Permalänk
Medlem

Våldtäkt für alle!

Permalänk
Medlem

Ja för de verkar ju jävligt seriösa.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk

Re: Våldtäkt für alle!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article670487.ab
http://www.folkbladet.nu/2007/08/31/hagamannen-hyllas-pa-hems...

Jag har alltid haft nåt emot stekare, men det här tar priset.

Ta inte allting så seriöst de dillar runt bara.

Permalänk

Vad ska vi diskutera då?
Det var väl kul, men... öhm. Vad ska man säga mer?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Ja för de verkar ju jävligt seriösa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Ta inte allting så seriöst de dillar runt bara.

Men är det inte så det börjar?

Att ingen tar dem seriöst i början för att sen när något väl skulle hända klaga på att signalerna fanns där hela tiden och att man borde agerat tidigare etc etc

Hade det varit något annat det rört sig om så vore det en sak, men nu gäller det våldtäkt och imo ska man aldrig ta vissa specifika saker lättvindigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Men är det inte så det börjar?

Att ingen tar dem seriöst i början för att sen när något väl skulle hända klaga på att signalerna fanns där hela tiden och att man borde agerat tidigare etc etc

Hade det varit något annat det rört sig om så vore det en sak, men nu gäller det våldtäkt och imo ska man aldrig ta vissa specifika saker lättvindigt.

Yttrandefrihet är väl ganska viktigt?

Sidan är ju ett skämt så jag förstår inte riktigt all publicitet det fått. Om det var seriöst hade dom i princip fått gratis reklam för att bli ännu större.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Det är lite väl crude (uppenbart att det är ett skämt) för att vara genialiskt annars är det väl precis som med all konst, identifiera vad som är mest tabu, chockerande, ed. och bryt mot konventionen, för ett riktigt lyckat resultat bör väl slutprodukten bli att folk frågar sig varför de blev så upprörda till att börja med (våldtäkt är således inte en speciellt bra kandidat).

Misstänker att man skulle kunna göra något bra med köttproduktion, där folk gärna äter kött, är hyfsat medvetna om hur produktionen går till men ändock blir väldigt upprörda när någon påvisar den. Vet inte riktigt hur man ska gå till väga dock, kanske något med halal, då får man troligen med folks fördomar också. Det svåra är väl att göra det tillräckligt sublimt.

Att kopiera LO:s syn på "arbetskraftsinvandring" och förpacka det i nationalromantiskt skimmer skulle nog kunna bli rätt skönt också.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Pen Pusher har fattat sin grej, frågan är bara om hagamännen tänkt i liknande banor.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher
Det är lite väl crude (uppenbart att det är ett skämt) för att vara genialiskt annars är det väl precis som med all konst, identifiera vad som är mest tabu, chockerande, ed. och bryt mot konventionen, för ett riktigt lyckat resultat bör väl slutprodukten bli att folk frågar sig varför de blev så upprörda till att börja med (våldtäkt är således inte en speciellt bra kandidat).

Det håller jag med, att gå på tabun är en sak, men precis som du skriver så kan man inte tänka i dem banorna när det gäller just våldtäkt.

Är ju inte ens roligt att skämta om detta, skänk en tanke till alla de som verkligen blir våldtagna och föreställ er att det vore nån ni håller kär som blir utsatt för det, skulle det vara lika accepterat att ha folk som skämtar om det?

Permalänk
Medlem

Det är bara en grupp på Facebook. Grupparna på facebook är typ världens mest oseriösaste grej.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

jag tycker att aftonbladet har gjort en höna av en fjäder.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Re: Våldtäkt für alle!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article670487.ab
http://www.folkbladet.nu/2007/08/31/hagamannen-hyllas-pa-hems...

Jag har alltid haft nåt emot stekare, men det här tar priset.

Om du kallar dem stekare så har du nog ingen aning om vad ordet betyder. Som folk redan sagt, ta det inte seriöst.

Typ som "Stureplans profilen" det är ett JÄVLA skämt då snubbarna är retards som bor hemma hos mamma på södermalm och är arbetslösa. Pressen är världsbäst på att överdriva och skapa rykten, så folket utanför sthlm tror att detta är en "stureplans profil".

Finns idioter överallt, de största är nog de som går på skiten.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Det jag blir mest nyfiken på är vem i hela världen som faktiskt skulle vilja köra det här som ett skämt? Vem vill bli sedd som "killen som gillar våldtäkt" även om det är ett skämt?

Smaklös humor kan ju vara hur kul som helst och likaså att bjuda på sig själv, men någon måtta för det ju vara... det är ju skillnad på att dra ett skämt och hitta lite folk som tycker illa om en för det och att med flit ställa sig i en av de vidrigaste positionerna jag kan tänka mig och reta upp så gott som alla...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det jag blir mest nyfiken på är vem i hela världen som faktiskt skulle vilja köra det här som ett skämt? Vem vill bli sedd som "killen som gillar våldtäkt" även om det är ett skämt?

Smaklös humor kan ju vara hur kul som helst och likaså att bjuda på sig själv, men någon måtta för det ju vara... det är ju skillnad på att dra ett skämt och hitta lite folk som tycker illa om en för det och att med flit ställa sig i en av de vidrigaste positionerna jag kan tänka mig och reta upp så gott som alla...

ja, men att göra en artikel om det och mena att det är en "klubb för våldtäktsmän" är bara löjligt.

Ge inte töntarna någon uppmärksamhet alls säger jag.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Om dom nu går ut med att dom gillar att våldta och har en liten "klubb", varför inte skriva deras namn i tidningen i stället för trams som "stureplans profilen" så dom verklig får den uppmärksamheten dom så desperat jagar?