Permalänk

HJÄLP!!!....3dmark...

vad i halva helevete gör jag om 3d mark hoppar ur o ger mig äckliga felmeddelanden??
Hände först när jag klockade upp min processor......1800+

HJÄÄÄÄLP!!!!!! jag vill ju se mina resultat!!

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk
Medlem

Re: HJÄLP!!!....3dmark...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightstalker
vad i halva helevete gör jag om 3d mark hoppar ur o ger mig äckliga felmeddelanden??
Hände först när jag klockade upp min processor......1800+

HJÄÄÄÄLP!!!!!! jag vill ju se mina resultat!!

Din dator är antagligen inte stabil

ladda ner prime95 och kör ett torture test så ser du

Permalänk

O d hittar jag??

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk

ok...hittade....men fattade inte ett skit

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk
Medlem

installera, starta, välj options-torture test, vänta och se om det kommer upp nåt intressant.

Det ska kunna köra minst nån timme om datorn ska anses som hyfsat stabil.

Permalänk
Medlem

Offtopic: Kan man ha igång prime95 medans man gör annat? eller tar de massa processorkraft?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spartacus
Offtopic: Kan man ha igång prime95 medans man gör annat? eller tar de massa processorkraft?

Självklart tar det processorkraft, men jag tror bara att det tar ledig kraft.
Jag sitter iaf och spelar sc, drar från en ftp och kör prime, och det flyter fint

Permalänk

Ska testa igen då har allrig sett proget innan lixom

o ni....trimma inte minnena....d kommer roliga meddelanden då

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk

Ehum....om d funkar i en sec??

KAN D VA SÅ ATT D E OSTABILT DÅ!?

jag e knäpp....jag vet

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk

ehum......checksum...plz.....kan någon säga vad d e fö någe....den e pajj iaf

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightstalker
ehum......checksum...plz.....kan någon säga vad d e fö någe....den e pajj iaf

Har du klockat nåt?...klocka ner isf
ställ ner alla minnesinställningar i bios, och höj ev spänningen till processorn ett snäpp

Permalänk

du.....jag får inte in XP.....sitter i skolan o sörjer min dator...... saknas filer på XP skivan.....eller så missar min cd-läsare.....fan......jag dränker mig me min dator.....usch.....

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk
Medlem

menar du atrt du formaterat om hårddisken och intalleret xp, och att det inte funkar därefter?

Permalänk
Medlem

menar du atrt du formaterat om hårddisken och intalleret xp, och att det inte funkar därefter?

Permalänk
Medlem

Re: HJÄLP!!!....3dmark...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightstalker
vad i halva helevete gör jag om 3d mark hoppar ur o ger mig äckliga felmeddelanden??
Hände först när jag klockade upp min processor......1800+

Men klocka för gudars skull ner till din ursprungshastighet om du inte redan gjort det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dez
installera, starta, välj options-torture test, vänta och se om det kommer upp nåt intressant.

Det ska kunna köra minst nån timme om datorn ska anses som hyfsat stabil.

Vad räknas som intressant? jag har kört testet i c:a 15 minuter nu och det enda som kommer upp är:

Test 1-700 osv, Lucas-Lehmer iterations of M+siffror using10 K FFT lenght.

Jag noterar i Vias Hardware Monitor att CPU tempen hoppat upp till 43 grader det högsta innan detta test har varit 37 grader efter typ 2 timmars spelande på nätet.

Hur länge körs testet och får man ett slutresultat av något slag.
Yes i´m a n00b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wesker

Vad räknas som intressant? jag har kört testet i c:a 15 minuter nu och det enda som kommer upp är:
Test 1-700 osv, Lucas-Lehmer iterations of M+siffror using10 K FFT lenght.

intressant är det om det kommer upp ett meddelande som talar om att datorn räknat fel.

Citat:

Jag noterar i Vias Hardware Monitor att CPU tempen hoppat upp till 43 grader det högsta innan detta test har varit 37 grader efter typ 2 timmars spelande på nätet.

Det är din riktiga fulload temp

Citat:

Hur länge körs testet och får man ett slutresultat av något slag.
Yes i´m a n00b

Slutresultat tror jag inte att du får....vitsen är ju att man ska kunna köra och se om datorn är stabil.... en timma räcker ju lungt till en vanlig användare, men ska datorn kallas stabil eller användas till nåt seriösare bör den klara minst 24 timmar

Efter ett antal test kommer det dock upp typ: "self test complete"....vet inte vad detta betyder, men det borde ju vara ett tecken på att det går bra

Permalänk

hela fan e död nu.......jag sörjer....ingen ström nu....

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk

glömde jag säga att det faktiskt är en XP 1800+....den ska klara 1533 juh......eller har jag helt fel??
men men.....kan inte instalera XP.....missar filer på skivan.....har testat med massa olika....o jag har oxo testat me båda mina CD enheter......funkar inte...HJÄLP......vägrar köra win 98.....känns inte rätt

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk
Medlem

Tack för dina åsikter DEZ, när jag kom hem efter att hälsat på brorsan så hade det gått 5 timmar utan att något felmeddelande poppat upp .)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wesker
Tack för dina åsikter DEZ, när jag kom hem efter att hälsat på brorsan så hade det gått 5 timmar utan att något felmeddelande poppat upp .)

Kul å kunna va till hjälp

5 Timmar klarar man sig ju bra på eftersom detta program belastar max och fel upptäcks verkligen, vilket inte alltid är fallet i 3dmark

Mitt 3DMarks 2k1 rekord ligger på 7500...testet gick igenom, men kör jag Prime95 blir det fel efter 3 s :D...alltså klockar jag ner lite när jag inte jaga poäng

Permalänk
Hedersmedlem

Att klocka ner är aldrig roligt......Men i ditt fall är det nog ett måste.....om du inte vill höja Vcore:n förståss..=)
Tror jag hade liknande problem på mitt gamla mobo när jag klockade cpu:n för mycket

Själv är jag lite halvtokig & kör 2.0V+ med vanlig luftkylning....Visserligen gott om chassifläktar......men ändå....=)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Men asså....nu får jag panik....o jag VILL inte lämna in min dator....oprfisionellt juh....men jag dör snart.....vad kan va fel??
har testat me massa olika XP skivor....massa olika cd läsare.... vad e felet.....o..jag har testat me olika hdd´s oxo
jag e desperat......HJÄLP MIG.....datorn är en av annledningarna att man lever juh....

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk

För att återkomma till ursprungsproblemet i tråden, sedan jag installerade de nyaste detonator-drivisarna så har jag fått ett liknande problem. 3Dmark kör igenom till de allra sista testen men lägger sen av helt plötsligt och programmet stängs ner. Jävligt jobbigt eftersom man så gärna vill se om det blivit någon ökning. Att datorn skulle vara ostabil är inte troligt eftersom allt annat flyter perfa utan problem.

Permalänk

Glömde jag att säga att jag KAN instalera XP på MIN hdd....fast i min lillebrors dator.....fan va lessen man kan bli

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dez

Kul å kunna va till hjälp

5 Timmar klarar man sig ju bra på eftersom detta program belastar max och fel upptäcks verkligen, vilket inte alltid är fallet i 3dmark

Mitt 3DMarks 2k1 rekord ligger på 7500...testet gick igenom, men kör jag Prime95 blir det fel efter 3 s :D...alltså klockar jag ner lite när jag inte jaga poäng

Haha, ok, bra att veta

Permalänk
Medlem

Flasha BIOS nightwalker !!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightstalker
Glömde jag att säga att jag KAN instalera XP på MIN hdd....fast i min lillebrors dator.....fan va lessen man kan bli

En idé; kör MemTest och kolla så att dina minnen inte är trasiga -jag fick samma fel när jag installerade XP på en nyinköpt dator som jag satte upp åt ett företag. Jag höll på att gå åt innan jag hittade felet... (Jag vet inte vart man hittar programmet -jag fick det av en tekniker).

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk

Jag har plockat ur BIOS batteriet.....o jag har laggt in win 98...hjälp.....jag vill inte ha d OS´et.....jag deppar ihopp....virus i minnena.....hum....hindrar d en från att lägga in XP men inte 98??

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk
Medlem

Prova att köra 100Mhz FSB medans du installerar XP..

Visa signatur

- DE VAR INTE JAG!!