Permalänk
Medlem
Skrivet av SuneT:

Man undrar ju om de har sagt upp större delen av sin supportavdelning eller om den bara fokuserar på företagskunder numera.

Jag har alltid handlat via Dustin och inte Dustin home då jag har ett företag. Jag noterade samma sak där.

Det återförsäljare fortfarande inte verkar förstå är att en tappad kund inte blir just en, utan flera. Själv kommer jag få mina kunder att handla nätverksutrustning från andra ställen än Dustin, så det rör sig inte om ~50k per år tappad försäljning utan snarare 500k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartoja:

Hej!

@ SUMITOMO @ heande
Vi tar definitivt åt oss kritiken och följer upp varje ordernummer vi får in som enligt er rapporteras vara tveksamt emballerat. Om en leverans emballeras otillräckligt så gynnas ingen av det. Därför är det extremt viktigt att vi får in ordernummer på de leveranser som t.ex. saknar packmaterial eller på annat sätt avviker från det normala.

Kartongerna vi kör idag är mig veterligen samma som vi (och många andra företag) använt ganska länge, de har fungerat fint historiskt. Produkter som är välemballerade nog för frakt med Posten (enligt tillverkarnas och Postens regler) skickas i många fall i originalemballage för bättre miljöriktighet och effektivitet.[/B]
Den viktigaste basen i uppföljningsarbetet är fortfarande återkoppling från våra kunder.

Instämmer om den klart bristfälliga packeteringen hos Dustin. Köpte en blu-ray spelare i veckan som kom till mig i originalkartong utan något som helst emballage. Resultatet var en kartong med ordentliga revor på flera ställen. Hade väl bara tur att någon av alla de Karl-Bertil Jonssons som sorterar/packar på Posten inte slet sönder kartongen helt.

Även om vissa produkter har originalemballage som ska vara tillräckligt tycker jag att det borde vara självklart att varje originalkartong ska ha något slags skydd när det skickas. Hur många här skulle ta en sliten kartong om ni var inne i en affär och handlade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DRC0101:

Instämmer om den klart bristfälliga packeteringen hos Dustin. Köpte en blu-ray spelare i veckan som kom till mig i originalkartong utan något som helst emballage. Resultatet var en kartong med ordentliga revor på flera ställen. Hade väl bara tur att någon av alla de Karl-Bertil Jonssons som sorterar/packar på Posten inte slet sönder kartongen helt.

Även om vissa produkter har originalemballage som ska vara tillräckligt tycker jag att det borde vara självklart att varje originalkartong ska ha något slags skydd när det skickas. Hur många här skulle ta en sliten kartong om ni var inne i en affär och handlade?

Här vill jag faktiskt komma till Dustinhomes försvar, om en produkt redan är paketerad (för att klara leverans, vilket exempelvis en stationär bluray spelare lär ha till skillnad från exempelvis grafikkort eller dylikt) från tillverkaren så ser jag absolut ingen anledning till att paketera den en gång till. Om din kartong har stora revor i sig så är det i rimlighetens namn så att posten har betett sig ovarsamt inte Dustin, och om du när du hämtar ut paketet anser att det finns risk att produkten är skadad pga skadat ytterembalage så ska du reklamera leveransen direkt till posten.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Vad ligger svarstiden för närvarande på deras kundservice mail? Väntar på svar sen 3 arbetsdagar vilket jag tycker är länge...

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusw:

Vad ligger svarstiden för närvarande på deras kundservice mail? Väntar på svar sen 3 arbetsdagar vilket jag tycker är länge...

Jag skickade mail den 12e och fick svar den 16e, sen skickade jag ett nytt mail den 20e som jag fortfarande väntar svar på.

Permalänk
Medlem

Hej Dustin!

Jag undrar om ni inom en snar framtid kommer ha kampanj pris på HP ZR22w HP ZR22W 21,5" WIDE TFT BLACK/GRAY - En energieffektiv skärm har aldrig sett så bra ut - Specifikationer
Annars blir det att köpa monitorn någon annanstans men skulle föredra att köpa den hos er eftersom jag är studentkund och behöver en ny monitor just nu för studierna(rabatten låg bara på 30kr som student).
/mvh muSashi

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Dustin AB

Hej!

@ Suck
Om du har skickat in produkt X men får i retur en konstig produkt Y så låter det för mig som att något gått snett under utbytet. Tillgängligheten på GTX295 är ju inte direkt lysande så jag misstänker att det är det som drog ut på distributörens utbytesprocess. Ska kolla på vad vi kan göra och PMa dig med förslag på lösning(ar).

@ SuneT
Det ansvaret vi tar är att se till att garantiproblem avhjälps på så smidigt och effektivt sätt som möjligt för den kundgruppen som handlar produkten. Om en tillverkare har en väl fungerande rutin så erbjuder vi den, om den saknas eller är av osmidig sort så erbjuder vi en annan lösning som fungerar bättre. Vi kan absolut ta in produkten till oss och sedan hantera ärendet gentemot nästa instans som sköter garantiutbytet/reparationen, men i de fall där vi inte rekomenderar det alternativet direkt från början innebär det alltid en längre hanteringstid då vi då blir en onödig mellanhand. Men möjligheten finns där.

@ DRC0101
Om en kartong som produkten fraktas i (oavsett om det är vår eller tillverkarens) skulle vara fysiskt skadad vid ankomst på ett sätt att man misstänker kan ha påverkat innehållet negativt bör man inte kvittera ut leveransen över huvudtaget. Kartongens funktion är ju mer än delvis att skydda det som skickas från den slitage som uppstår på väg från punkt A till B, så det är inte omöjligt eller orimligt att det uppstår mindre slitage på kartongen.

Skillnaden är att vissa kartonger klarar av det utmärkt, andra gör det mindre bra. De kartonger som officiellt inte klarar av det (eller som vi misstänker inte skulle klara det) skickar vi alltid i ytterligare emballage.

@ markusw
Beror på vad frågan gällde. Om det är gäller vanliga kundserviceärenden som kan besvaras direkt och inte kräver svar från andra instanser så bör du få svar hyfsat snabbt. Om frågan innehåller element som behöver forskas fram från andra instanser så beror det lite på hur snabba de är. Man kan alltid maila direkt till mig om det är något brådskande, eller ringa in till KS för snabbast hjälp.

@ muSashi
Inte vad jag känner till, men sådant kan ju ändras snabbt. Det är tyvärr inte så ofta man känner till kampanjerna i förväg. Om du behöver hitta en billig IPS-skärm så finns även dessa;

5010249814 DELL 2209WA ULTRASHARP 22" WIDE TFT TCO-03 BLACK
5010373727 LG W2220P-BF 22" WIDE TFT BLACK

Mvh,
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartoja:

@ SuneT
Det ansvaret vi tar är att se till att garantiproblem avhjälps på så smidigt och effektivt sätt som möjligt för den kundgruppen som handlar produkten.

Alright, så eftersom det handlar om en CPU i det här fallet anser ni att kundgruppen sannolikt är kompetent nog samt har de utbyteskomponenter etc som behövs för att hantera ärendet direkt med Intel?

Permalänk
Medlem

@JMartoja, ni har nog redan förlorat mig som kund men eftersom iaf du verkar bry dig lite om hur era kunder hanteras tänkte jag bara beskriva min erfarenhet lite kort.

* Jag har med 99% säkerhet verifierat att en CPU som jag köpte av er är defekt, bland annat genom att köra testfall med den processorn och en annan kompatibel processor. Detta felanmälde jag till kundservice@dustinhome.se.
* Er kundservice hänvisade mig till Intels telefonsupport genom ett standardmail (som tog 4 arbetsdagar att få iväg).
* Intels telefonsupport (som endast är engelsktalande) hänvisade mig till deras supportmail istället.
* Intels mailsupport (som faktiskt svarar snabbt) ger mig ett gigantiskt formulär att fylla i, vilket jag gör.
* Intels mailsupport kräver att jag testar: 1. En annan CPU i mitt moderkort. 2. Min CPU på ett annat moderkort. 3. Min CPU + mitt moderkort med en annan PSU.
* 1 kunde jag verifiera efter att ha lyckats låna en CPU.
* Eftersom jag saknar andra moderkort och PSU än det jag köpte tillsammans med CPUn kan jag inte köra test 2 och 3.
* Jag skickar mail till Dustin och Intel och frågar om de kan hantera fortsatt testning eller låna ut det som behövs för att jag ska kunna testa själv. Intel svarar inom en dag att nej det ska återförsäljaren hantera. Dustin svarar efter _9_ arbetsdagar att "Eftersom det är Intel som lämnar garantin är det dom ni får vända er till för hjälp."

Jag tycker fortfarande att Dustin borde hantera det här men jag orkar inte vänta två veckor till på svar. Så jag kommer förmodligen att köpa den utrustning jag behöver från någon konkurrent och försöka driva ärendet vidare med Intel istället, de svarar ju iaf på mail.

Permalänk
Medlem

Komplett.se har betydligt bättre paketering och modernare logisitik än vad Dustin har, Komplett har enormt bra paketering måste jag säga men Dustin kör fortfarande med sina gamla epa kartonger och manuell paketering, inte särskilt effektiv logisitik och förmodligen får Dustin ha fler anställda för att dom inte har effektiviserat sin pakethantering vid order.

Vad jag vet så är Kompletts modell helt automatiserad av maskiner vid paketering och de kör med kanonbra kvalitet i sina kartonger som klarar tunga belastningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartoja:

Hej!

Kartongerna vi kör idag är mig veterligen samma som vi (och många andra företag) använt ganska länge, de har fungerat fint historiskt. Produkter som är välemballerade nog för frakt med Posten (enligt tillverkarnas och Postens regler) skickas i många fall i originalemballage för bättre miljöriktighet och effektivitet.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Tja ditt inlägg visar ju på ignorans som vanligt att ni inte vill ta emot kritiken på ett konstruktivt sätt utan ni kör vidare i gamla spår med bortförklaringar som miljöhantering som i sig är ett förbrukat ord idag.

Det är väl bara erkänna att ni köper in billigaste möjligast kartongkvalitet för att ni ska kunna pressa priserna så mycket ni kan på frakten.

Att ni inte dubbelpackar vissa produkter är en skam helt enkelt, enda anledningen ni gör detta är för att ni ska åter igen spara pengar och resurser, det är bekvämt för er att bara smälla på adresslappen på kartongen istället för att dubbelpaketera.

Som kund betalar man för att få paketerat vissa saker på ett visst sätt, för enligt er är ni inte intresserad av kunden så fort ni fått betalt verkar det som.

Detta gör att man väljer annan leverantör som Komplett.se som har modern logistik.

Sen när jag ändå håller på och klagar på er så får ni skärpa er på mailhanteringen, ni svarar först oftast 3 dagar efter man skickat mail, då svarar du väl som vanligt att om man har bråttom så kan man ringa kudntjänst.

Jag som trodde att ni levde år 2010, varför prioriterar ni telefon framför mail? det verkar konstigt anledning att en som skickar mail ska få svar 3 dagar efter, hur länge tar då en mailkonversation från start till slut genom er? 2 veckor?

Båda bör prioriteras lika, mailkunder ska inte diskrimineras.

Permalänk
Medlem

Kan ju inte säga att jag tycker om eran kundservice. 10-15 minuters telefonkö och sedan får man prata med någon okunnig ung tjej. Nej, det tyckte jag inte om. Vart inte mycket hjälpt av det, jag har inte ens skickat tillbaka min förstärkare för att jag är rädd att vara utan den allt för lång tid (mer än en vecka).

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Oj vad mycket negativa svar som flyger omkring här.

Själv beställde jag just ONKYO TX-NR807 samt en JBL ES 250 P från dustin. Efter att ha ringt och hört (mindre en 1 minuts väntetid) fick jag veta att de inte visste när JBL ES 250 P skulle komma in, och bad att få återkomma via mail.

Tog inte mer en 2 timmar innan jag fick ett mail där de konstaterade det inte hade något leverans datum för varan. Ringde då igen, och återigen mindre en 1 minuts väntan.
Bad att få ta bort JBL'en från orden och pengarna tillbaka. Inga problem alls, nu är min ONKYO påväg och pengarna för JBL'en sätts in om 2-5dagar!

Tack Viktor Ubbe för snabb hjälp! Kommer utan tvekan återvända till er när era priser är rätt!

Permalänk
Dustin AB

Hej!

@ SuneT
Tack för beskrivningen, om du har möjlighet så får du gärna skicka mig ditt ordernummer eller ärendenummer så att vi kan följa upp det. I vanliga fall tendererar Intel-ärenden att flyta på bra men det där låter ganska fyrkantigt.

@ Likvid
Kritiken tar vi alltid emot på ett konstruktivt sätt. Poängen var att antalet anmälda fraktskador som enligt analys orsakats av bristande emballering inte ökat, vilket det borde ha gjort ifall någon rutinförändring orsakat en försämring i emballeringen. I slutändan är det viktigaste när det kommer till frakt att våra kunder får det de beställt snabbt och säkert, och så länge statistiken visar att det stämmer så är vi nöjda.

Sedan förstår jag absolut att det är skillnad på kartong och kartong. Men en kartongs uppgift är att skydda innehållet under frakten, och så länge kartongen som produkten fraktas i är godkänd för frakt med Posten så ska det fungera (och fungerar).

Det som alltid kan förbättras är den mänskliga faktorn vid emballeringen. Och den biten tar vi på största allvar.

Ang Kundservice så är det mycket på gång just nu, man kan säga att de befinner sig i en övergångsperiod till bättre rutiner. Om allt fungerar så bör ni förhoppningsvis märka av början till en betydligt bättre svarsfrekvens under kommande dagarna/veckorna.

@ Ala_95
Maila mig med problemet & ordernumret så kollar jag!

@ HappyBunny
Tackar! Har skickat vidare ditt tack till honom

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Äsch. Jag väntar till efter sommaren då jag har byggt mina högtalare. Dom jag har nu kan tyvärr inte användas som referenser. Märker jag något fel med nya högtalarna så åker förstärkaren tillbaka.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
SpelClockers

Hur kasst är dustin nu för tiden?
Mitt G19 har slutat att fungera, men efter att ha läst här känns det knappt värt att kontakta dom =/ .

@JMartoja
Hur lång tid brukar garanti ärenden ta?

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

Tycker dustinhome.se är en bra butik, helt okay priser och snabba på att skicka iväg grejerna, dom grejerna jag har köpt därifrån har varit helt okay paketerat, har även bara bra erfarenheter med deras support än så länge, tog 5 min(inklusive väntan i kö) att reklamera ett grafikkort igår så nog verkar det vara smärtfritt med supportkontakt.

/Merkkan

Permalänk

Hej!

Jag har gjort en hel del köp hos er och blivit nöjd i stort sett alla gånger. Snabb leverans och allt har gått problemfritt.

Jag köpte ett par hörlurar till min mobiltelefon och dessa hörlurar gick först sönder en gång, då returnerade jag dem och fick ett par nya illa kvickt. Men resan slutade inte här, utan dessa hörlurarna gick även dem sönder på samma sätt, ena "hörlurssnäckan" bara slutade att fungera. Då insåg jag att detta var en produkt jag INTE ville ha igen, efter att ha haft hörlurarna i cirkus 3 månader och bara blivit använda i runt 10 timmar så slutade båda att fungera och jag är väldigt rädd om mina produklter!
Hur som helst, då ville jag byta in denna produkten emot någon annan. Jag fick inte byta in den emot en dyrare hörlur där jag även erbjöd att lägga till mellanskillnaden. Sedan fann jag en annan lur som kostade bara runt 20kr mer men även detta gick inte för sig då ni anspråkade om "likvärdig produkt" vilket jag förstod men om jag kunde tänka mig att lägga mellanskillnaden då de nya hörlurarna även dessa var kompitabla till min mobiltelefon så förstod jag inte riktigt varför det inte kunde funka. Det hela slutade med att jag fick bytt in mina hörlurar emot en hörlur som var billigare. Om en hörlur har gått sönder två gånger så tycker jag det borde räcka för att få byta till sig vilken produkt man vill bara man betalar mellanskillnaden eller helt enkelt få hela beloppet tillbaka.

Mvh
Kristofer

Permalänk
Medlem

När får ni in scythe gentle typhoon fläktarna?

Permalänk
Medlem

Hej Jüri, det var ett tag sen

Har en liten fråga - Om jag jag köper en produkt på blocket som är inköpt hos er, vad händer med fabriksgarantin? (Som jag förstått är 3 år, rätta mig gärna) Det handlar om en epson-projektor (TW3500).

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Får man Beta-key om man förhandsbeställer Starcraft 2 hos er?
Som man får hos bland annat cdon och webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Får man Beta-key om man förhandsbeställer Starcraft 2 hos er?
Som man får hos bland annat cdon och webhallen.

En följdfråga på samma tema, Collectors Edition av Starcraft 2, fullbokad eller är det möjligt att fortfarande boka hos er?

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

Hej Jüri,

Kan ni ta in "Kodak Pulse 7"?

Visa signatur

Har bytt dator, orkar inte skriva in allt här just nu.

Permalänk
Medlem

Jag skickade in en hårddisk som slutade att fungera. Det tog ungefär 5 månader innan jag fick tillbaka den, vilket är på tok för mycket.

Permalänk

Hej Jüri,

När beräknas ni få in HTC Desire i lager?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av SUMITOMO:

Ni har inte tagit åt er av kritiken angående bristfällig packetering.
Men nu har jag tröttnat på den.
En kamera ligger i en 3 gånger för stor kartong med en liten remsa brunpapper.
Man hör hur den åker fram och tillbaka.
Det blir inte bättre av att kameran inte har speciellt mycket stötupptagande i
originalkartongen.
Ett minneskort kan ligga i en stor kartong med massor med papper.
Packeteringen är inte konsekvent.

Ni har absolut sämst kartonger och sämsta packeteringen av de större datorbutikerna.
Jag som privatperson packar många gånger bättre varor jag skickar än ni som proffs som
skickar 3000 paket om dagen.

Varför skall ni snåla som ni gör? Förr var ni väldigt noga och skickade exempelvis en Stationär DVD
i en brunkartong eftersom ni ansåg att det var säkrare och värt kostnaden, men numer klistrar ni etiketten direkt på.

Räcker inte brunpappret till så kanske ni kan köpa gamla tidningar av DN billigt att packa med

Nu vågar jag nog inte handla fler ömtåliga saker av er. Det är inte värt risken.
Normalt gör man saker bättre med åren. men ni har bara lyckats sämre sista tiden.
Man vill ju inte bara att ni hystar iväg prylarna snabbt utan säkert också.

Jag måste bara inflika i detta inlägget, har någon av dina varor som du ansett kommit fram i för dåligt emballerade förpackningar varit trasiga?

Jag arbetar själv som förpacknignsutvecklare på IKEA och man ska även ta i akt att ingen vinner på att man överemballerar varor, t.ex. är det många företag som även mixar många material, som t.ex. plast och papper vilket ger slutkonsument en massa skräp som skall sorteras och hållas ordning på, speciellt om man mixar olika plasttyper.

Som sagt, i mina ögon beror det helt på om varan är trasig eller inte, finns ingen som helst anledning att överemballera, det sparar kostnader för företaget OCH konsument samtidigt som det spara på moderjord. Men missförstå mig rätt, är varan trasig så är det klart att det är helt förkastligt om man snålat in på emballaget.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Jag måste bara inflika i detta inlägget, har någon av dina varor som du ansett kommit fram i för dåligt emballerade förpackningar varit trasiga?

Jag arbetar själv som förpacknignsutvecklare på IKEA och man ska även ta i akt att ingen vinner på att man överemballerar varor, t.ex. är det många företag som även mixar många material, som t.ex. plast och papper vilket ger slutkonsument en massa skräp som skall sorteras och hållas ordning på, speciellt om man mixar olika plasttyper.

Som sagt, i mina ögon beror det helt på om varan är trasig eller inte, finns ingen som helst anledning att överemballera, det sparar kostnader för företaget OCH konsument samtidigt som det spara på moderjord. Men missförstå mig rätt, är varan trasig så är det klart att det är helt förkastligt om man snålat in på emballaget.

Det handlar väl inte så mycket om att överemballera utan att använda kartonger i sån kvalité att de klarar av postens hantering.
Ofta är kartongerna ihoptryckta för att bärigheten är för dålig om de hamnar under något annat.
Ta som jämförelse komplett och NetonNets kartonger som är av sådan kvalité att du förmodligen kan stå på dem utan att de säckar ihop och varan hålls på plats av plastupphängning.
Utan massa papper/plast inuti.
Dustins nya kartonger för HDD verkar dock vara en bra lösning.

Hittills har inget jag köpt varit skadat såvida det inte uppkommer efter en tids användning.
Men om jag som kund har att välja mellan ett företag som har rejäla kartonger som inger en trygghet och ett som har dåliga pappkartonger som säckar ihop vid belastning, är nog risken stor att många väljer det förstnämnda.
Att skicka en kamera i en kartong där den far fram och tillbaka anser jag inte vara en tillfredsställande emballering.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av SUMITOMO:

Det handlar väl inte så mycket om att överemballera utan att använda kartonger i sån kvalité att de klarar av postens hantering.
Ofta är kartongerna ihoptryckta för att bärigheten är för dålig om de hamnar under något annat.
Ta som jämförelse komplett och NetonNets kartonger som är av sådan kvalité att du förmodligen kan stå på dem utan att de säckar ihop och varan hålls på plats av plastupphängning.
Utan massa papper/plast inuti.
Dustins nya kartonger för HDD verkar dock vara en bra lösning.

Hittills har inget jag köpt varit skadat såvida det inte uppkommer efter en tids användning.
Men om jag som kund har att välja mellan ett företag som har rejäla kartonger som inger en trygghet och ett som har dåliga pappkartonger som säckar ihop vid belastning, är nog risken stor att många väljer det förstnämnda.
Att skicka en kamera i en kartong där den far fram och tillbaka anser jag inte vara en tillfredsställande emballering.

Jag är den förste att hålla med dig om att man skall använda en wellpappskvalité som är av god standard och som givetvis klarar den typen av transport som den är utsedd för att göra men samtidigt så måste jag försvara Dustin på det området, så länge konsumentförpackningen och dess innehåll är helt, rent och snyggt vid leverans så ser jag inget större problem med att annat emballage, som ändå kommer att kastas/återvinnas, har fått ta en del stryk. Man måste ju se ändamålet här.

Dock så har ju faktiskt kunden alltid rätt, så om kund blir orolig att varorna har tagit stryk som kan uppkomma på längre sikt så är ju det såklart ett problem och man borde ur min synvinkel, ha lådor som är anpassade efter leveransen. Risken är antagligen att man har valt att köpa in vissa standardstorlekar på sina lådor som man sedan använder till alla sorters gods. I en drömvärld hade man haft anpassade förpackningar till alla de olika produkterna.

Jag håller med att en vara som kan flyga runt inuti ett ytteremballage är inte tillfredställande förpackning, riskerna för att godset tar skada är alldeles för stor. Min poäng är bara att det kan vara så att Dustin har avsett att konsumentförpackningen skyddar produkten så pass bra att det handlar om att mest skydda konsumentförpackningen från smuts och yttre åverkan. Jag vet ju givetvis inte hur det är i ditt fall och är du missnöjd så är du ju missnöjd och då borde åtminstone Dustin kommentera kritiken.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Dustin AB

Hej alla!

@ xurra
Generellt så beror på vilken produkt det gäller. De senaste två RMA's på Logitech G19 har blivit lösta genom utbyte samma dag som de trasiga produkterna kommit in till oss.

@ Börjesson
Ja och nej. Generellt - Om man räknar med värdeminskningen ska man rent garantitekniskt inte kunna "byta upp sig" i samband med en garantiåtgärd som gäller för produkten man köpt.

Däremot finns det ju reklamationsrätt och allmän flexibilitet, så ifall ett fel är återkommande så ska vi absolut kunna lösa det på ett vettigt sätt för alla inblandade.

@ enya
Just 1450RPM-versionen är slut hos distributoren och de saknar ETA just nu. Däremot kan vi eventuellt ordna fram 1150RPM-versionen, den kommer i så fall finnas på artikelnummer D1225C12B3AP-13, vi undersöker.

EDIT! Snabba ryck på produktavdelningen, nu finns samtliga alternativ uppe. De fläktar som det står 1-2 dagars leveranstid på finns hos distributören!

5010454538 SCYTHE GENTLE TYPHOON 120MM FAN 500RPM
5010454537 SCYTHE GENTLE TYPHOON 120MM FAN 800RPM
5010454536 SCYTHE GENTLE TYPHOON 120MM FAN 1150RPM
5010382689 SCYTHE GENTLE TYPHOON 120MM FAN 1450RPM
5010454540 SCYTHE GENTLE TYPHOON 120MM FAN 1850RPM

@ KniFF
Produktens fabriksgaranti finns på produkten och gäller från och med datumet när produkten köptes av oss, så rent tekniskt ska du kunna felanmäla produkten till Epson förutsatt att du har en fakturakopia som intygar köpet. Garantin som sådan kan däremot inte skrivas över till tredje part så om du köper produkten av en privatperson så är det den initiella ägaren som äger garantin. Om produkten t.ex. krediteras vid en reparation så är det den initiella säljaren som får pengarna, och det är upp till den personen att kreditera dig.

Så för att summera - garantin är alltid skriven på den personen/företaget som står som köpare på fakturakopian som gäller som intyg för produktens garanti. Maila mig om du har fler frågor kring detta.

@ Kilroy
Tyvärr har vi inte fått den möjligheten.

@ Henrik21
Ska inte vara några problem att boka ett ex!

@ p7389
Inte omöjligt, har skickat vidare ditt önskemål till vår produktkille som sköter dessa.

@ Babianen
Har du något RMA nummer på detta? Om ett RMA är öppet under så pass lång tid i våra system så snappas de upp och granskas, då 5 månader ska inga ärenden ta.

@ Nandai
Heeeelt tomt på hyllorna hos alla distributörer just nu. Vi kan få in lite skvättar med leveranser här och där men generellt är det obekräftat på grund av den efterfrågan som finns. Förhoppningsvis får vi loss lite större volymer under maj, men ja, på grund av den efterfrågan som finns så är det tyvärr oklart. HTC jobbar nog för fullt!

@ Dinoman

Skrivet av Dinoman:

Jag håller med att en vara som kan flyga runt inuti ett ytteremballage är inte tillfredställande förpackning, riskerna för att godset tar skada är alldeles för stor. Min poäng är bara att det kan vara så att Dustin har avsett att konsumentförpackningen skyddar produkten så pass bra att det handlar om att mest skydda konsumentförpackningen från smuts och yttre åverkan. Jag vet ju givetvis inte hur det är i ditt fall och är du missnöjd så är du ju missnöjd och då borde åtminstone Dustin kommentera kritiken.

Att en produkt flyger runt i en större kartong (ytteremballage) är aldrig någonsin acceptabelt. Om en ensam produkt emballeras med ytteremballage så görs det p.g.a. att produkten inte kan fraktas i originalemballage, t.ex. om originalemballaget inte är godkänt för frakt eller om kartongen är så liten att den kan försvinna på vägen.

Mvh,
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartoja:

Hej alla!
@ KniFF
Produktens fabriksgaranti finns på produkten och gäller från och med datumet när produkten köptes av oss, så rent tekniskt ska du kunna felanmäla produkten till Epson förutsatt att du har en fakturakopia som intygar köpet. Garantin som sådan kan däremot inte skrivas över till tredje part så om du köper produkten av en privatperson så är det den initiella ägaren som äger garantin. Om produkten t.ex. krediteras vid en reparation så är det den initiella säljaren som får pengarna, och det är upp till den personen att kreditera dig.

Tack för svaret, det löste sig på ett annat sätt via en vän! Skynda er att få in TW3500 bara

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra