SweClockers klassiska musmattor återvänder!

Nvidia App får skärminställningar

Permalänk
Melding Plague

Nvidia App får skärminställningar

Inställningar för upplösning och annat har tidigare funnits i Nvidia Control Panel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja den här appen är ganska onöding just nu. Alla funktioner som finns i nVidia Controll Panel måste ha migreats över innan den blir användbar. Förstår inte varför dom inte gjorde klart den innan den släpptes.

Visa signatur

CPU TBA | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Ja den här appen är ganska onöding just nu. Alla funktioner som finns i nVidia Controll Panel måste ha migreats över innan den blir användbar. Förstår inte varför dom inte gjorde klart den innan den släpptes.

De tog väl rygg på Microsoft där,
. - Varför inte sprida ut inställningar över flera platser? - Smart idé, det kommer användarna uppskatta… 🤪

Permalänk
Medlem

Med drivarna som kommer officiellt på torsdag och early access på denna app börjar den bli riktigt bra. Nu kan man välja RTX DLSS overrides och allt möjligt. MFG kom igår tex.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk

När dom lägger till Nvidia surround i nya appen är den dagen jag shiftar.
Dator världens mest buggade skit mjukvara men är ett måste för oss som racers, så hoppas dom uppdaterar skiten snart, senaste uppdateringen är 9 år sen eller nått sånt !

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FreddyK:

Ja den här appen är ganska onöding just nu.

Naj!
Den nya kom med något nvidia verkligen sakanat och legat efter med.
Appen hämtar nya drivrutiner - hör och häpna utan kontokrav!
Det är väl typ den enda funktion jag använder från nvidias mjukvara.

Skrivet av FreddyK:

Alla funktioner som finns i nVidia Controll Panel måste ha migreats över innan den blir användbar. Förstår inte varför dom inte gjorde klart den innan den släpptes.

Yeah. Det där håller jag med om

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

gamla sättet hade ju sin reson. "display" inställningar. upplösning, gamma. sånt som har med systemet att göra fanns i control panel.
vilket för övrigt ofta återfinns i windows display inställningar.

"spel"-relaterat och andra funktioner i GeForce Experience. streaming, ansel, och annat sånt som bara hade med spel att göra.

Nvidia-apps enda fördel är slopandet av kontrokravet för automatic driver updates. annars är det same same. att byta in "control panel" innehållet i nvidia-app är like meningslöst eftersom control-panel redan var meningslös. imho.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Skärminspelning förstördes för mig i samband med Nvidia-app installationen från experiance. Går att spela in men inget ljud. Nvidia App känns väldigt ofärdig.

Permalänk
Medlem

Så länge Nvidias kontrollpanel fortsätter fungera bra ser jag ingen anledning att byta.

Permalänk
Medlem

Vilka här inne har bytt över till Nvidia App från GE?
Jag bytte tillbaka till GE eftersom Nvidia App inte spelade in mina klipp som den skulle "highlights" bl.a och tyckte menyn va betydligt rörigare och saknade vissa finesser... Men det är säkert närmare ett år sen jag bytte tillbaka.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Jag bytte tillbaka till GE eftersom Nvidia App inte spelade in mina klipp som den skulle "highlights" bl.a och tyckte menyn va betydligt rörigare och saknade vissa finesser... Men det är säkert närmare ett år sen jag bytte tillbaka.

GE är bloatware som jag aldrig tillåter i min dator.
Spelar aldrig in något eller streamar heller.
Gillar nya appen som jag kört sedan första public betan, krävdes för få igång RTX HDR vilket är typ ett krav idag för kunna spela på PCn.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Jag är ingen tung "driver-spelare" och Nvidia app fungerar för mina behov. Mest uppdaterar jag bara drivrutinen och så är det bra. Använder performance metrics också.

Det som finns i kontrollpanelen är inget jag normalt behöver. Men just att byta upplösning kan väl hända någon enstaka gång, så det är ju bra att man slipper kontrollpanelen för det då.

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElyziuM:

GE är bloatware som jag aldrig tillåter i min dator.
Spelar aldrig in något eller streamar heller.
Gillar nya appen som jag kört sedan första public betan, krävdes för få igång RTX HDR vilket är typ ett krav idag för kunna spela på PCn.

Jag förstår! För mig så är GE viktig för just shadowplay & highlights som automatiskt sparar videoklipp/händelser från PUBG t.ex och det funkade inte sist jag provade med Nvidia App

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Appen ersätter i första hand GeForce Experience och inte Control Panel. Därav att vissa funktioner från Control Panel dröjer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Bra att de går över till något modernare. Vill se mer funktioner så de kan komma ikapp AMD på mjukvarusidan.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Det bästa med nya versionen av Nvidia App är DLSS4 Override.
Doom Eternal ser helt galet bra ut nu med den nya AI modellen.