Alla fyndtips från mellandagsrean

Call Of Duty 5 World At War

Permalänk
Avstängd

Call Of Duty 5 World At War

Hej.

Tänkte kolla om det finns ngt intresse att skapa en tråd om cod5.

Hoppas att det inte finns ngn liknade tråd så att denna är onödig men kunde inte hitta ngn.

mvh Bingobelle

Permalänk

Hade vart nice om dom kunde fixa ljud för XP användare (för oss xp användare som inte fick nåt ljud i förra patchen -_-)

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Hade vart nice om dom kunde fixa ljud för XP användare (för oss xp användare som inte fick nåt ljud i förra patchen -_-)

vet inte om det funkar men prova att sänka ljudkvaliteten till det näst eller det sämsta alternativet. hade detta problem förut också så det verkar vara samma problem på vista med. har man på det sämsta så skall man få ljud. har dock för mig att på senaste patchen så skall detta vara löst.

Permalänk
Avstängd

Är det ngn som vet hur många gånger man skall behöva "gå in" i prestige innan man är där.

Första gången jag kom till level 65 så tryckte jag på enter prestige.

Kom igen till level 65 och kunde då igen gå till prestige dvs börja om från början igen med allt.

Är nu tredje gången man klättar upp för level stegen och det är ngn slags guld kors man nu har. Men är detta verkligen prestigestegen man klättar på eller måste man "enter prestige" en tredje gång och klättra uppför alla levlarna en fjärde gång eller hur ligger det till egentligen.

Tacksam för svar från ngn som vet.

Permalänk

Du kan kör prestige 10 gånger.
Du får ett extra custom slot när du har kört prestige 1, 2,3,6 och 10 gånger.

Dock så har prestige förlorat sitt värde när man började moda med servrarna så att alla kunnde komma till lvl 65 på 2 rundor.

Permalänk
Avstängd

Aha, tack så mycket för svar. Dock så har jag inte spelat på de så kallade power level servarna ngt så det tar sin lilla tid. spelar mest på h5 sweden, sweden online eller raw denmark.

Skulle vara kul om fler hoppade in på danskservrarna o visar var skåpet skall stå, he he

Permalänk
Medlem

Jag kan inte förstå varför jag inte one shottar fienderna med Mosin-Naganten och Kar98ken, när jag liksom får specca folk som tar mig med dessa vapen så dör jag alltid på ett skott men när det är min tur och försöka så lär jag till 70% skjuta 2. Jag använder stopping power och deep inpact perksen. Har jag fel perks eller är det helt enkelt så att jag har sjuk otur? blir så jävla irriterad att dom inte dör på ett skott.

Permalänk
Medlem

sjuk otur, jag lyckas oftast med 1 skott men har dom jugger så blir det två :/
feel free to add me in game :Aleborg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vaggan
Jag kan inte förstå varför jag inte one shottar fienderna med Mosin-Naganten och Kar98ken, när jag liksom får specca folk som tar mig med dessa vapen så dör jag alltid på ett skott men när det är min tur och försöka så lär jag till 70% skjuta 2. Jag använder stopping power och deep inpact perksen. Har jag fel perks eller är det helt enkelt så att jag har sjuk otur? blir så jävla irriterad att dom inte dör på ett skott.

Jag har exakt samma problem som dig. Antagligen är vi helt enkelt mycket sämre än alla andra.. Vi kanske ska vara dåliga tillsammans någon kväll? ;):P

Permalänk
Medlem

Vad är nyaste patchen till CoD5 nu egentligen?

Har gått ut på callofduty.com/update eller va de var där det stog att man skulle ladda ner ny patch men fortfarande så kan jag inte joina nån server för alla har tydligen annan version...

Vad ska man göra då?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
Vad är nyaste patchen till CoD5 nu egentligen?

Har gått ut på callofduty.com/update eller va de var där det stog att man skulle ladda ner ny patch men fortfarande så kan jag inte joina nån server för alla har tydligen annan version...

Vad ska man göra då?

Det är patch 1.3 som gäller. Högerklicka på spelikonen och välj customer support så får du upp en sida med information, bland annat om senaste patch.

Du glömde väl inte att installera patchen också.

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga: Är det någon mer än jag som tycker att det går fruktansvärt segt att starta spelet, jag kommer in i spelet långt efter andra, spelet har pågått en stund. COD4 inga problem, kommer alltid in blad dem första. Jag syftar på multiplayer, har inte kört singelplayer än.

Dator: CPU8500 klockad till 3,8GHz, Moderkort ASUS Rampage Formula, Nätagg OCZ850W, Minne Corsair Dominator 8500 2GB och 2st Grafikkort 4870 i CrossFire, drivrutiner Catalyst 9.3. Uppkoppling 6-8 Mbit.

När jag väl är inne i spelet tycker jag att det flyter på, men som sagt lång laddtid som är väldigt enerverande. Tycker inte det ska var något i mitt system som flaskar. Börjar dock misstänka att det har med ATI´s drivrutiner att gör, om dem inte är optimerade för detta spel. En kompis köpte nyss ett GTX260 och det blev en markan skillnad på starttiden enligt honom. Han hade tidigare 2st 3870 i CF.
Tacksam för om någon kunde komma med någon bra förklaring

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jocke66
Jag har en fråga: Är det någon mer än jag som tycker att det går fruktansvärt segt att starta spelet, jag kommer in i spelet långt efter andra, spelet har pågått en stund. COD4 inga problem, kommer alltid in blad dem första. Jag syftar på multiplayer, har inte kört singelplayer än.

Dator: CPU8500 klockad till 3,8GHz, Moderkort ASUS Rampage Formula, Nätagg OCZ850W, Minne Corsair Dominator 8500 2GB och 2st Grafikkort 4870 i CrossFire, drivrutiner Catalyst 9.3. Uppkoppling 6-8 Mbit.

När jag väl är inne i spelet tycker jag att det flyter på, men som sagt lång laddtid som är väldigt enerverande. Tycker inte det ska var något i mitt system som flaskar. Börjar dock misstänka att det har med ATI´s drivrutiner att gör, om dem inte är optimerade för detta spel. En kompis köpte nyss ett GTX260 och det blev en markan skillnad på starttiden enligt honom. Han hade tidigare 2st 3870 i CF.
Tacksam för om någon kunde komma med någon bra förklaring

Hej

Tyvärr så har jag ingen exakt förklaring men kan upplysa om att jag också har ett 4870, dock ej två stycken i crossfire och har inga problem med laddtiderna. Har lite svårt att tro att det har att göra med grafikkortsdrivarna . Prova en tidigare version, jag har inte installerat 9.3 ännu utan använder 9.2.

Låter mer som om det är problem med uppkopplingen eller en väldigt opartionerad hårddisk, dock så har du ju inte problem med andra spel.

Inte för att jag tror det har med drivarna att göra men testa att köra med ett kort för att se om det blir skillnad. Du har i vilket fall som helst ingen användning för dubbla 4870 till detta spel. Jag har ca 90 till 120 fps med ett 4870 på 1680*1050 och allt på max så det räcker o blir över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bingobelle
Hej

Tyvärr så har jag ingen exakt förklaring men kan upplysa om att jag också har ett 4870, dock ej två stycken i crossfire och har inga problem med laddtiderna. Har lite svårt att tro att det har att göra med grafikkortsdrivarna . Prova en tidigare version, jag har inte installerat 9.3 ännu utan använder 9.2.

Låter mer som om det är problem med uppkopplingen eller en väldigt opartionerad hårddisk, dock så har du ju inte problem med andra spel.

Inte för att jag tror det har med drivarna att göra men testa att köra med ett kort för att se om det blir skillnad. Du har i vilket fall som helst ingen användning för dubbla 4870 till detta spel. Jag har ca 90 till 120 fps med ett 4870 på 1680*1050 och allt på max så det räcker o blir över.

Jag tackar för ditt svar.
Jag ska tillägga att jag har en skärm som klarar 1920x1080, därför så har jag två 4870, fungerar att köra med ett men FPS dippar ganska mycket ibland.

Jag har testat lite av dem tips du gav mig. Testade med näst lägsta upplösningen 1024x768, ingen märkbar skillnad. Har avaktiverat ett av grafikkorten, och ingen skillnad där heller, så det verkar inte var där problemet ligger. Jag har dock inte installerat tidigare drivrutiner, jag har ju kört med andra drivrutiner innan och banorna har laddat lika segt hela tiden. Orsaken till att jag mistänker att drivarna inte är riktigt optimerade är att min kompis fick sådan förändring är han bytte till ett GTX260.

Jaja, man får väl leva med det, det fungerar ju trots allt bra väl inne i spelet. Men om någån annan har något tips så är det välkommet.
Tack i alla fall

Permalänk
Medlem

Jag behöver lite hjälp här..

Punkbuster måste vara de sämsta anticheat programmet ever.. hur fan får man igång de?

Då jag hoppar in på en server blir jag kickad..

Screenie:
http://i42.tinypic.com/xo37yv.jpg

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Jag behöver lite hjälp här..

Punkbuster måste vara de sämsta anticheat programmet ever.. hur fan får man igång de?

Då jag hoppar in på en server blir jag kickad..

Screenie:
http://i42.tinypic.com/xo37yv.jpg

hmm, det skall väl starta automatiskt när spelet går igång. jag har då aldrig startat det manuellt. Då får en förfrågan när du installerar spelet om du också vill installera punkbuster. gör det.

det kan ju också vara som så att du behöver uppdatera punkbuster om det är en äldre version du har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bingobelle
hmm, det skall väl starta automatiskt när spelet går igång. jag har då aldrig startat det manuellt. Då får en förfrågan när du installerar spelet om du också vill installera punkbuster. gör det.

det kan ju också vara som så att du behöver uppdatera punkbuster om det är en äldre version du har.

Japp jag installerade Ounkbuster samtidigt som spelet..

Har provat installera om de.. och de ska ju updateras automatiskt vad jag läst..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd

Punkbuster will kick you out if you are using any console variable or mod that is deemed illegal by the server. This is to prevent cheating.

* Download and execute the PunkBuster updater application PBSetup from punkbuster.com.

This answer is for an Advanced user. Please do not attempt the below solution if you are not comfortable editing the Registry. Damaging the Registry could result in very adverse effects to your system. USE AT YOUR OWN RISK.

We recommend that you backup your system registry before making any changes. To create a backup of the registry do the following:

* Click Start button > Run (select the search box if you are using Windows Vista)
* At the prompt type: REGEDIT. The registry editor will open.
* Select File -> Export
* Save the file in an easy to get to location (like the c:\ drive)
* Name it something like RegBackup
* Make sure the export range is set to "all" at the bottom
* Click on Save

Change the permissions for the Evenbalance folder:

1) Click Start button > Run.
2) At the prompt type: REGEDIT. The registry editor will open.
3) Click the "+" next to HKEY_LOCAL_MACHINE.
4) Click the "+" next to SOFTWARE.
5) Click on Even Balance.
6) With Even Balance selected, click on Edit > Permissions...
7) Make sure the 'Allow' checkbox is checked for both 'Full Control' and 'Read'. Also make sure that the Deny checkboxes ARE NOT checked. Do this for all Groups and User Names.
8) Click OK.

detta kanske hjälper

bingobelle

Permalänk
Medlem

Gå in på punkbuster hemsidan och uppdatera det manuellt, det brukar vara problemet.

Permalänk
Medlem

Funderar på att införskaffa detta, men vill höra hur det är online?
Finns det gott om servrar och hur organiserat är det med klaner etc?

Mvh Tony

Permalänk
Avstängd

Min personliga åsikt är att det är helt okej online och att det finns ganska gott om servrar.

Dock så finns det också många som inte tycker att det är bra men det är väl en smaksak helt enkelt.

Ljud och grafikmässigt tycker jag att det håller hög klass men vissa banor kan vara rätt så tråkiga men o andra sidan så finns det också en del banor som är bra. Hur det är att spela match på vet jag inte ty jag har aldrig gjort det. bara spelat public.

Permalänk
Medlem

Har spelat min första sväng online nu iaf, kändes kaotiskt och hade ingen koll alls på vad som egentligen hände. Hamnade iaf på en hardcore server men märkte till min fasa att det verkade vara ngn ppsh med typ 100skott i magasinet som gällde där samt att man verkar i princip i underläge med ett semi-auto gevär mot en kille med pistol?? Iaf, 21-16 till slut i stats, en kill streak på 6 (Vete faan vad som hände där.). Ska se om jag kan testa någon icke hardcore server och se om det känns annorlunda. Gevär kändes SVAGA mot sprayvapen.

Dom där hundarna verkar fucking irriterande iaf.

Sen, hur stänger man av den där depth of field historien som får mina ögon att blöda samt att widescreen verkar helt fuckat, går det att ställa in som i COD4 så att man faktiskt kan se något runt omkring sig?

Permalänk
Avstängd

Personligen gillar jag inte heller hardcore servers, men det är väl en smaksak.

Vilka vapen som är bäst beror mycket vilken bana det är. exempevis så är en enskjutare på dome med mycket spelare ganska värdelöst men på en större bana är det mycket bra med gevär. på nära håll så är det oftast bättre att skjuta från höften även med semigevär då man rör sig fortare. tar man sikte så blir man själv en så enkel måltavla. men på lite avstånd är det bra att sikta med kornet. kändes lite kaotiskt i början för mig med men det går över o efter ett tag är det ganska lugnt.

hundarna är jobbiga i början men efter lite spelande är de ganska enkla att ta hand om.

Permalänk
Medlem

Tänkte höra om nån vet nån bra HC server. Har spelat lite på H5 sweden men är ju inte HC och gillar inte normal servrar, tycker det krävs alldeles för många träffar innan bytet ligger

Sen har jag en liten fundering, går det fixa grupper så man kan joina en grp ungefär som Battlefield spelen, man spawnar vid sin grpledare eller nån som är levande i gruppen?

Sen vore det jävligt roligt att fixa ihop ett gäng å lira kanske tom clanmatcher, själv så har jag en ventriloserver står och dammar.
Dom flesta polare jag spelat med en gång i tiden spelar inte så mycket längre. Så vore kul och snacka tacks, perks eller bara snacka skit
Vore bra om det är lite mognare folk som är intresserade, iaf kommit
förbi målbrottet, själv är jag 28 bast så.

Köpte cod 5 för ett par veckor sen och blev igår 65.

Adda gärna: atrOx666

Semjonov: Det kan verka som ett helvete i början, tyckte jag med.
Men efter du lärt dig banorna och var folk brukar stå så underlättar det en hel del.
Själv tyckte jag att folk kom från alla håll och kanter och man dog hela tiden, ett tips är bouncing betty (en mina som triggas när fienden springer i närheten av dom) då kan du begränsa håll från vart folk kommer ifrån.

Visa signatur

AMD Ryzen 5950X || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || MSI MEG Ai1300P PCIE5 1300W || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || MSI 4090 SUPRIM X || Samsung G9 ultrawide 32:9 VA || Arctis Nova Pro Wireless || VR: HTC vive, Pimax 5K XR, Valve Index, Meta quest 3 ||

Permalänk
Medlem

Jag satt och lirade en stund till, tydligen hamnade jag på en HC server, iaf tycker jag det är fucking patetiskt att dom inte kan justera vapenbalansen. Tur att jag betalade långt ifrån fullpris för eländet...

Det som är bra:
* Tja, det ser ju ganska bra ut
* Dom verkar patcha det

Det som är dåligt:
* Wtf, hundarna tål ju flera träffar med en semi, med extra skada perken. Gör ju gevär helt menlösa mot dom.
*Spray and pray, jag menar det finns NOLL rekyl på vapnen och man dör på typ en träff (I HC.). Nej, inför rekyl på vapnen och ett krav på att sikta lite.
*Att varenda fucking server i princip kör deathmatch.
*Widescreen kändes helt fuckat fortfarande.
*Banorna jag körde var fucking små, trots att vi inte var många direkt.
*Gubbarna rör sig lite skumt också.
*Det fanns något aimpoint liknande sikte, wtf, det är ju andra världskriget.
*Mina ögon blödde typ efter 10 minuters spelande (Är ju fortfarande ngt satans blur-filter.).

Det här är mitt andra försök att komma in i spelet, men uppriktigt sagt verkar det inte bara värt att komma in i. Och jag brukar faktiskt gilla WWII spel. Ska kanske göra en sväng och se om det finns ngn icke HC server som INTE kör fucking deathmatch (Efter att mina ögon återhämtat sig.).

Edit: ja nu har jag spelat en del icke hc vilket var betydligt roligare, eftersom man faktiskt fick användning lite iaf av gevären. Dock just när jag tyckte jag kom igång var det folk som satt som taktik att sprinta runt (Man springer snabbare än Ben Jonsson på steroider.) med två pipig hagelbössa, hur kul var det på en skala när man måste sätta minst två skott i folk med en semi, oftast tre kändes det som men jag skyller en del på att träffar inte verkade registreras speciellt bra. Man tycker ju även att en headshot med en semi borde vara en kill, kan avslöja att det bara ger lite extra skada, typ 0.3 extra tror jag det var (Höll på att bli vansinnig så jag letade reda på en sida med weaponstats.). Men FUCKING små banor, jävla konsolportsskit.