Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

**Update 2025-03-01**
Den uppgraderingen jag fick var till 1G/50Mbps (Coax), Ny router (C4), WiFi-extender samt USB-sticka och SIM-kort som pluggas in i routern utifall nätet går ner och då går det autmagiskt över till 4G(5G?).
Inte fått hårdvaran än men min C2-router ger mig utlovad hastighet.
Så det "enda" jag har att klaga på nu är att 100Mbit nerhastighet hade suttit bättre samt att 600:-/månad känns lite smådyrt. Menmen.

Jo, fick också samma "uppgradering" från 600/50 till 1000/50, roliga är att hemsidan visar att premium är 1000/100 och dom säger på kundservice att det är 1000/50.. pfft. 1200/100 fungerade när jag provade det ett år, nu blire 400 mer ner! för ca 250kr mer )

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats få gratis Max via sin tele2 ? Försöker navigera dit på tele2 hemsida men får 404...

Permalänk
Medlem
Skrivet av omdull:

Någon som lyckats få gratis Max via sin tele2 ? Försöker navigera dit på tele2 hemsida men får 404...

Gratis? Tror jag tyvärr inte. "Gäller för dig som har Max via något av våra tv-abonnemang."
https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/kom-igang-med-ma...

Permalänk
Medlem

Nu fick jag mejl om uppgradering under pågående bindningstid med rabatt.

Har idag 150/10 för 249kr/mån som egentligen löper ut i dec.

I mejlet framgick inte mer än "uppgradering till bredband bas" och en höjning till 279kr/mån under pågående bindningstid, därefter (tack och lov) ett lägre ordinarie pris på 399kr/mån (mot tidigare 539kr/mån).

Ringde därför Tele2 för att fråga vad uppgraderingen innebär och fick som svar att det övergår till 250/50 1:a maj, då de tar bort 150/10 som alternativ.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Fick precis epost från Tele två om att ta del att testa Max med reklam under en begränsad period.

Upplev Max hos Tele2
Från och med den 24 mars till den 2 juli kan du titta på Max Basic med reklam utan extra kostnad.

Ha Tele2 tv bas utbud idag.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggie:

Fick precis epost från Tele två om att ta del att testa Max med reklam under en begränsad period.

Upplev Max hos Tele2
Från och med den 24 mars till den 2 juli kan du titta på Max Basic med reklam utan extra kostnad.

Max Basic. Låter som något som fiskats upp ur en skurhink.

Fick också det mejlet, men iom att det är med reklam så är det ointressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggie:

Upplev Max hos Tele2

Har samma men lyckas inte få igång det..

Permalänk
Medlem

Fick igång det. loggade in på Tele2 och på översikten så syns vilka streaming tjänster som ingår.
Tryckte på se mera om streaming och fick upp en sida där det stod at jag hade Max med reklam men att det inte var aktiverat.
Valde aktivera och fick ange min epost, fick en kod och nu är jag igång.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggie:

Fick igång det. loggade in på Tele2 och på översikten så syns vilka streaming tjänster som ingår.
Tryckte på se mera om streaming och fick upp en sida där det stod at jag hade Max med reklam men att det inte var aktiverat.
Tröck på aktivera och fick ange min epost, fick en kod och nu är jag igång.

Jag ska skifta till Telia som lev. snart, då ingår netflix, hbo och disney+ (jag har årsabbonemang på Disney, betalades sist i Oktober)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Jag har precis beställt en wifi förstärkare från tele2 och vad jag undrar är om en sådan skulle fungera bättre än mina enheterns inbyggda wifi... en nvidia shield och en zidoo z2000 pro...

planen är att ha den stående vid min tv och dra två kablar. en till varsin av mina mediaspelare..

Permalänk
Medlem

Jag har 24 månaders bindningstid på 1000/1000. Fick ett epost för några veckor sedan där det stod att det abonnemang jag nu har kommer att upphöra, och jag kommer istället att få ett "premium" abonnemang. MEN, min månadskostnad ökar från 399 till 429. Va fasen?

Kommer jag kunna säga upp skiten på måndag eller kommer dom att jävlas med mig?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Skrivet av akn3:

Jag har 24 månaders bindningstid på 1000/1000. Fick ett epost för några veckor sedan där det stod att det abonnemang jag nu har kommer att upphöra, och jag kommer istället att få ett "premium" abonnemang. MEN, min månadskostnad ökar från 399 till 429. Va fasen?

Bara säg upp och hoppas de ger dig en bättre deal.

Vi som sitter med fiberkoax har inget bättre alternativ än den metoden.

Förtydligande
Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Bara säg upp och hoppas de ger dig en bättre deal.

Vi som sitter med fiberkoax har inget bättre alternativ än den metoden.

Kommer jag kunna säga upp då? Jag har typ 15 månader kvar på bindningstiden… men samtidigt har dom tagit bort den produkten som jag köpt. Och höjt priset.

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Skrivet av akn3:

Kommer jag kunna säga upp då? Jag har typ 15 månader kvar på bindningstiden… men samtidigt har dom tagit bort den produkten som jag köpt. Och höjt priset.

Du har rätt enligt lag att säga upp avtalet om de ändrat villkoren under pågående bindningstid.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av akn3:

Du har all rätt att säga upp oavsett bindningstid om dom ändrat priset

Permalänk
Medlem
Skrivet av akn3:

Så vida det inte står i avtalet att de har rätt att ändra ingånget avtal under pågående avtalsperiod har de ej möjlighet att ensidigt göra några ändringar. Om de trots allt har rätt att göra ändringar har du också all möjlighet att frångå avtalet utan att behöva betala ett öre extra. Du har normalt en månads uppsägningstid och betalar du i förskott ska det ej dras en krona mer.
Spara all konversation och var beredd att ta kontakt med lokala konsumentkontakten för hjälp om Tele2 bråkar.

Du har givetvis även möjligheten att kräva att ingånget avtal ska fullföljas utan några ändringar. Alla ändringar ska i så fall ske efter avtalsperioden är över.

Att produkten du köpte i och med ditt avtal med Tele2 har upphört påverkar ej pågående avtal och ska fortsätta tills bindningstiden är över.

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 11 Pro 24H2.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 24H2. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*