Spela Fallout-variant i smyg i Excel

Permalänk
Melding Plague

Spela Fallout-variant i smyg i Excel

Suktar du efter Fallout kan du nu lira en variant av spelet i hemlighet under arbetstid.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vips så har man en bakdörr valvport öppen in till företaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keneay:

Vips så har man en bakdörr in till företaget

🤫

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keneay:

Vips så har man en bakdörr in till företaget

Valv heter det i det här fallet

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Valv heter det i det här fallet

Fixat

Permalänk

Jag ska testa på en säker isolerad dator någon gång i framtiden. Jag orkar ej fixa en sådan nu.

Det är så fruktansvärt tråkigt det har blivit såhär. Det har helt tagit död på mindre utvecklare att sprida mindre coola saker, för ingen vågar köra något.. Gör en webtjänst säger någon, ja ingen vågar lämna ifrån sig data till webblösningar för mindre utvecklare.

Det hade annars varit coolt med en Excel VBA tävling, vem kan slänga ihop det bästa breakout spelet i Excel etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag ska testa på en säker isolerad dator någon gång i framtiden. Jag orkar ej fixa en sådan nu.

Det är så fruktansvärt tråkigt det har blivit såhär. Det har helt tagit död på mindre utvecklare att sprida mindre coola saker, för ingen vågar köra något.. Gör en webtjänst säger någon, ja ingen vågar lämna ifrån sig data till webblösningar för mindre utvecklare.

Det hade annars varit coolt med en Excel VBA tävling, vem kan slänga ihop det bästa breakout spelet i Excel etc?

Fast här var det väl inte bättre förr?
Förr var ju typ modemets uppkopplingsljud "notifieringen" för att du hade fått virus.

Permalänk
Skrivet av SuperNova:

Fast här var det väl inte bättre förr?
Förr var ju typ modemets uppkopplingsljud "notifieringen" för att du hade fått virus.

Om vi backar tiden längre än 20år tillbaka så fildelades det exekveringsbara filer som bara tusan. Visst råkade folk ut för virus och annat. Men det var svårt för de som gjorde dessa galenskaper att omvandla deras saker till pengar. till de själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Om vi backar tiden längre än 20år tillbaka så fildelades det exekveringsbara filer som bara tusan. Visst råkade folk ut för virus och annat. Men det var svårt för de som gjorde dessa galenskaper att omvandla deras saker till pengar. till de själva.

Ja backar man tillbaka längre än modemtiden så minskade ju risken att viruset löpte amok då det krävdes att man fysiskt sped det vidare. Sen hade ju inte alla hushåll en dator på den tiden heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag ska testa på en säker isolerad dator någon gång i framtiden. Jag orkar ej fixa en sådan nu.

Det är så fruktansvärt tråkigt det har blivit såhär. Det har helt tagit död på mindre utvecklare att sprida mindre coola saker, för ingen vågar köra något.. Gör en webtjänst säger någon, ja ingen vågar lämna ifrån sig data till webblösningar för mindre utvecklare.

Det hade annars varit coolt med en Excel VBA tävling, vem kan slänga ihop det bästa breakout spelet i Excel etc?

Undrar om någon redan gjort Heroes of might and magic i Excel?

Permalänk
Medlem

Fan va fränt!
Also, Excels grafiska muskler

Visa signatur

Jag gillar att försöka odla tropiska växter från frön, i ett nordiskt klimat.
🌱 Min YouTube-kanal: https://www.youtube.com/c/NordicPlantLover 🌱

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av dodie:

Fan va fränt!
Also, Excels grafiska muskler

CryEngine: Spreadsheet Edition

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Patrik356b:

CryEngine: Spreadsheet Edition

ExcelCRY.
Låter som det kan passa in på excelsammanbrott också

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Söderbäck:

ExcelCRY.
Låter som det kan passa in på excelsammanbrott också

Typ så ja! Perfekt om man har spelet på andra flikar så att man bara kan tabba in när Excel-vreden kommer.