Moderkort med radiorör

Permalänk

Moderkort med radiorör

Vet inte om den har varit uppe förr men...

http://www.techwarelabs.com/reviews/motherboard/ax4ge_tube-g/...

http://www.techwarelabs.com/reviews/motherboard/ax4ge_tube-g/...

hehe, kul ialla fall Nån som har haft ett sådant?

Visa signatur

Man kan inte köpa sig lycka sägs det...men jag gråter hellre i min BMW än på bussen :)

Permalänk
Medlem

Har aldrig sett nåt liknande men vill ha känslan är enorm

Permalänk
Medlem

Jag har sett förstärkare med radiorör som ska sitta i en 5.25 tums plats. Hittar såklart ingen länk. Det är ju såklart en tuff idé och ett rätt snajdigt moderkort

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk

vad är det för mening med att ha radiorörs-förstärkning på line in porten på ett realtek inbyggt ljudkort?

Bara skit..

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Ahh inte sett nåt sånt moderkort tidigare, varkar som om de slutade tillverka sådana modeller efter ett par år.
Ett enkelt sätt om man vill ha "tubesound" från sin dator bör väl vara att sätta något sånt här mellan sin dator och sin ljudanläggning http://www.audiodigit.com/index.php?section=81

Permalänk
Avstängd

Varit uppe för extremt länge sen, 4-5år sen?

Men det är rörförstärkare och för Hifi ljud... fast jag kommer inte ihåg mer än bilden och att det var tok dyrt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

det här kostet e bara skräp som dom försöker lura folk på pengar med.

Rörförstärkningen verkar ENDAST på line in porten och ljudkretsen är en ac97 kompatibel från realtek.

Säger det igen, bara skit..

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd

jo visst, men hur bra var andra kort för 4-5 år sen?.. för kortet är antikt idag och det kom knappt alls på marknaden.

Endast line-in?

Citat:

Tube-G only will use the vacuum tube to amplify the front left and right speakers.

Och låter som skit?

Citat:

I also polled a few of my friends on a single blind test, and they all chose the tube amplified output over the traditional output.

ganska bra med andra ord.

MEN glöm inte att det är fem år gammalt.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

på länken i det översta inlägget står det ju såhär under specifikationer

"Daughterboard:
(Included) Line-In (Tube Amplified)
Headphone Out (6.3mm)
2x RCA Outputs (R/L)
SPDIF-Out Line-In (Tube Amplified)

2x RCA Outputs (R/L)
"

"Sound Codec: Realtek RTL650 Realtek RTL650"

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
på länken i det översta inlägget står det ju såhär under specifikationer

"Daughterboard:
(Included) Line-In (Tube Amplified)
Headphone Out (6.3mm)
2x RCA Outputs (R/L)
SPDIF-Out Line-In (Tube Amplified)

2x RCA Outputs (R/L)
"

"Sound Codec: Realtek RTL650 Realtek RTL650"

Jo men det är inte moderkortet, ljudet från moderkortet förstärks genom dotterkortet som sedan för det vidare till högtalarna.. alltså line-out som förstärks i praktiken.

Men realtek är skit, det förnekar jag inte.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Realtek är skitljudkort, helt sant. Löjligt med sånn ljudkets i audiofil-försök.

Men oavsett ljudkälla/kvalite så gör röret något speciellt med ljudet. Ett rör gör ju aldrig ljudet "bättre", utan mer.. skönare... typ.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Realtek är skitljudkort, helt sant. Löjligt med sånn ljudkets i audiofil-försök.

Men oavsett ljudkälla/kvalite så gör röret något speciellt med ljudet. Ett rör gör ju aldrig ljudet "bättre", utan mer.. skönare... typ.

Absolut, det blir nåt mjukare med ljudet om jag inte minns fel

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Absolut, det blir nåt mjukare med ljudet om jag inte minns fel

Jag har iofs. inte så stor erfarenhet i Hifi-världen. Men i gitarrförstärkar och musik området så är rören magiska.