Antec förbereder chassiserien Dark Fleet

Permalänk
Medlem

Jag har dock hittat nått som är BRA med chassit.

Kolla länkar...

http://forums.techpowerup.com/attachment.php?attachmentid=339...

http://www.overclock.net/attachments/computer-cases/144839d12...

Samt lite info.

Dimensions:
DF-30 is 19.1” (H) x 7.8” (W) x 19.1” (D)
DF-85 is 23.5” (H) x 8.4” (W) x 19.9” (D)

Fans:
The DF-30 has a 1 x top special 140mm TwoCool™ fan
The DF 85 has 2 x top 140mm TwoCool™ fans

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Ta ut dammfiltret verkar vara mycket lättare på det där än på mitt Antec 902. Det är ju en skaplig ceremoni att göra det för mig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Eew.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Jag avgudar Darth Vader - men inte på skrivbordet...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha ett stilrent chassi med väldigt bra funktioner. Tyst men ändå möjlighet till bra kylning. Antec 902 fyller ett av dom kraven, möjlighet till bra kylning...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

På tok för stort och alldeles för dyrt. Något som FD Define R2 fast lite exklusivare. Kostar kanske dubbelt så mycket som det, lite högre kvalitet, lite mer funktioner osv.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

På tok för stort och alldeles för dyrt. Något som FD Define R2 fast lite exklusivare. Kostar kanske dubbelt så mycket som det, lite högre kvalitet, lite mer funktioner osv.

Känns som Lian Li PC-X1000 B, Lian Li PC-B25FB, Cooler Master ATCs 840, Silverstone Fortress FT02B, Lian Li PC-A71FB skulle va något för dej.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

BLÄÄÄÄ, fast kul för alla p12:or...

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Fult som stryk och samlar damm i massor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Päronsaft:

Fult som stryk och samlar damm i massor

Hur???

Den har ju filter typ överallt.

Kolla bilderna jag länkade till tidigare i tråden.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd

[QUOTE=Hörde att CM skulle komma med Cosmos 2 och och mini i augusti.

"Pratade med en Cooler Master representant om HAF X ( som ska komma i Juli) fick reda på att Cosmos 2 ska komma ut i Autugsti, och att en Cosmos Mini är planerad att släppas ungefär samtidigt." http://www.sweclockers.com/galleri/5279-dustin-home-expo-2010[/QUOTE]

hej vad menar du med detta någon mer information om detta???

Permalänk
Medlem

Välkända Antec förbereder en ny serie datorlådor för gamers med militärinspirerad design.....intressant!
, belysning....faller bort direkt...
och fönster....faller bort åter igen.

Så fort belysning och fönter dök upp tappade man intressent på vad det kan vara.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zzcool500:

hej vad menar du med detta någon mer information om detta???

Nej tyvärr har jag ingen mer information, jag läste det bara i Kolapso's galleri http://www.sweclockers.com/galleri/5279-dustin-home-expo-2010 prata med honom istället.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Jag är faktiskt väldigt överaskad över hur många som är emot plexi sida.

Permalänk
Casemod-mästare
Permalänk
Medlem

De är långt ifrån värre än Aerocool chassin som vi fick in på mitt gamla jobb, 1 meter höga och massor av plastiga skit fläktar i massiv storlek. Tycker de har lite HAF utseende och det är ett väldigt populärt chassi för tillfället. Skulle aldrig köpa ett sådant chassi då jag vill ha ett mer stilrent utseende på nya datorn typ Fractal Design R2, sitter just nu med Chassi som lyser blått och har plexi glas...... *SUCK*

Var coolt för 3-4 år sedan men nu när man snart fyller 21 är det nästan pinsamt

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinned89:

De är långt ifrån värre än Aerocool chassin som vi fick in på mitt gamla jobb, 1 meter höga och massor av plastiga skit fläktar i massiv storlek. Tycker de har lite HAF utseende och det är ett väldigt populärt chassi för tillfället. Skulle aldrig köpa ett sådant chassi då jag vill ha ett mer stilrent utseende på nya datorn typ Fractal Design R2, sitter just nu med Chassi som lyser blått och har plexi glas...... *SUCK*

Var coolt för 3-4 år sedan men nu när man snart fyller 21 är det nästan pinsamt

Där satt den - instämmer mao!

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av jookeer:

Där satt den - instämmer mao!

jag förstår inte varför alla hatar fönster! det är ju fint när man ser den underbara hårdvaran!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ant3:

Hur???

Den har ju filter typ överallt.

Kolla bilderna jag länkade till tidigare i tråden.

Och om den har filter så samlas inte damm..?

Om inte damm hade samlats, vad hade meningen med dammfilter varit?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Finns de extrema också, tycker Lian-Li har en av de värsta.

Lian Li PC-888
Bild

Tycker det där chassit är stiligt, är bara alu jämfört med det här plastiga skräpet som Antec släger ut på marknaden, men men det finns nog köpare av dom också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Tycker det där chassit är stiligt, är bara alu jämfört med det här plastiga skräpet som Antec släger ut på marknaden, men men det finns nog köpare av dom också.

Riktigt stiligt måste jag hålla med om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Och om den har filter så samlas inte damm..?

Om inte damm hade samlats, vad hade meningen med dammfilter varit?

Folk hade inte behövt dammfilter om folk hade städat hemma.

För dom små dammpartiklarna som finns i ett rent och fräscht hem är så små att filtrena som sitter i våra chassin inte hjälper mot dom.

Filtrena som sitter i chassin är ju mer eller mindre endast bra mot hår, dammråttor, päls osv.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ant3:

Folk hade inte behövt dammfilter om folk hade städat hemma.

För dom små dammpartiklarna som finns i ett rent och fräscht hem är så små att filtrena som sitter i våra chassin inte hjälper mot dom.

Filtrena som sitter i chassin är ju mer eller mindre endast bra mot hår, dammråttor, päls osv.

Kommer damm hur mycket man än städar. Om man inte har ett sånt rum Nasa har

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ant3:

Folk hade inte behövt dammfilter om folk hade städat hemma.

För dom små dammpartiklarna som finns i ett rent och fräscht hem är så små att filtrena som sitter i våra chassin inte hjälper mot dom.

Filtrena som sitter i chassin är ju mer eller mindre endast bra mot hår, dammråttor, päls osv.

Nu säger du ju emot dig själv... Och jo, dammfilter är alltid bra att ha, finns väl ingen som orkar gå och ha kliniskt rent i datorrummet....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Nu säger du ju emot dig själv... Och jo, dammfilter är alltid bra att ha, finns väl ingen som orkar gå och ha kliniskt rent i spelrummet....

Men jag har märkt att om man bara städar ordentligt en gång i veckan så ger de inget att ha filter i chassit.

Sen jag tog bort alla filter för en månad sen så har de inte blivit mer damm i mitt HAF än va de gjorde på två veckor med filter innan när jag inte va lika noga med städningen.

Enda skillnaden är bättre luftflöde i chassit.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Hmm, vad/vilka är p12?

Pojke 12 år

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fyfan vad fult chassi.. vad och vem rökte på när de kom på det där chassit ? :/.

Antec må va bra byggkvalle men det kvittar när man ser det där skiten.

Permalänk

Kan ju vara ett av dom snyggaste chassien på marknaden

Permalänk
Medlem

Fugly!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Jag förstår inte hur folk kan vara så otroligt besatta av utseende, ni köper typ ett Corsair 800D som ni tycker ser "stilren" ut (man är alltså per automatik extremt mogen om man köper ett "stilrent" chassi), som har typ 2st fläktar och allmänt kasst luftflöde och så sitter ni där med överhettande komponenter och är så stolta över hur mogna ni är eftersom ni har köpt ett stilrent chassi.

En snubbe sa att han är 21 år så det vore pinsamt att ha ett sånt chassi... alltså jag förstår mig verkligen inte på er... är det verkligen en så jäkla big deal hur ett chassi ser ut? Det är som om världen går under för många av er. Om man tänker logiskt så borde prestanda vara viktigare än utseende, eller hur..

Sen så är jag så himla besviken på sweclockers, allt det här tjatet om P12, sweclockers har verkligen sjunkit till en aldrig tidigare skådad nivå, allafall i den här tråden, lika illa som flashback eller vad man nu ska ta för exempel..