Assassin's Creed Mirage

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed Mirage

Om knappt en månad är det dags för ännu ett Assassin's Creed.

Assassin's Creed Mirage: Story Trailer

Assassin's Creed Mirage: Gameplay Walkthrough

Assassin's Creed Mirage: Gameplay Trailer

In Assassin's Creed Mirage, you are Basim, a cunning street thief with nightmarish visions seeking answers and justice.

https://www.ubisoft.com/en-gb/game/assassins-creed/mirage

Notera att lanseringsdatumet skiljer på slutet av trailern och hemsidan. Hemsidan säger 5:e oktober.

Permalänk
Medlem

Återgår de till att göra bra spel istället för "XPgrind rpg skräp creed" så köper jag spelet. För mig blev serien kass med origins.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Köpte det idag. Bara lirat några minuter innan jobbet. Så kan inte säga nått om det är bra/dåligt änu

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed Mirage

Idag är det dax tillbaka till Assassins rötter, så vad tror vi om detta då?

Jag har bara kika på några youtuber's som spelat än och jag tycker det verkar lovande så som att smälta in i omgivningen och även kunna vissla och lock till sig fienden i lik Assassins anda.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Håller på att installera. Tycker bäst om de första spelen så tror det kommer bli trevligt.

Permalänk
Medlem

Köpte det i morse, hann bara lira ytterst lite innan jobbet. Blir lite mer ikväll när man kommer hem

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Försöker lira men ubisoft connect vägrar koppla upp

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Det tog ett tag innan det kom igång men sedan är det precis vad jag ville ha. Det känns gammalt fast på ett bra sätt.

Permalänk
Medlem

Spelet använder endast 1 (av 8) CPU kärnor för mig och jag får dips/stutters ner under 10fps. Enligt spelets egna benchmark är det CPU dips.

Är det så patetiskt optimerat (Denuvo?) eller missar jag något?

Det kanske bli bättre när man spelar men det känns ruttet.

Permalänk
Medlem

Vad har du för CPU? Jag kör en i7700K som är under rekommenderad CPU men det fungerar helt okay i 4K med mitt 3080. Flytet är inte 100 men typ 95.

Fantastiskt så här långt närmast perfekt. Får Starfield att framstå som pajasaktigt då det koncentrerar sig på Starfields brister. Stealth, karaktärer, story. Baghdad känns större än någon av starfields planeter

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fasen, sluta släpp nya spel, jag har för stor backlog och för lite pc tid 🤣

Är det mer likt tidiga AC? Även om origins/odessey/valhalla hade sina stunder var det ju sjukt mycket springa runt och grinda istället för, vad jag tycker, bara få ett relativt linjärt story drivet spel

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Ni som spelar på PC, har ni köpt spelet direkt från ubisoft eller kör ni via Steam/epic games?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Fasen, sluta släpp nya spel, jag har för stor backlog och för lite pc tid 🤣

Är det mer likt tidiga AC? Även om origins/odessey/valhalla hade sina stunder var det ju sjukt mycket springa runt och grinda istället för, vad jag tycker, bara få ett relativt linjärt story drivet spel

Det verkar mer likt gamla spel. Ingen XP och betydligt mindre.

Vissa tycker det är jättebra medan andra tycker det är kasst. En klagade på striderna var sämsta i något modernt spel. Storyn obefintlig och dålig och staden liten och helt livlös.

Medan annan gav det 9/10 och sa det var “Return to form”.

Det verkar åtminstone inte speciellt krävande. Såg att ett 3060ti fick ca 120 fps i 1080p high och 60fps i 4k high. Väldigt mycket mot spel som Starfield.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Det verkar mer likt gamla spel. Ingen XP och betydligt mindre.

Vissa tycker det är jättebra medan andra tycker det är kasst. En klagade på striderna var sämsta i något modernt spel. Storyn obefintlig och dålig och staden liten och helt livlös.

Medan annan gav det 9/10 och sa det var “Return to form”.

Det verkar åtminstone inte speciellt krävande. Såg att ett 3060ti fick ca 120 fps i 1080p high och 60fps i 4k high. Väldigt mycket mot spel som Starfield.

Får invänta rea och lite reviews då, jag gillade verkligen AC 1 och 2, dock lirade jag PS

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Nej invänta inte de går bra köpa

Jag kör via ubisoft+ Undrar varför man ska köpa nya lir nuförtiden

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vad har du för CPU? Jag kör en i7700K som är under rekommenderad CPU men det fungerar helt okay i 4K med mitt 3080. Flytet är inte 100 men typ 95.

Fantastiskt så här långt närmast perfekt. Får Starfield att framstå som pajasaktigt då det koncentrerar sig på Starfields brister. Stealth, karaktärer, story. Baghdad känns större än någon av starfields planeter

AMD 7800x3D. Har också "95%" flyt men en del småstutters, framförallt i panoreringar.

Använder spelet endast 1CPU kärna för dig också eller är det bara en AMD bugg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

AMD 7800x3D. Har också "95%" flyt men en del småstutters, framförallt i panoreringar.

Använder spelet endast 1CPU kärna för dig också eller är det bara en AMD bugg?

hmm mysko jag lyckas inte hitta benchmark igen. Verkar som spelet mäter prestandan medan man lirar där stod det jag hade min fps 30, 60 i snitt och 100 max. När jag körde benchmarken var den nere i 53 som lägst. Har någon adaptive setting både för vsync och för att försöka hålla 60 fps igång.

Testade byta ut TAA mot DLSS nu flyter det som smör. Klart mjukare grafik förvisso ingen fri lunch men verkar se tillräckligt bra ut.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Stäng av autoaim.

Skulle skjuta en barred door easy peasy men så fort jag sköt av vred sig siktet till höger! Va fan ryckte jag till. Kuta och leta nya knivar hittade en till slut sen samma sak. Leta dubbelt så länge sen gick det efter att ha inaktiverat partiell autoaim

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ni som lirar, hur är striderna jämfört med tidigare Assassins spel?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Ni som lirar, hur är striderna jämfört med tidigare Assassins spel?

Tanken är inte att du ska strida. Men kör du på normal så går det iaf i regel att slåss när man misslyckas med Stealth utan större problem.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Vad säger ni nu då som haft det en vecka? Jag och frugan lirade om Ezio Collection med början för ett par månader sen och nu håller på med Black Flag. Därefter blir det Unity, som var det första spelet vi lirade ihop. Vi hoppar över trean den här gången.

Hon vill köpa Mirage med. Origins, Odyssey och Valhalla är långa spel, speciellt med allt extramaterial. Hur är Mirage? Någon boss på Ubisoft har sagt att det inte finns planer på DLC.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Vad säger ni nu då som haft det en vecka? Jag och frugan lirade om Ezio Collection med början för ett par månader sen och nu håller på med Black Flag. Därefter blir det Unity, som var det första spelet vi lirade ihop. Vi hoppar över trean den här gången.

Hon vill köpa Mirage med. Origins, Odyssey och Valhalla är långa spel, speciellt med allt extramaterial. Hur är Mirage? Någon boss på Ubisoft har sagt att det inte finns planer på DLC.

Hehe de har skalat ner på dlc också.

Det är helt okay men lite för nerskalat. Finns ju mycket klassiskt de kunde återanvända med katakomber och grejer.

När ni redan kör dem så kanske de känns för mycket same

Hoppa origins valhalla och kör odyssey är ett alternativ. Ubisoft bossarna verkar ha mer tro på action rpg än klassiska ac

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Hehe de har skalat ner på dlc också.

Det är helt okay men lite för nerskalat. Finns ju mycket klassiskt de kunde återanvända med katakomber och grejer.

När ni redan kör dem så kanske de känns för mycket same

Hoppa origins valhalla och kör odyssey är ett alternativ. Ubisoft bossarna verkar ha mer tro på action rpg än klassiska ac

Frugan spelade ettan själv. Hon är intresserad av historian med, vilket jag inte.

Det kommer garanterat bli ett köp framöver, men först efter att det är på kampanj.

Sämsta var ändå Stray. Kostade 300 kr och var klart på en kväll. Nu ingick det i Extra men ändå. Sådan nitlott vill jag inte göra om.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Det började ganska bra men efter några timmar tröttnade jag.
Storyn och karaktärerna är inte intressanta och gameplay blir tjatigt efter en stund. Fienderna är väldigt korkade och spelet känns daterat.

Permalänk
Medlem

Mirage lever inte riktigt upp förväntningarna, känns rätt platt elr själlöst på nått vänster. Saknar nog mkt av historian som dom första hade o utforskandet av personerna. Då man la sig i maskinen o "kopplade" upp sig till minnena osv.. aja, tidsfördriv iaf

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Finns det mellan bossar i det här spelet också likt Odyssey och Valhalla?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Finns det mellan bossar i det här spelet också likt Odyssey och Valhalla?

Njae jag inget i bossväg alls vad jag sett hittills. Assassinations har också vart rätt så lökiga när du detektivat fram målen.

Jag tappade intresset lite och började med the crew.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x