Alla fyndtips från mellandagsrean

Tips på distro: #! eller CrunchBang

Permalänk
Medlem

Tips på distro: #! eller CrunchBang

Tänkte bara tipsa om en distro jag drog in här om dagen.

#! eller CrunchBang

Oerhört snygg, smidig, snabb och helt enkelt den bästa distributionen jag provat. Så gott som allt jag önskar fungerar från scratch dessutom. Mestadels kört Ubuntu tidigare men aldrig varit helt nöjd. Provat lite andra distros inklusive bland annat ArchLinux men funnit det alldeles för pilligt för mitt dåliga tålamod.

Prova gärna och kom med kommentarer.

http://crunchbanglinux.org/

EDIT: Jag kör med OpenBox-versionen.

Rubrikförtydligande
Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

Tankar.
Följer usb_modeswitch, ppp och nm-applet med?

Tack för tipset.

Visa signatur

Osocial, instängd och förbannad.

Permalänk
Medlem

Själv kör jag Arch Linux med openbox men har fått en hel del hjälp från crunchbangs forum när det gäller openbox. Crunchbang verkar helt klart vara ett trevligt alternativ.

Permalänk
Medlem

Vilken utgåva av Debian baseras det på?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Debug:

Tankar.
Följer usb_modeswitch, ppp och nm-applet med?

Vad jag kan förstå verkar det som det. Kör dock #! som desktop kopplad till fiber så det är inget jag nyttjar.

Skrivet av MarcusW:

Vilken utgåva av Debian baseras det på?

Squeeze, om det var det du menade.

Har dock personligen inga ingående kunskaper i varken CrunchBang eller Linux i övrigt. Är bara väldigt nöjd över att hittat en distro som känns riktigt bra.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

VIll tacka OP för tipset, riktig skön dist. Känns inte alls lika tungjobbad som ex. Ubuntu.

Här är hemmadatorns skrivbord(har dock en annan bakgrundsbild nu, samt så har jag ändrat Conky minimalt också):

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Vilken versionär är firefox/iceweasel? Är det "Debian stable" ?

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

#! följer numer Debians testing branch. Sambon använder det som primärt OS. Det är den enda dist hon verkligen fastnat för.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2