SMP-client, stopp vid install.bat

Permalänk

SMP-client, stopp vid install.bat

*EDIT*: Fixat.
Anledningen var att jag skrev in mitt username, man behövde bara klicka enter så var det rätt username.

Försöker att installera SMP clienten på mitt system (Windows 7, 64bit), jag kör just nu 2 clienter på mitt 4870x2 GPU. Dock vill jag även använda min CPU.

Jag har följt guiden som anger att jag ska sätta ett lösenord på mitt konto, lägga installationsfilen i min users mapp, samt installera clienten där.

När jag sen kör install.bat så skriver jag in användare och lösenord. då får jag detta:

Fixat!
Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swordfish90 @ mIRC:

Har nyligen installerat gpu2 clienter för mitt 4870x2 kort, kör 2 klienter, en för vardera gpu. De jobbar på bra, men: CPU belastas max också, är det normalt?

Ja det är normalt, men det går att sänka användningen en aning. Kolla punkt 2 för GPU2-ATI i FAQ:en.

Skrivet av Swordfish90 @ mIRC:

min första tanke var att köra 2 st GPU + 1 CPU client, men när jag drar igång CPU klienten så försämras gpu arbetet.

Har du provat att ändra prioriteten för GPU2-klienterna till Slightly higher under Advanced-fliken?

Permalänk

Tack så mycket, det löste mycket. Nu kör jag 2 GPU klienter som går ner till 1% CPU användning.
Använde tipsen om dll filerna samt variebelsättning. Funkade prima

*EDIT*
Har nu fått problemet med att GPU kärnorna bar går upp till max 50%, ibland mindre.. hmm.. förut så var de typ alltid på 98-99%..

*EDIT 2*
Så, ändrade så att gpu klienterna fick högre prioritet på cpu. nu går de upp på 100% båda två

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swordfish90:

*EDIT*: Fixat.
Anledningen var att jag skrev in mitt username, man behövde bara klicka enter så var det rätt username.

Det går iofs att skriva användarnamnet (men det är alltid bättre att bara trycka <Enter>), dock ser man på bilden att du skrivit Swordfish istället för Swordifsh, därför klagade install.bat. La till detta i FAQ:en, tack :happy:

Skrivet av Swordfish90:

Tack så mycket, det löste mycket. Nu kör jag 2 GPU klienter som går ner till 1% CPU användning.
Använde tipsen om dll filerna samt variebelsättning. Funkade prima

Så, ändrade så att gpu klienterna fick högre prioritet på cpu. nu går de upp på 100% båda två

Gott

Permalänk
Skrivet av él Mero:

Det går iofs att skriva användarnamnet (men det är alltid bättre att bara trycka <Enter>), dock ser man på bilden att du skrivit Swordfish istället för Swordifsh, därför klagade install.bat. La till detta i FAQ:en, tack :happy:

Gott

Ah, där ser man.. hmm, pinsamt "/
Just nu ska jag konfa bärbara, men nu så använder den bara 50% av båda kärnorna.. det löser sig nog Återkommer annars.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000