Alla fyndtips från mellandagsrean

windowsmedia player krånglar

Permalänk
Avstängd

windowsmedia player krånglar

Hej

Har ett litet problem och det är att windows media player krånglar.

Om jag tex öppnar foto gallery och vill spela upp en film som jag spelet in med kameran så låser sig programet dvs foto gallery. men om jag öppnar bildmappen direkt och väljer att spela upp min lilla film med windows player så kraschar även det. Verkar inte vara filmfilerna det är fel på för att det går o spela upp dem med tex quicktime, dock med några små lagg som aldrig förut har funnits.

stillbilderna som finns är inget problem att titta på.

har inte ändrat några codecs eller liknande o det skall väl inte heller behövas några för minas egna spelfimer från digital kameran.

Kan också nämna att har backup på dessa men det är lika svårt att spela upp dem från dvd skivan som från hårddisken.

Det enda som jag har sett är att för ett tag sedan så fanns det en ny ikon när jag öppnar nätverksenheter och trycker på routernikonen. ikonen hette ngt i still med windows media player nätverks delning eller ngt liknade. Lyckades att ta bort den o då fungerade det ngn dag att se på filmerna men nu är problemet tillbaks, dock utan denna ikon i mappen för nätverksenheter.

undar om det går att avinstallera enbart windows media player och installera det på nytt eller är det helt implementerat i windows.

Är det ngn som har en idé vad ferlet kan vara o hur jag skall lösa det?

Tacksam för hjälp

Christian