Tjänstefördelare startar om sig frekvent

Permalänk
Medlem

Tjänstefördelare startar om sig frekvent

Hej!
Jag har nyligen fått fiber installerad till min villa. Detta via en kampanj genom TELIA.
Jag fick avlämnat från installatören att det var klart och TELIA bekräftade att tjänsterna var online.

Då upptäcker jag att min uppkoppling intermittent går ner och tittar man på tjänstefördelaren så har den då börjat starta om sig.
Tjänstefördelaren är av märket GENESIS XG6846B och har fibern inkopplad via SFP.

Jag har testat tre scenarion där utfallet är det samma.

Jag har egen nätverksutrustning från ASUS AC1500 som jag testat med = nätet går ner och tjänstefördelaren startar om sig.

Använt Telias egna utrusning och haft endast en dator kopplad = nätet går ner och tjänstefördelaren startar om sig.

Satt min dator direkt kopplad till tjänstefördelaren och testat = nätet går ner och tjänstefördelaren startar om sig.

Jag har inte lyckats hitta andra lösningar på nätet kopplat till min utrustning, däremot har det förekommit andra som haft samma problem, tyvärr har ingen lösning presenterats.

Tacksam för hjälp!

/S

Visa signatur

||Case: Fractal Design Define R3 White || CPU: Intel Core i5 3470 ||PSU: Corsair CX 600W ||GPU: ASUS Nvidia GTX 770
||MB: ASUS B75 M-Plus ||SSD: Intel 120GB ||HDD: Seagate 2TB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Felanmäl först.
Det är relativt vanligt att när nätadaptern börjar ge upp ger de roliga fel. Vad är "nyligen" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Felanmäl först.
Det är relativt vanligt att när nätadaptern börjar ge upp ger de roliga fel. Vad är "nyligen" ?

Fick det inblåst och svetsat Tisdag 4 Mars.
Det är felanmält och tekniker skall komma inom kort men känns ju onödigt ifall det kan lösas via forumet.
Känns osannolikt att en nätdel som är ny inte skulle fungera.
Tack för tipset!

Visa signatur

||Case: Fractal Design Define R3 White || CPU: Intel Core i5 3470 ||PSU: Corsair CX 600W ||GPU: ASUS Nvidia GTX 770
||MB: ASUS B75 M-Plus ||SSD: Intel 120GB ||HDD: Seagate 2TB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Swillex:

Fick det inblåst och svetsat Tisdag 4 Mars.
Det är felanmält och tekniker skall komma inom kort men känns ju onödigt ifall det kan lösas via forumet.
Känns osannolikt att en nätdel som är ny inte skulle fungera.
Tack för tipset!

Då är det ju väldigt nytt och ska inte krångla.
Ibland får man ju faktiskt saker som går sönder fort eller levereras trasigt:)