Permalänk

Hackat MSN-konto

Vännens hotmail/msn har blivit hackad. Detta tillsammans med hans konto för World of Warcraft. Ni kan ju själv gissa vilken cirkus det varit med spelkontot då bedragarna suttit med inloggningen till hans e-post också.
Det märkliga är att de som hackade hans e-post har lagt in sina egna adresser under alternativen för lösenordsåterställning och det verkar inte som det går att få bort dem.

Väljer man att ta bort de adresser som ligger där så ska det tydligen skickas ut ett meddelande till berörda adresser för godkännande av borttagningen. Jag provade att lägga in min adress där och mycket riktigt så får jag ett mail för att bekräfta borttagningen. Hur tokigt är inte detta?
Väljer man att man "glömt sitt lösenord" vid inloggningen så går ett mail med återställning av lösenordet till dessa adresser som tillhör kaparna och min adress som vi la in.

Någon som varit med om det samma? Är kontakt med Microsoft det enda alternativet?
Nu har han skapat en ny adress men känner såklart ändå ett obehag över att hans e-post adress med "namnefternamn@msn com" är i orätta händer.
Att avsluta kontot var inte heller helt enkelt, tydligen kan man avsluta det men loggar man in inom 270 dagar så återaktiveras det. Det är ju bara för kaparna att göra detta. Konstigt system måste jag säga.

Tacksam för tips & råd.

Permalänk
Medlem

Tror din vän skall skicka ett mail timm Microsoft med så mycket information som möjligt så kan de säkerligen ta tillbaka hanses konto,
tex scanna in leg eller fota det och uppge tex några kontakter som han brukar ha mail konversation med.

Tror även att han bör göra det till dem på wow med.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Mitt blev hackat förra veckan. Googlade på typ "min hotmail har blivit kapad" och hittade därifrån ett formulär på microsofts hemsida. Där skulle man skriva i några mejl man hade, sitt namn, sin ip-adress, bredbandsleverantör och lite annat. Allt behövde inte stämma, de gjorde en gemensam bedömning av svaren typ två dagar senare var kontot återställt och jag kunde skapa ett nytt pw!

Permalänk

Vi kollar upp detta, tack för tipsen.

Permalänk

sitter själv med samma skit i skrivande stund och är något bitter, funderar på att sluta med allt som har med datorer att göra å bli alkoholist för öl kan man inte hacka. (-_-)__,,!,, till alla hackers där ute

Visa signatur

stormejon