Fel på medföljande backplate på MSI B550-A PRO?

Permalänk

Fel på medföljande backplate på MSI B550-A PRO?

Beställde en MSI B550-A PRO förra veckan och skulle installera min gamla kylare (Deepcool AK400) som tidigare satt på en intel-CPU. Jag tog fram medföljande standoffs, bracket och skruvar till AM4. När jag skulle sätta på standoffsen på moderkortets backplate så var det för trångt. Jag var tvungen att trycka så hårt att standoffsen sprack. Jag var ganska ivrig med att kunna bygga ihop min nya dator så jag skickade då efter en Peerless Assassin 120 SE istället för att leta efter nya standoffs som passar min AK400. Jag fick hem den nu men så har jag exakt samma problem. Standoffsen som kom med kylaren är återigen för trånga. Skruvarna som följer med backplaten passar men det gör ej standoffsen. Processorn är installerad i moderkortet utan problem. Jag är väldigt förvirrad helt enkelt. Har dom lyckats skicka med fel backplate eller är den defekt? Eller är det något jag missar? Det är ingen fråga om att jag skulle använda fel standoffs, det står mycket tydligt "AM4" på dom.

EDIT: De plast-brackets som medföljer moderkortet passar på backplaten utan problem. Jag är så himla förvirrad. Här är en bild som visar detta mysterium: https://i.imgur.com/vc1Mmbw.jpeg