Permalänk
Permalänk
Medlem

Tror ni att vi får se body-armor som tyskarna använde också?
Inte direkt gjort för "run 'n gun" men det är å andra sidan ingen simulator

Permalänk

Vi får hoppas att microtransaktionerna håller sig till "skins" som inte har någon funktion annan än att du får ett annorlunda utseende. typ som i CS där skinsen inte fyller någon specifik funktion mer än E-penis.

är mestadels negativ till microtransaktioner då de förstört så många spel genom att göra dem obalanserade pga dessa.

tycker WoT har en ganska bra microtransaction implentering även om jag anser att guldammo skulle försvinna annars är det ju mest bara tanks som inte kostar att reparera efter ett game och som ger lite extra Xp typ dvs bara gör det enklare att advancera upp i tech-träden för övrigt är premium tanksen typ som alla andra tanks med både fördelar och nackdelar som väger upp varann balanserat mot andra tanks i samma tech.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte. De vet att alla kommer bli skit arga på dem och hatar mikrotransaktioner. VARFÖR implementerar de det? Har svårt och tro att de tjänar så fruktansvärt mycket pengar på det...

Permalänk
Medlem

@foxzox7: De räknar med att Majoriteten kommer att bli sura men sen vara sura och spela vidare (glömde också betalar)

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Angående microtransactions:
- det kan vara som nu, att man kan köpa genvägar. I så fall är det strunt samma för mig.
- om det är skins så är värsta farhågan att det ser fånigt ut. Blir lätt så med "häftiga" skins.
- p2w transaktioner kan jag inte tänka mig att det kommer. Det vore en katastrof.

Permalänk
Medlem

Sålänge spelet inte blir för arkadigt är jag nöjd. Att dom delat upp klasserna mer och säger att man måste lära sig varje tank ? osv. indikerar förhoppningsvis på att det blir djup och variation i gameplayet.

Inget Battlefront dvs. då blir man besviken helt klart.

Permalänk
Medlem

Köpt typ "premium" i allt förutom star wars bf. (Får nu hålla på o köpa season pass. YAK.

NÄ. Blir "deluxe" till BF1 så man får alla banor utan massa väntande & "expansionpack pengar"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spel_va:

Köpt typ "premium" i allt förutom star wars bf. (Får nu hålla på o köpa season pass. YAK.

NÄ. Blir "deluxe" till BF1 så man får alla banor utan massa väntande & "expansionpack pengar"

Skickades från m.sweclockers.com

Låter lite som du missuppfattat allt.
Season pass och premium är samma sak.
Man har tillgång till kartorna 2 v.innan dom går att köpa separat.
I Deluxe ingår inga extra kartor.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Har inget emot mikrotransaktioner så länge de håller sig till skins och liknande som inte är allt för opassande till spelets miljö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Låter lite som du missuppfattat allt.
Season pass och premium är samma sak.
Man har tillgång till kartorna 2 v.innan dom går att köpa separat.
I Deluxe ingår inga extra kartor.

hmm, vad jag menade var att i standard edition i BF3, BF4 fick man alltid köpa till expansionpaket. (nu köpte jag Premium till BF4 så jag fick alla banor ändå.

i Deluxe BF1 får du dessa saker extra (vilket du inte får i standard

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spel_va:

hmm, vad jag menade var att i standard edition i BF3, BF4 fick man alltid köpa till expansionpaket. (nu köpte jag Premium till BF4 så jag fick alla banor ändå.

i Deluxe BF1 får du dessa saker extra (vilket du inte får i standard
http://i68.tinypic.com/vg3hx0.png

Ja men det lilla man får extra i deluxe,
Är ju ej värt närmare 300 kr extra.
Så standard och premium kommer jag köpa.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Är det WW1 som är temat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simmedahl:

Är det WW1 som är temat?

Ja.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jo självklart, men många var rädda på att Dice skulle utnyttja systemet från det senaste spelet de skapade, Battlefront 2.

Har för mig att det var på grund av att Disney ville att folk skulle hoppa in och spela bara.

Angående det där med mikrotransaktioner så är det okej för min del om folk vill köpa genvägar till sina vapen och kanske skins till sina vapen. Däremot vill jag inte att det ska vara möjligt att få andra kamouflagekläder t.ex eftersom det lätt kan hittas sätt att utnyttja det. Kamouflage ska så klart utnyttjas men det ska inte köpas extra.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simmedahl:

Är det WW1 som är temat?

Godmorgon!

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 Multiplayer livestream den 12 juni 2:00PM PT

https://www.battlefield.com/squads

Permalänk
Avstängd

har inte spelat bf sen bf2... känner inte att jag missar nåt

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Sedan BF 3 har de i princip bara reskinnat varje utgåva. Spelen(bf3,4,battlefront,hardline etc.) är princip identiska tidiga utgåvor, ingen innovation. Battlefield serien är rätt lik sportspel som FIFA osv på det sättet. Otroligt ointressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Inaktiv

Jag ser fram emot detta spel mycket. Trailern var riktigt nice men kommer titta en del på förhandstittar och liknande innan lansering och köp. 99% sannorlikhet att jag köper spelet, enda som lär göra att jag inte köper det, speciellt i början är om jag känner att jag har för mycket igång vid tidpunkten.

Första världskriget var riktigt intressant ändå, började kolla på The Great War-kanalen (likt många andra) nyligen vilket ökar intresset för detta spel ännu mer. Egentligen hade jag nog sett ett nytt WW2-spel igen men WW1 är intressant nog och dessutom ett krig som skildrats väldigt lite, speciellt i spelbranschen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Sedan BF 3 har de i princip bara reskinnat varje utgåva. Spelen(bf3,4,battlefront,hardline etc.) är princip identiska tidiga utgåvor, ingen innovation. Battlefield serien är rätt lik sportspel som FIFA osv på det sättet. Otroligt ointressant.

Skickades från m.sweclockers.com

BF3 var ett bra spel, men sedan är det som du säger att BF4 och hardline var väldigt lika BF3. Skulle dock inte säga att Battlefront är så värst likt. Visst kan man diskutera hur bra eller dåligt det spelet är men tycker de faktiskt lyckades bra med att få det att kännas som ett nytt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Sedan BF 3 har de i princip bara reskinnat varje utgåva. Spelen(bf3,4,battlefront,hardline etc.) är princip identiska tidiga utgåvor, ingen innovation. Battlefield serien är rätt lik sportspel som FIFA osv på det sättet. Otroligt ointressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker BF4 och BF3 är väldigt olika spel men det är ändå tillräckligt lika för att man ska känna igen sig, vilket man ändå förväntar sig av en uppföljare. Hur tycker du dom skulle ändrat det för att det skulle vara intressant men att man ändå skulle känna att det var i samma spelserie?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@trickeh2k:
Jag tappade den röda tråden, vad var propagandan om? [/Sarkam]

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

@trickeh2k:
Jag tappade den röda tråden, vad var propagandan om? [/Sarkam]

*manligt fniss of approval*

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Dom streamar nu - https://www.twitch.tv/battlefield

Nu kliar det i fingrarna

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Avstängd

Luftskeppen skulle de kunnat ha skippat...menar...30M långa ballonger fyllda med helium...perfekt för strid eller nåt..

Visa signatur

I5 4690K@4GHZ||GA-Z97-HD3(rev. 2.1)||8GB 2,4GHZ RAM||G1 GTX970@1,5/2GHZ||250GB SSD||1TB HDD||CM V700 Guld||H440||NH-D15S|| Raijintek Morpheus||

http://i.imgur.com/AEvt5yT.jpg

Permalänk
Medlem

Jag sätter min högra på att zeppelinaren kommer gå på räls.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Dom streamar en match nu från E3. Ser bra jävla kul ut.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2