Lång USB kabel
Tjenare!
Har funderat länge på att flytta min dator från den lilla skrubb till kontor jag har och in i mitt rackskåp som står i garaget. När jag drog nätverkskabel mellan dessa utrymmen så gick det ca 20m över vindan och ner i rackskåpet.
För att undvika problem så tänkte jag helt enkelt dra 2st kablar. Förstår att man eventuellt hade kunnat lösa detta med en USB-C kabel till en dockningsstation. Men för att slippa köpa en extrem dockningsstation som klarar av större upplösningar, hz osv så drar jag en DisplayPort kabel direkt mellan de två enheterna.
Alltså en optisk DP kabel direkt från datorns grafikkort och in i skärmen som står i kontoret.
Har kikat på denna: https://www.dustin.se/product/5011281232/cable-dp---dpactive-...
Och en USB (gärna typ C) kabel som endast behöver mata en enklare USB-hub / dockningstation med data, ingen ström eller support för displayer. Syftet för detta är att ha USB-A och USB-C portar för exempelvis trådlös mus/tangentbord eller när man har en USB-sticka som behöver kopplas in i datorn så man slipper springa till garaget.
USB-C kablar verkar vara lite av en djungel speciellt när man kommer upp i längre distanser. Och priserna skenar snabbt iväg.
Tänkte därför om någon har tips på en längre USB kabel som gör det jag behöver och inte kostar överdrivet med dineros.
Tack på förhand!