Permalänk
Medlem

Köpråd för speldator

Hej,

Skulle uppskatta lite råd då det säkert är 15år sedan jag byggde ihop en dator senast, så är ganska out of date med vad som är bra nu för tiden.
Har en budget kring 16k och satte ihop något på inet, pressade budgeten lite då jag också behöver windows.

Tankar, tips eller råd kring denna? Är det dom här komponenterna ens kompatibla med varandra? Byta ut något?

https://www.inet.se/datorbygge/b1629696/dator

All hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Windows kan du köpa för ca en hundring på andra håll, så har du mer till komponenter.

Permalänk
Medlem

vad gäller windows det funkar tex och köpa en på gamekeys . Sen det släpps nya amd grafikkort inom 2 veckor även om man troligtvis inte kommer att få 9070 xt för 6990 kr så borde du kunna få ett 9070 för runt 7000 kr vilket om läckorna stämmer är en helt annan prestanda än 7800 xt

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 11 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Tusen tack för tipsen, avvaktar med att beställa några veckor då

Permalänk
Medlem

I dagsläget hade jag mycket hellre kört på något i denna stil men håller med om att det är värt att vänta tills 6 mars.