Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dew87:

Någon som har ett bra tips på en billig (max 4000) bärbar dator för programmering och det mesta utom spelande? Tänkte på denna från Sibas lagerrensning från den andra tråden http://www.siba.se/aktuella-kampanjer/lagerrensning/acer-aspi...

Kanske lite liten skärm men surface pro 2, 128 gb för 3990 kr på siba eller NetonNet är väldigt mycket dator för pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qraft:

Midi varianten är R1. Ingen fläktkontroll. Medans Mini varianten är R2 och kommer med fläkkontroll. Har båda nämligen.

Hur många hårddiskar kan man ha i Mini resp Midi? Är dom mekaniskt likvärdiga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaaban:

Kanske lite liten skärm men surface pro 2, 128 gb för 3990 kr på siba eller NetonNet är väldigt mycket dator för pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, men den hamnar på styvt 5000 eftersom tangentbord inte ingår.
Beställde själv 256GB versionen på Siba tidigare idag som uppgradering till den Surface Pro (1) 128GB jag varit oerhört nöjd med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RolfK:

Hur många hårddiskar kan man ha i Mini resp Midi? Är dom mekaniskt likvärdiga?

3st platser i respektive. gallret på framsidan av mini går lätt att ta bort. Tycker även fläktarna i Mini låter mindre. Synd bara att atx moderkort inte passar i Mini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qraft:

3st platser i respektive. gallret på framsidan av mini går lätt att ta bort. Tycker även fläktarna i Mini låter mindre. Synd bara att atx moderkort inte passar i Mini.

Nja, midi har väl fyra platser...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Nja, midi har väl fyra platser...

Skickades från m.sweclockers.com

Min har 3 platser i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaaban:

Kanske lite liten skärm men surface pro 2, 128 gb för 3990 kr på siba eller NetonNet är väldigt mycket dator för pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av d_m_r:

Håller med, men den hamnar på styvt 5000 eftersom tangentbord inte ingår.
Beställde själv 256GB versionen på Siba tidigare idag som uppgradering till den Surface Pro (1) 128GB jag varit oerhört nöjd med.

Jag fastnade också på den. Är det mer tilltagna tangentbordet bra för att skriva längre sessioner på? Undrar då jag tänkt använda den för att programmera på.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Turtle Beach Recon 320 Headset (Gäller till och med 31:a januari eller så långt lagret räcker)

Pris: 399 kr | Närmst: 549 kr

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/207621-t...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2717278

Hur är dessa headset för seriösare spelande? BF, CSGO mfl?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dew87:

Jag fastnade också på den. Är det mer tilltagna tangentbordet bra för att skriva längre sessioner på? Undrar då jag tänkt använda den för att programmera på.

Tangentbordet (type cover) är helt ok, men touchpaden är usel. För programmering kan jag leva med type cover på resande fot men inte mer än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qraft:

Midi varianten är R1. Ingen fläktkontroll. Medans Mini varianten är R2 och kommer med fläkkontroll. Har båda nämligen.

Det finns både R1 och R2 av Mini-varianten. R2:n är "tillfälligt slut" (för evigt antar jag) och kostar 999 kr.
http://cdon.se/hemelektronik/fractal-design/fractal-design-ar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thureson:

Det finns både R1 och R2 av Mini-varianten. R2:n är "tillfälligt slut" (för evigt antar jag) och kostar 999 kr.
http://cdon.se/hemelektronik/fractal-design/fractal-design-ar...

Den jag köpte är den som kostar 299 nu. Kanske hade turen att dom skicka fel.

Permalänk
Medlem

Gtx 970 bedrägeri

Skrivet av Jonssown:

Confirmed.

Pekka Mattias Eilola - Är det fulla namnet, så för er som ser annonser med något av dessa namn, skit i det bara och gå vidare. (Anmäl till Blocket)
Om jag får utgå ifrån att namnet stämmer och är hans eget.

Även jag misstänker att jag råkat ut för detta bedrägeri med samma GTX 970 annons (1800 kr + frakt) då det har gått 5 dagar utan svar nu. Jag noterade att personen i fråga kan ha gjort livet lite mindre kul för andra med, så om någon har info eller handlingsförslag får ni gärna hjälpa mig.

Annonsen i fråga: http://www.blocket.se/vi/58340271.htm

Jag ber om ursäkt att jag citerar fritt i denna tråden

Visa signatur

i7-2600k @ 3,6Ghz / GTX780 REF 3GB / 8GB Generiskt skräpram / Z77E-ITX / SX500-LG /~ En miljon fläktar / Ncase M1 =D

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mooseon:

Även jag misstänker att jag råkat ut för detta bedrägeri med samma GTX 970 annons (1800 kr + frakt) då det har gått 5 dagar utan svar nu. Jag noterade att personen i fråga kan ha gjort livet lite mindre kul för andra med, så om någon har info eller handlingsförslag får ni gärna hjälpa mig.

Annonsen i fråga: http://www.blocket.se/vi/58340271.htm

Jag ber om ursäkt att jag citerar fritt i denna tråden

Dold text

Besvarat ditt PM.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av poked:

Fan att man missade det där, tänkte beställa igår men glömde bort det. =(

Jag ser nu att Komplett sänkt priset till 850 kr, vilket de gjorde den 12 januari. CyberPhoto sänkte igen till 690 kr den 17:e och höjde det igen två dagar senare. Om du ännu inte köpt en e-bokläsare kanske detta är intressant.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2863291

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Dustin har ännu en gång kampanj på dessa hörlurar.

Sony MDR-1A för 999kr hos Dustin. Normalpris 1500-2000kr.
Nya modellen som ersätter MDR-1R. Mycket bekväm sluten over-ear hörlur med utbytbar headsetkabel.

https://www.dustinhome.se/product/5010807624/mdr-1a---black

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2787457

Nytt test hos Ljud & Bild. Bra betyg men kom ihåg att ljudsmaken är som ....
http://www.ljudochbild.se/test/sony-mdr-1a

Pocket-Lint review
http://www.pocket-lint.com/review/131431-sony-mdr-1a-review-a...

Trusted reviews
http://www.trustedreviews.com/sony-mdr-1a-review

https://www.hembiobutiken.se/images/prod/210090_2.jpg

Vill pusha lite extra för dessa nu när de är så billiga. Jag köpte ett par när Mumu55 tipsade om dessa lurar senast (de gick även då för 999 kr på Dustin Home, i december). De är inte neutrala, de har en ljudbild som är lite mer "kul", så om man gillar det är de ett bra köp. Mest är jag imponerad över att de har ett öppet ljud med bred soundstage, men de läcker ändå väldigt lite. Och så är de enormt bekväma med en låg vikt och ett lätt tryck, men sitter ändå helt okej på huvudet. Rekommenderas.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Vill pusha lite extra för dessa nu när de är så billiga. Jag köpte ett par när Mumu55 tipsade om dessa lurar senast (de gick även då för 999 kr på Dustin Home, i december). De är inte neutrala, de har en ljudbild som är lite mer "kul", så om man gillar det är de ett bra köp. Mest är jag imponerad över att de har ett öppet ljud med bred soundstage, men de läcker ändå väldigt lite. Och så är de enormt bekväma med en låg vikt och ett lätt tryck, men sitter ändå helt okej på huvudet. Rekommenderas.

+1
Köpte dessa innan jul och är väldigt nöjd. De är som sagt inte neutrala men funkar prima till electronica.

Permalänk
Medlem

Har lite funderingar angående den pågående kampanjen som Tele2 har med Sony Xperia Z3/Z3C.
Klart är väl att det blir en röd stilig Z3C så det är inte där min fundering ligger.

Jag klurar nämligen på om det är ett litet fynd att välja till en PlayStation 4 för 2995 kr, som man kan göra vid köpet av telefonen.
Eller finns det bättre erbjudanden/alternativ på PS 4? Kanske med bundlade spel eller liknande.

Sen funderar jag på om skyddet InvisibleShield Glass för 249 kr är värt att lägga till.
Har tidigare bara testat vanliga plastfilmer av olika slag och är inte så imponerad.
Någon som vet om den är bra och ger en liknande känsla som på telefonens egna display?

Permalänk
Skrivet av seal33:

Har lite funderingar angående den pågående kampanjen som Tele2 har med Sony Xperia Z3/Z3C.
Klart är väl att det blir en röd stilig Z3C så det är inte där min fundering ligger.

Jag klurar nämligen på om det är ett litet fynd att välja till en PlayStation 4 för 2995 kr, som man kan göra vid köpet av telefonen.
Eller finns det bättre erbjudanden/alternativ på PS 4? Kanske med bundlade spel eller liknande.

Sen funderar jag på om skyddet InvisibleShield Glass för 249 kr är värt att lägga till.
Har tidigare bara testat vanliga plastfilmer av olika slag och är inte så imponerad.
Någon som vet om den är bra och ger en liknande känsla som på telefonens egna display?

Jag köpte till InvisibleShield Glass och är mycket nöjd. Grym känsla jämfört med andra skräpskydd jag provat.

Om det sedan är värt 249kr eller inte kan säkert diskuteras, jag blev mer eller mindre tvungen att köpa något då mina 292kr de erbjöd för min Galaxy Nexus i inbyte endast fick användas till att köpa tillbehör i Tele2-butiken och inte gav mig någon ytterligare rabatt på själva telefonen. De flesta andra verkar dock ha fått motsvarande rabatt på telefonköpet istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris S:

Conrad har 10% på hela sortimentet med kod 9FI5-EGFR-N4JA-JC41 idag.

Inte bara idag, "gäller 27-28/1 2015". Men finns det något relevant som faktiskt blir ett fynd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Har lite funderingar angående den pågående kampanjen som Tele2 har med Sony Xperia Z3/Z3C.
Klart är väl att det blir en röd stilig Z3C så det är inte där min fundering ligger.

Jag klurar nämligen på om det är ett litet fynd att välja till en PlayStation 4 för 2995 kr, som man kan göra vid köpet av telefonen.
Eller finns det bättre erbjudanden/alternativ på PS 4? Kanske med bundlade spel eller liknande.

Sen funderar jag på om skyddet InvisibleShield Glass för 249 kr är värt att lägga till.
Har tidigare bara testat vanliga plastfilmer av olika slag och är inte så imponerad.
Någon som vet om den är bra och ger en liknande känsla som på telefonens egna display?

Få en ps4 för 2995? Var står det.. Jävligt bra pris isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelander:

Jag köpte till InvisibleShield Glass och är mycket nöjd. Grym känsla jämfört med andra skräpskydd jag provat.

Om det sedan är värt 249kr eller inte kan säkert diskuteras, jag blev mer eller mindre tvungen att köpa något då mina 292kr de erbjöd för min Galaxy Nexus i inbyte endast fick användas till att köpa tillbehör i Tele2-butiken och inte gav mig någon ytterligare rabatt på själva telefonen. De flesta andra verkar dock ha fått motsvarande rabatt på telefonköpet istället.

Tack för det, då lägger jag till en sådan, priset var inte så viktigt, mest om det ens var värt 1 kr.
Mysko att dom bråkade om avdraget då det klart och tydligt framgår att man kan dra av priset på telefonen.

http://www.tele2.se/upptack/erbjudanden/payback/payback_kampa...

"Vi värderar din gamla telefon utifrån modell och skick, och sedan väljer du om du vill använda summan till en ny telefon, tillbehör eller att lämna till välgörenhet."

Skrivet av AndyX:

Få en ps4 för 2995? Var står det.. Jävligt bra pris isf.

http://www.tele2.se/mobiltelefoner/sony/sony-xperia-z3-compac...

En bit ner görs de tillägg man vill ha, bland annat PS4 och InvisibleShield Glass.

Permalänk
Medlem

642 kr fick jag betala för min Z3 Compact. Bra pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

642 kr fick jag betala för min Z3 Compact. Bra pris

Låter som du lämnade in ett par fina telefoner för att få det priset.
Var den röda så snygg som man kan tro? Funderar på den jag med.

Permalänk
Medlem

Finns det någon möjlighet att utnyttja erbjudande om Z3 när man bor en bit upp i landet? Hittar inga Tele2-butiker i Sundsvall...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Finns det någon möjlighet att utnyttja erbjudande om Z3 när man bor en bit upp i landet? Hittar inga Tele2-butiker i Sundsvall...

Skickades från m.sweclockers.com

Elgiganten i Sundsvall är en "Tele2-butik". Enligt deras sajt. Ring och kolla

0771-115115

Elgigantens adress i Sundsvall:
Gesällvägen 10, 151 74 Sundsvall

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Ingen som har bytt in en LG G2 eller Samsung S4 eller liknande, vad erbjuder tele2 för dessa telefoner ifall man köper Sony Z3?

Edit:

Sony z3 kostar 4500:- på tele2.se efter deras rabatt kostar den altsså 3000:-? och lämnar man en schysst mobil kanske man får telefonen för 1000-2000kr

Är dessa priser utan att binda sig upp för abbonemang?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Ingen som har bytt in en LG G2 eller Samsung S4 eller liknande, vad erbjuder tele2 för dessa telefoner ifall man köper Sony Z3?

Edit:

Sony z3 kostar 4500:- på tele2.se efter deras rabatt kostar den altsså 3000:-? och lämnar man en schysst mobil kanske man får telefonen för 1000-2000kr

Är dessa priser utan att binda sig upp för abbonemang?

Lämnade in en S4 med spricka i displayen i söndags och fick 750kr för den.
Det är sista dagen för Payback på Sony med 1500kr imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boegas:

Lämnade in en S4 med spricka i displayen i söndags och fick 750kr för den.
Det är sista dagen för Payback på Sony med 1500kr imorgon.

Okej perfekt så kanske får man det dubbla om man inte har spricka?

Enligt tele2.se står det såhär

"Payback gäller alla, både privatpersoner och företag, du måste inte vara Tele2-kund för att utnyttja erbjudandet. Erbjudandet gäller 15/1 - 28/2 och endast i våra egna Tele2-butiker. "

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Elgiganten i Sundsvall är en "Tele2-butik". Enligt deras sajt. Ring och kolla

0771-115115

Elgigantens adress i Sundsvall:
Gesällvägen 10, 151 74 Sundsvall

När jag tittar så står Elgiganten Sundsvall under fliken "Återförsäljare", ej "Tele2-butiker": http://www.tele2.se/butiker/#?query=Sundsvall
Eftersom "Erbjudandet gäller 15/1 - 28/2 och endast i våra egna Tele2-butiker" så tror jag inte att Elgiganten kan hjälpa breakman.
Jag har släktingar i Sundsvall, och ordnade med ett par Z3 åt dem i Stockholm istället eftersom jag antog att det inte fanns butik i närheten av den stan. But I'd be happy to be proven wrong...

Alla de 60 Tele2-butikerna:

Tele2 Borås
Tele2 Brogatan
Tele2 Bromma Blocks
Tele2 Burlöv Center
Tele2 Bålsta Centrum
Tele2 Emporia
Tele2 Erikslund Shopping Center
Tele2 Eskilstuna, Cityhuset
Tele2 Eskilstuna, Tuna Park
Tele2 Farsta Centrum
Tele2 Fredsgatan
Tele2 Frölunda Torg
Tele2 Gallerian
Tele2 Grand Samarkand
Tele2 Göteborg, Angered
Tele2 Göteborg, Backaplan
Tele2 Götgatan
Tele2 Haninge Centrum
Tele2 Hornstull T-bana
Tele2 Igor Köpcentrum
Tele2 Jakobsbergs Centrum
Tele2 Järfälla, Barkarbystaden
Tele2 Jönköping, A6 Center
Tele2 Kaggensgatan 8
Tele2 Karlstad
Tele2 Kista Galleria
Tele2 Kristianstad, Boulevard
Tele2 Kullagatan 2
Tele2 Kungsgatan 35
Tele2 Kungsgatan 9
Tele2 Malmö, Caroli
Tele2 Malmö, Mobilia
Tele2 Malmö, Triangeln
Tele2 Marieberg Galleria
Tele2 Nacka Forum
Tele2 Nordstan Götgatan 16
Tele2 Norrköping, Linden
Tele2 Norrköping, Mirum
Tele2 Nova Lund
Tele2 Partille, Allum
Tele2 Port 73
Tele2 Skärholmen Centrum
Tele2 Sollentuna Centrum
Tele2 Solna
Tele2 Stockholm, Hornsgatan 49
Tele2 Sundbyberg, Signalfabriken
Tele2 Södertälje
Tele2 Södra Tullgatan
Tele2 Tanneforsgatan 1
Tele2 Trollhättan, Etage
Tele2 Tyresö Centrum
Tele2 Täby Centrum
Tele2 Uppsala Resecenter
Tele2 Uppsala, Gränby Centrum
Tele2 Visby, ICA Maxi
Tele2 Väla Centrum
Tele2 Väsby Centrum
Tele2 Växjö, Storgatan
Tele2 Åkersberga Centrum
Tele2 Örebro

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av fourbyfour:

Inte bara idag, "gäller 27-28/1 2015". Men finns det något relevant som faktiskt blir ett fynd?

Kollade tidigare idag på detta och vill minnas att man kunde få ett Evga 980 för typ 5,190:- med rabattkoden på 10%.

Visa signatur

Gammal gubbe