Permalänk
Medlem
Skrivet av jussit:

Bestämt oss för namnet Noah, trots att det är top1 flera år i rad.

Finns det snarlika Neo, eller om man vill följa Costansas råd ovan kankse köra på ’Nio’?

Visst finns det väl också Noel (i alla fall internationellt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Finns det snarlika Neo, eller om man vill följa Costansas råd ovan kankse köra på ’Nio’?

Visst finns det väl också Noel (i alla fall internationellt)

Fast Nio skulle låta som 9. Och alla skulle gå runt och säga: "Mitt i 9:an". Och med detta uttryck syftar de inte på Åk. 9. I'm just say'n...😁 Drive 🚘 safe...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Fast Nio skulle låta som 9. Och alla skulle gå runt och säga: "Mitt i 9:an". Och med detta uttryck syftar de inte på Åk. 9. I'm just say'n...😁 Drive 🚘 safe...

Kolla det länkade klippet på förra sidan, det är precis samma sak fast ’Seven’

Jag känner en som heter som en siffra, inte så farligt

Permalänk
Medlem

Mitt namn består utav 11 bokstäver. Undvik långa namn.

Hade undvikit namn som låter "barnsliga" eller namn som låter "gammaldags" och även spejsade namn som försöker låta väldigt 2024.

Lukas
Liam
Jack
Noah
Leo
Axel
Dean (Winchester!)

Om man är öppen för lite mer amerikanska namn så finns ju typ Ethan, Logan, Chase, Dylan, jaxon

Edit: Såg nu att ni Valt Noah vilket jag hade på min lista.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Fredag!

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Namnet Adolf verkar inte så populärt nu för tiden, annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Mitt namn består utav 11 bokstäver. Undvik långa namn.

Hade undvikit namn som låter "barnsliga" eller namn som låter "gammaldags" och även spejsade namn som försöker låta väldigt 2024.

Lukas
Liam
Jack
Noah
Leo
Axel
Dean (Winchester!)

Om man är öppen för lite mer amerikanska namn så finns ju typ Ethan, Logan, Chase, Dylan, jaxon

Edit: Såg nu att ni Valt Noah vilket jag hade på min lista.

Är allmänt fördomsfull av mig, grundat i att fördomarna tyvärr oftast är ganska mitt i prick. Amerikanskklingande namn associerar jag mycket starkt till socialgrupp tre med allt vad det innebär, och är definitivt inte till fördel för någon som exempelvis kandiderar till en anställning jag styr över.

Det går sannolikt att såga varenda namn på ett eller annat vis, men föreslår att man även tar med vad ett namn som barnet ska bära med sig åtminstone upp i vuxen ålder eventuellt kan signalera till omgivningen i ekvationen.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jussit:

Bestämt oss för namnet Noah, trots att det är top1 flera år i rad.

Alla är vi olika, för egen del är det ungefär som att döpa ungen till Jesus, dvs lite väl religiöst laddat.
Men om man antingen har den tron eller man inte tycker bakgrunden spelar någon roll, så är det ju bara att köra - det är ett fint namn

Skrivet av krEJZi:

Om man är öppen för lite mer amerikanska namn så finns ju typ Ethan, Logan, Chase, Dylan, jaxon

Var inte majoriteten av namnförslagen innan också från angliska språk eller åtminstone i anglisk form?
(tex Noah vs Noak)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Mjo...jag såg: Mike Mantle och 7 to life...😂

Skrivet av macroy:

Vi hade som krav att namnen ska fungera lika väl på svenska som engelska, och vara relativt korta/enkla. Så det blev Lukas & Liam

Lukas är ett "samlingsnamn" för fordonsdelar som håller låg kvalité på De brittiska öarna GB...

Skrivet av Savage_Gray:

Kul med namnet Fredag med tanke på att Robinson Cruse's inföding hette Fredag...

Skrivet av izzie:

Namnet Adolf verkar inte så populärt nu för tiden, annars.

Ja som jag påpekade ovan avseende namnet Fredag. Det är ju ett motpolsnamn till namnet Adolf (som inte är populärt nej) men då hade man ju kunnat slå 🥊 till med Lorenzo [den store] vilken var Julius Cesar's triumph och stadsplanerare (HAN var den egentliga orsaken till Julius Caesar's framgång).

Namn får den innebörd man/historien vill ge dem. För 5 år sedan hade nog inte Putin eller Vladimir varit opopulära namn... Idag tja...det är väl ingen som vill heta Yeltzin heller... ELLER Kalaschnikov...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem

Tufft 😃 om nån hade svarat:
-"Det var provrörsbefruktning faktiskt... Älskarinnan satt i möte i London, så jag fick ta andrahandsvalet - 🔬labbet"...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃