväll) så undrar jag vilken kompetens deras IT-team sitter på.
Det kombinerat med en kundtjänst som bara rycker på axlarna när man säger att folk inte kunde buda på grejorna man säljer dom sista fem minuterna pga deras tekniska strul lämnar verkligen avsmak i munnen. Dom vet ju garanterat att buden dom sista sekunderna kan innebära att sälja en vara för 150kr och 2500kr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

tja traderas köpskydd kan skjuta dig rätt hårt i foten som säljare då den generellt är till köparens fördel och du kan bli utan pengarna med en annan vara tillbakaskickad eller det du sålde söndertagen av köparen.

Aldrig haft problem tidigare och köpskyddet är ju inget nytt bara att det är standard. Vill tro att Tradera förstår att man är seriös efter så lång tid. Ska dock inte förneka att köpskyddet oroar mig, att oseriösa köpare tänker att de kan blåsa säljare med köpskyddet. Kommer därför att fota det jag packar utöver att jag redan skickar spårbart och försäkrat. Brukar fota vikten också även om jag glömmer det ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon356120:

Aldrig haft problem tidigare och köpskyddet är ju inget nytt bara att det är standard. Vill tro att Tradera förstår att man är seriös efter så lång tid. Ska dock inte förneka att köpskyddet oroar mig, att oseriösa köpare tänker att de kan blåsa säljare med köpskyddet. Kommer därför att fota det jag packar utöver att jag redan skickar spårbart och försäkrat. Brukar fota vikten också även om jag glömmer det ibland.

Som vi kan se här så skiter ju Tradera fullständigt i vad du som säljare har för bevis. Det ser ju inte särskilt bra ut https://www.sweclockers.com/forum/trad/1730973-kopare-nyttjar...

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av haijen:

Som vi kan se här så skiter ju Tradera fullständigt i vad du som säljare har för bevis. Det ser ju inte särskilt bra ut https://www.sweclockers.com/forum/trad/1730973-kopare-nyttjar...

Fyfan. Nu får jag ångest. Kanske ska skita i att skicka. Om köparen betalar så betalar jag bara tillbaka. Fast då åker jag ju på provisionen... Hoppas han inte betalar. Vi snackar om ca 8k.

Vet inte var sjutton jag ska sälja den. Tycker Blocket är jobbigt med alla prutare men får väl skaffa mer skinn på näsan och/eller sätta ut ett prutpris. Alltid gillat att skicka annars då jag känner mig utsatt men brukar be farsan närvara vid avhämtning som ändå skett en gång via Tradera. Allt gick bra och jag har full förståelse för att man vill hämta men har varit med om en dålig upplevelse tidigare som gjort mig rädd.

Tråkigt att det ska vara så svårt att sälja säkert.