Nvidias nästa generation Geforce försenas till följd av överskottslager av Pascal

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Stänge videon så fort jag såg "anti-technology",dvs efter 1 sec, Nvidia hade inte varit där de är idag utan deras utvecklande teknologi.
O de hade inte varit ledande utan anledning, säg vad du vill, men statistik är absolut.

Nvidia är historiskt sett antiteknologi, deras "utveklande" har till stor del gått ut på att köpa upp andras teknologier och missleda/förstöra för att driva konsumenterna bort från andra objektivt bättre teknologier för att styrka sitt monopol. Vilket definitivt är antiteknologi.

Värt att nämna är att gränsen mellan "antiteknologi" och "konkurenskraftig" i detta sammanhang är otroligt liten, och Nvidia har definitivt gått över gränsen ett antal gånger (inte för att andra konkurrerande företag inte har gjort det heller).

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Det låter Nästan som att du vill att svenska välfärden ska bli ännu sämre just för att Nvidia uppskattat efterfrågan helt fel? De får väl sänka priserna och ta förlusten eller helt enkelt skrota sin kretsar de tillverkat och inte kan sälja.

Skickades från m.sweclockers.com

jag tror inte på att hög skatt på teknik i en teknik baserad ekonomi är vad som välfärden står på, inte heller tror jag välfärdens största problem är skatteintäkter, utan ren inkompetens och känslor över verklighet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gabriel15:

Allt går upp i pris så vad du än köpte för 3-4 år sedan hade du gjort vinst på, etherium,lägenheter olika aktier(tesla/amd/nvidia mm)

Men helvete vad dyrt allt blivit idag med alla miljöskatter för att finansera massinvandringen samt starkare dollar och brist på grafikkort.

Har haft pengar investerade längre än så, men varken fastigheter, tesla eller amd har ju 17-dubblat pengarna +1700% på 4 år är imponerande på alla sätt

Jag har väl gått plus ca 30% under samma period i fonder och annat, ganska fint hopp till 1700%

Permalänk

Ser fram emot lanseringen av den nya arkitekturen när den nu blir. Mina 980 Ti har tjänat mig väl men känner att det är dags för uppgradering.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 15TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk

Haha fyfan, var tvungen att kolla hur illa det var. Jag köpte mitt 1080Ti Strix OC för runt 9100 när det släpptes i april förra året, idag, drygt 15 månader senare, kostar det över 10k på Inet! Och en ny serie är alltså fortfarande månader bort?

Wow, detta är ju verkligen katastrof. Tur man slog till!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Tips till Nvidia: Sänk priserna (rejält) på pascal så ska ni se att de korten kommer gå åt också.

Dom får sålt dom utan att sänka priserna, tar bara lite längre tid.

Permalänk
Medlem

Om ni har överskott kan ni ersätta det ruskiga regnet så det regnar 1000 serien-överskottskort istället, fan vilken bättre midsommar det skulle kunna bli då utan regn ersatt av 1000 serien-överskottslagrade kort fall ner.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Ni skriver som att detta är officiellt bekräftat, än så länge så är det bara ett rykte, och jag har motsatta uppgifter som pekar på en lansering i slutet av juli.

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=UBbyACygmAs

Jag förstår inte detta. En person gör en video där han påstår sig ha information från en anonym men säker källa att GTX 1180 kommer att lanseras 30 juli i år och säljas för $719.99-729.99 och folk tror honom? Jag kollade igenom videon och det finns ingen information om vem denna källa är eller varifrån han fått informationen från - bara att han fått det och så här är det. Har han tidigare haft rätt om diverse rykten så gör ju det honom mer trovärdig, men det är inget jag läst/hört om tidigare (hell, aldrig hört talas om Gamer Meld fram tills idag).

Någon som kan fylla i mer om detta?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av wowsers:

Nvidia är historiskt sett antiteknologi, deras "utveklande" har till stor del gått ut på att köpa upp andras teknologier och missleda/förstöra för att driva konsumenterna bort från andra objektivt bättre teknologier för att styrka sitt monopol. Vilket definitivt är antiteknologi.

Du låter väldigt övertygad.

Kan du ge ett exempel på en sådan teknologi som är ”objektivt bättre” som Nvidia skulle ha ”motarbetat”?

Skrivet av ”wowsers”:

Värt att nämna är att gränsen mellan "antiteknologi" och "konkurenskraftig" i detta sammanhang är otroligt liten, och Nvidia har definitivt gått över gränsen ett antal gånger (inte för att andra konkurrerande företag inte har gjort det heller).

Antiteknologi alltså. Jag vill gärna ha en definition av detta begrepp.

Permalänk
Medlem

"Det talas om att Nvidia överskattat efterfrågan och därmed sitter på stora lager av grafikkretsar baserade på dagens arkitektur Pascal..."

Efterfrågan är väl lite fel ordval? Det var ju som alla visste en ren gamble, allt handlade ju om hur valutakurserna såg ut på kryptovalutor i kombination med hur pass enkelt det var att bryta fram det

Skrivet av RPGWiZaRD:

Nu ser vi igen grafikkortstillverkarnas girighet, det handlar om att få in så mycket vinstmarginal som möjligt, nu när de gått med rekordvinstmarginal en tid så vore det ju surt att behöva sänka sina förväntningar för Q3.

Det är klart, skulle man gjort som förr då det annonserats ett prisras officiellt som en marknadsföringsstrategi, säg t.ex. GTX 1070 $349 och GTX 1070 Ti $419 (som ändå inte vore så stor skillnad) så skulle de nog få kort sålda och tror att mängden ökad försäljning skulle nog ungefär jämna ut det sänkta priset. Men då AMD inte riktig kan konkurrera så ser väl inte Nvidia vitsen med det heller då de hellre in i det sista försöker hålla kvar med sina vinstmarginaler.

Sitter själv med ett GTX 970 men vägrar ge varken Nvidia eller AMD ett öre för mycket, det är en principsak vid dethär laget med tanke på hur dåligt de hanterat sina datorspelande kunder.

Jag vet inte i vilken utopisk värld du tror att du befinner dig i om du beskriver företag som giriga? Det är liksom hela idén med att driva ett företag och en förutsättning för en fungerande överleva och driva ekonomin framåt. Jag har svårt att se att man på ett så stort företag som Nvidia hade levererat förväntade vinsrapporter baserat på kryptovalutor och tillhörande försäljning av grafikkort.

Att priserna skenat kan knappast enbart beskyllas nvidia, kartellbildningen i öst för minnen där vi sett fyra gånger högre priser lär haft en ganska stor inverkan. Jag har svårt att se att vare sig nvidia eller amd fått behålla sina inköpspriser och hbm2 är som vi vet redan dyrt, innan mininghysterien satte igång att amd kanske hade gått med förlust om de inte höjt priserna till skyarna, men då hade de nog haft svårt att konkurrera med nvidias priser.

Således kunde nvidia fortfarande sälja kort till högt pris, troligtvis med god marginal. En tråkig utveckling, men ur ett företagsperspektiv fullt logiskt. Det är ett privat företag med vinstintresse vi talar om, inte läkare utan gränser.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Neroth:

Nä, det kommer bli samma typ av medelklasskort som 1080 och 1080 Ti. Blir inga fullvärdiga kretsar om de kan komma undan med mindre. De vet att de har en närmast ohotad förstaplats, så de håller igen sina bästa kretsar och lanserar sina medelklasskretsar som om de vore high-end, till överpriser, naturligtvis.

Precis vad jag tänkte skriva. 1080Ti/Titan skulle egentligen vara GP100 om Nvidia haft lite konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Precis vad jag tänkte skriva. 1080Ti/Titan skulle egentligen vara GP100 om Nvidia haft lite konkurrens.

Vem har generellt möjlighet att betala mest, privatpersoner eller företagen de säljer korten med GP100 till?

Permalänk
Medlem

Helt sinnessjukt kan jag tycka, nästan som att de hotar med att inte släppa dom nya korten tills Pascal serien är slutsålt eller tills dom har mjölkat sönder arkitekturen. Så här kan kan företag muppa sig när dom har ''monopol'' i marknaden.

Permalänk
Medlem

Japp. Det blir Ryzen och Vega nästa generation.

Permalänk
Medlem

Om de sänker priserna och tömmer lagret så mättar de marknaden och folk gör för bra köp och kommer inte vilja köpa nästa generations kort på länge.
Visst det kanske blockerar konkurrens men är nog skadligare på lång sikt.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd

Synd att Vega var en flopp, nvidia behöver lite konkurrens

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vänta bara, när nästa generation kommer så döper dom om nuvarande kort med Pascal. GTX 1090MX eller så

Det är jäkla synd att det bara finns två företag att välja mellan om en vill spela. Intel räknas inte då dom bara har inbyggda sisådär kretsar.

Samma med OS. Tänk så många av oss som skulle lämna windows om vi inte blev lidande alls när det kommer till spel och program.

Jag personligen tycker att Microsoft borde släppa ett OS som riktar sig enbart till gamers.
Fast då skulle dom bli skyldiga att ta tag alla fel o buggar och det har Microsoft aldrig varit intresserade av.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag är så chockad och förvånad att jag inte vet hur jag skall återhämta mig.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Poängen var att AMD:s kort har varit slut och obefintliga halva generationen alltså inte ens köpbara.
Om vi släpper AMD, eller Nvidia fanboys för en stund så kan vi ju föra diskussionen lite mer opartiskt.
rx 570, rx580 kikade jag en hel del på men de var stört omöjligt och få tag på så jag slog till sist till på ett 1060 för under 2000kr.
Samma med vega 56 och 64 var det också här väldigt svårt att få tag på.

Spolar vi fram till 2018 så har ju de flesta grafikkort blivit ruggigt dyra och inte speciellt prisvärda, nu fortfarande kostar korten mer än vad det har gjort historisk trots att det är flera år sedan de kom ut.

Vid det här laget borde både rx 580 och 1060 krypa ner under 2500, inte ligga på priser kring 3500kr.
En faktor som också kan vara avgörande att priserna ligger högre kan ju också vara att denna generationens kort helt enkelt har gjort ett så pass rejält prestandahopp att priserna därför inte är helt omotiverat högre än vad vi är vana vid.

Då har du inte varit med många generationer. Senaste generationen var medioker men betydligt bättre än generationen innan med speciellt AMDs skräp gpuer i 300-serien.
AMD gjorde ett prestanda hopp på 65% med sitt 290-kort för samma pris som dagens budgetkort 580 och 1060, nu hundra år senare är komiskt nog prestanda skillnaden fortfarande ganska liten mellan ett 290 och ett 580.
290 hade dock historiens sämsta kylare och krävde ett mindre kärnkraftverk.
Mellan AMDs 4850 och 3850 var prestanda hoppet nästan det dubbla till samma pris, varje generation ska ge 30-60% och Nvidia har tom hoppat över en generation.

Orsaken till priserna är att Nvidia har ca 80% av marknaden och förmodligen över 90% av kakan i prestanda-segmentet, AMD har inga kort, så Nvidia täljer guld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Då har du inte varit med många generationer. Senaste generationen var medioker men betydligt bättre än generationen innan med speciellt AMDs skräp gpuer i 300-serien.
AMD gjorde ett prestanda hopp på 65% med sitt 290-kort för samma pris som dagens budgetkort 580 och 1060, nu hundra år senare är komiskt nog prestanda skillnaden fortfarande ganska liten mellan ett 290 och ett 580.
290 hade dock historiens sämsta kylare och krävde ett mindre kärnkraftverk.
Mellan AMDs 4850 och 3850 var prestanda hoppet nästan det dubbla till samma pris, varje generation ska ge 30-60% och Nvidia har tom hoppat över en generation.

Orsaken till priserna är att Nvidia har ca 80% av marknaden och förmodligen över 90% av kakan i prestanda-segmentet, AMD har inga kort, så Nvidia täljer guld.

Ja allt är ju relativt till hur man ser på saken.
Hoppet från 960 till 1060 var rätt så rejält. https://m.sweclockers.com/test/22360-nvidia-geforce-gtx-1060/...

Hoppet från 480 till 580 var relativt litet
https://m.sweclockers.com/test/23657-amd-radeon-rx-580-och-rx...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Ja allt är ju relativt till hur man ser på saken.
Hoppet från 960 till 1060 var rätt så rejält. https://m.sweclockers.com/test/22360-nvidia-geforce-gtx-1060/...

Hoppet från 480 till 580 var relativt litet
https://m.sweclockers.com/test/23657-amd-radeon-rx-580-och-rx...

Sant om nu inte ett 970 som presterar 10% sämre kostade vid samma tidpunkt under sin livscykel nästan tusen kronor mindre och är från 2014. 1060 är för mig en klockad 970 som är dyrare 4 år senare, så nja.

Permalänk
Medlem

Wow, så nGreedia insåg att alla hatade på miners, och fortsatte höja priserna långt efter att bristen var över, med miners som syndabock trotts att det inte fanns någon brist längre - det var bara BS som allmänheten svalde med hull och hår medan nGreedia slickar i sig all våra pengar med sina uppblåsta priser.

Nu när de inser att de höjde priset för mycket har de mage att använda det som ursäkt för att försena nästa generation.
Låt det feta gröna trollet svälta! Fan vad arg man blir!

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Sant om nu inte ett 970 som presterar 10% sämre kostade vid samma tidpunkt under sin livscykel nästan tusen kronor mindre och är från 2014. 1060 är för mig en klockad 970 som är dyrare 4 år senare, så nja.

Vad kostade ett 970 vid lansering och vad kostade ett 1060 3gb vid lansering ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Du låter väldigt övertygad.

Kan du ge ett exempel på en sådan teknologi som är ”objektivt bättre” som Nvidia skulle ha ”motarbetat”?

Ett exempel från videon adored gjorde:

ATI släppte ett grafikkort som presterade nästan 3x så bra (i 3DMark03 iaf) som det bästa Nvidia kortet vid ett tilfälle, för att inte se dåliga ut tog Nvidia valet att försöka få recensenter att inte använda 3DMark03 genom ett dokument som rekommenderades att inte vidarebefodras. Och tack vare detta började helt plötsligt många publikationer ta Nvidias ord för saken och kritisera 3DMark03 utan några riktiga bevis. Sedan tog Nvidia och moddade deras drivare för att deras kort skulle se bättre ut än vad dom faktiskt var i 3DMark03 (och blev tagen på bar gärning).

(Notera att nästa paragraf inte har konkreta bevis)
Asassins Creed släpptes med DX10.1 (med fallback till DX9), ATI kort som kördes med DX10 fick ett rejält upplyft i prestanda och visuell kvalitet jämfört med Nvidia kort som körder med DX10, och vid en patch av spelet så togs DX10 support bort pga "buggar", och detta efter att Ubisoft hade gått igenom DX10 certifiering. Detta luktar starkt som att Nvidia hade påverkat Ubisoft, men som sagt finns inget bevis på detta så det ska tas med en nypa salt.

Citat:

Antiteknologi alltså. Jag vill gärna ha en definition av detta begrepp.

Antiteknologi är att hämma potentiell teknologi för att hålla sin egen marknadsposition.
Om vi säger två aktörer var har 40% marknadsandel kommer smutskastning ligga närmare konkurens pga. hur svårt det blir att åtskillja dem.
Om vi säger att en aktör har 40% och smutskastar en med 0.5% kommer detta vara ren antiteknologi då konkurens och därmed teknologiskapande hämmas kraftigt, vilket då är "antiteknologi".

Ett exempel från Nvidia:
STMicro/Hercules gjorde något grafikkort som hette Kyro 2, och innan kortet ens hade en fot på marknaden så släppte nvidia något internt dokument för att "visa" att arkitekturen är gammalt skräp och att alla involverade har dåligt rykte från tidigare kretsdesigner (även om en som de smutskastade var en gammal partner). Även om än kortet inte var speciellt bra så valde ändå Nvidia att smutskasta gamla partners enbart för att hämma konkurrens innan den ens fanns, om det inte hände hade definitivt företaget haft en större chans att etablera sig på marknaden med egna designer, men som historian gick så dog korttilverkaren typ 1-2 år efteråt.

(Sedan släppte Nvidia en gammal skräparkitektur på en mindre nod på exakt samma sätt som de kritiserade andra gjorde i sitt interna dokument, vilket känns ganska bakot om det nu skulle vara så dåligt.)

Ett annat halvliknande exempel (från 2010) är att PhysX utan Nvidia kort beräknades med x87 instruktioner även om SSE2 redan var en stor standard, detta för att artificiellt öka hur mycket bättre deras egen lösning fungerade, och de som fick lida var de som körde ett PhysX spel med ATI kort, även om upplevelsen kunde ha blivit mycket bätter för alla involverade (utom Nvidia).

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klubba:

Nu måste ju alla Nvidia fanboys som hånade AMD när de inte inte riktigt kunde konkurera i premiumsegmentet vara överlyckliga.

Grattis, nu får ni precis som ni önskar, överprisade grafikkort och hämmad utveckling!! Gratulerar er verkligen

Skulle nog tro att de flesta av oss bryr oss inte om vilket märke som gör grafik-kort utan det man bryr sig om är prestanda per krona, Nvidia har haft bättre prestanda per krona ganska ofta senaste tiden + att AMD missade vissa kund segment, att kalla de som köpt Nvidias grafikkort för fanboys är löjligt.

Om AMD har bättre prestanda per krona nästa gång jag köper grafik-kort köper jag AMD, har Nvidia bättre så köper jag det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon150792:

Skulle nog tro att de flesta av oss bryr oss inte om vilket märke som gör grafik-kort utan det man bryr sig om är prestanda per krona, Nvidia har haft bättre prestanda per krona ganska ofta senaste tiden + att AMD missade vissa kund segment, att kalla de som köpt Nvidias grafikkort för fanboys är löjligt.

Om AMD har bättre prestanda per krona nästa gång jag köper grafik-kort köper jag AMD, har Nvidia bättre så köper jag det.

Du läste alltså inte mitt inlägg, och bestämde dig ändå för att citera mig och svara på det?

Intressant....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Så är det. Det bästa vi får är ju "102"-kretsarna, när de bästa egentligen är "100"-kretsarna, så det är klart att folk är förbannade. Men om AMD fick kapital nog att göra ett såpass bra kort att det gick om XX80TI-varianten från Nvidia, då kan du ge dig fan på att vi "helt plötsligt" hade fått se "100"-kretsarna i konsumentkorten minsann. Men det där fattar ju inte folk utan de fortsätter att ge pengar till Nvidia "för att det är de som gör bäst kort just nu". Mycket skadligt och kortstiktigt tänk från folk.

Ja, jag har ett 1070, men det är köpt begagnat, så Nej, Nvidia får inte mina pengar, jag är enbart en kostnad för dem.

Precis.

Jag kan inte direkt klandra folk och säga åt dem hur de ska spendera sina pengar, men jag önskar likväl att folk hade lite längre perspektiv på saker.

Köpt ett Nvidia-kort genom åren. Ett GTX 770 som jag inte var vidare nöjd med.

Men jag försöker göra mitt för att upplysa folk som ser efter ny dator och försöka få dem att köpa AMD istället för Intel och Nvidia. För de flesta så räcker prestandan av ett Vega 56/64 och en Ryzen 5/7 väldigt långt.

Skrivet av Bankai:

Får helt enkelt hålla på sitt nuvarande tills de bestämmer sig för att hoppa till 7nm.

Jo, fast även då kommer "toppkorten" endast att bli avskalade kretsar, inte de fullvärdiga ditona som de hade varit förr i tiden, när AMD kunde konkurrera.

Skrivet av UncleDirty:

Problemet idag är ju faktiktiskt att deras medel kretsar är high end idag och high end kretsarna är entusiast.

Nej, deras medelkretsar är inte high end. De bara försöker få det att se ut som det i och med att de ger högre namn till de olika kretsarna. 1080 eller liknande toppkort ska enligt mig faktiskt vara en fullskalig krets utan avstängda beräkningsenheter.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klubba:

Du läste alltså inte mitt inlägg, och bestämde dig ändå för att citera mig och svara på det?

Intressant....

Vad jag läser i ditt inläg så verkar du generelt kalla de som köpt Nvidia grafik-kort för fanboys, och vad räknas som att "håna" ? jag t.e.x skrev ett par inlägg där jag inte tyckte att AMD var bättre denna generationen vs. Nvidia, så om du tycker att jag "inte läste" så har du fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Vad jag läser i ditt inläg så verkar du generelt kalla de som köpt Nvidia grafik-kort för fanboys, och vad räknas som att "håna" ? jag t.e.x skrev ett par inlägg där jag inte tyckte att AMD var bättre denna generationen vs. Nvidia, så om du tycker att jag "inte läste" så har du fel.

"Nu måste ju alla Nvidia fanboys som hånade AMD ..."
Står inget om att det är alla dom som köper kort, endast de som såg det som bra att nvidia har ett stort prestanda gap före AMD, och att de nu borde vara nöjda med höjda priser och försenade arkitekturer.
Det står faktiskt inte ens något om att han uppmanar människor att köpa amd istället för Nvidia.

Så jo, du har misstolkat inlägget.

Skickades från m.sweclockers.com