Asus z170-a Höjd på distans till M.2 disk

Permalänk
Medlem

Asus z170-a Höjd på distans till M.2 disk

Har fått tag i ett asus z170-a moderkort och tänkte montera en M.2 disk på detta. Problemet är att det saknas skruv och distans till detta.

Finns det någon som sitter på detta kort som kanske har den löst och har möjlighet att mäta hur hög distansen ska vara. Har skrivit till asus men svar skulle dröja iom coronatider..

God Jul!

Permalänk

Hade precis samma problem i början av november, här är svaret jag fick av Asus: "Screws type is CM2x3-3.3 and stand-off is 4mm high with same M2 threading." Dom erbjöd sig att skicka en distans med skruv men gick snabbare att dra till Webhallen och införskaffa detta kit.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcidStorm:

Hade precis samma problem i början av november, här är svaret jag fick av Asus: "Screws type is CM2x3-3.3 and stand-off is 4mm high with same M2 threading." Dom erbjöd sig att skicka en distans med skruv men gick snabbare att dra till Webhallen och införskaffa detta kit.

Använde du 4,5mm eller hade du 2,5 med 3st brickor?

Permalänk
Skrivet av Mini_ice:

Använde du 4,5mm eller hade du 2,5 med 3st brickor?

Körde med 4,5mm och skruv bara.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

Får jag fråga hur du konfigurerade Sata express? ändrade du denna till M.2 eller lät du den helt enkelt vara? Det motsäger sig på vissa ställen om man ska ändra eller ej, hur gjorde du?