HX520 räcker för GTX570/HD6970?

Permalänk

HX520 räcker för GTX570/HD6970?

Hej,
Funderar på antingen Gtx570 eller HD6970. Kommer nog inte att överklocka. Orkar agget tror ni?
Övriga komponenter:
Phenom 2 955BE stock
2 HDDS
1 DVD spelare
3 chassifläktar
Xonar DX ljudkort
chassi: P183

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

Ja det räcker

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Ifall nätagget har några år på nacken (fler än tre-fyra) så kan kapaciteten sjunkit nog för att ligga lite högt i belastningen (man bör ha lite headroom), men är det nytt så är det nästan perfekt för det där paketet. Är dock inte SLi-/CrossfireX-säkert, så den "billiga" uppgraderingsvägen är stängd med det där nätagget.

Edit: tre-fyra år med datorn påslagen typ 12 timmar om dagen, 365 dagar om året, dvs.

Permalänk

Tackar för svar.

Nätdelen är 3 år gammal, gått 6-7 timmar om dagen i stort sett. En annan sak som jag funderar på är att det nysslanserade kortet 6970 drar mindre kräm än en gtx 570 (enligt Swecs test), och ändå behövs det en 6-pin + en 8-pin för det medan 570:an behöver två 6-pin.

Kan inte heller förstå varför TDP är satt lite lägre för 570 än 6970. Det sägs att tillverkarna sätter TDP lite olika, men de måste väl sätta det rimligt(?).

Nu har jag inte kollat ifall mitt HX520 har något 8-pin (eller 6+2 pin). Jag har inte heller bestämt mig vilket kort det blir än. CF/SLI tänker jag inte köra för den här datorn, utan det kanske får bli nästa dator där det mesta skall uppgraderas inkl. PSU förutom GFX då om det nu blir CF/SLI.

mvh

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Tackar för svar.

Nätdelen är 3 år gammal, gått 6-7 timmar om dagen i stort sett. En annan sak som jag funderar på är att det nysslanserade kortet 6970 drar mindre kräm än en gtx 570 (enligt Swecs test), och ändå behövs det en 6-pin + en 8-pin för det medan 570:an behöver två 6-pin.

Kan inte heller förstå varför TDP är satt lite lägre för 570 än 6970. Det sägs att tillverkarna sätter TDP lite olika, men de måste väl sätta det rimligt(?).

Nu har jag inte kollat ifall mitt HX520 har något 8-pin (eller 6+2 pin). Jag har inte heller bestämt mig vilket kort det blir än. CF/SLI tänker jag inte köra för den här datorn, utan det kanske får bli nästa dator där det mesta skall uppgraderas inkl. PSU förutom GFX då om det nu blir CF/SLI.

mvh

TDP går inte att läsa, AMDs 45nm Quads kanske har ett TDP på ex 95w men faktum är att samma modeller fast i olika ghz så kommer alltid en 3ghz dra mer än en 2.5ghzare tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundkex:

Ifall nätagget har några år på nacken (fler än tre-fyra) så kan kapaciteten sjunkit nog för att ligga lite högt i belastningen (man bör ha lite headroom), men är det nytt så är det nästan perfekt för det där paketet. Är dock inte SLi-/CrossfireX-säkert, så den "billiga" uppgraderingsvägen är stängd med det där nätagget.

Edit: tre-fyra år med datorn påslagen typ 12 timmar om dagen, 365 dagar om året, dvs.

Det är riktigt bra kondingar i HX520, Nippon 105C. Dom slits marginellt, skulle inte räkna med det på ett agg som är 3-4år gammalt.. det är försumbart. Teapokondingar däremot, slit en del mer och tål inte lika höga temps..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus