30" skärm för spel. HP eller Dell eller finns det nya skärmar på gång?

Permalänk
Medlem

30" skärm för spel. HP eller Dell eller finns det nya skärmar på gång?

Hej!
Sitter i dag på en 24" 16:10 skärm med max upplösning på 1920x1200.
Funderar på att köpa en större skärm och för att det verkligen ska bli skillnad så är mina tankar att 30" får bli nästa steg.

Tankarna har snuddat vid tre 24" och köra med eyeinfinty men jag tror att jag föredrar en stor skärm.

HP LP3065 har funnits nu ett tag på marknaden och det skulle kännas surt att köpa en sån om det finns nya skärmar runt hörnet. Dell 3008WFP har kommit ganska nyligen men åsikterna är så varierande att jag inte vet om den passar mina behov.
Jag kommer primärt att spela och det är det som gör att jag tvekar.

En beggad Dell 3007WFP kanske? Nu är iofs recensionerna av den så pass gamla att den inte alls kan mäta sig med 3008WFP? Men om man kan hitta en Dell 3007WFP till bra pris kan ju det funka så länge menar jag eller är det någon som vet om det är några nya 30" skärmar på gång ?
Åsikter och kommentarer mottages gärna.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem

LG har en också, som iaf är prisvärd.
LG W3000H - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar

Finns även en 30" tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Eizo lär ha en 30" på g någonstans, och de tillverkar inte skräp precis, bara dyr kvalitet.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Eizo är kvalité inget snack om saken men de kommer som sagt med en hög prislapp med.
highspeed: den du länkade till kan ju vara intressant.
Känns som om jag lika gärna kan vänta ett tag till och se vad som kommer ut på marknaden fram över.
Tack för svaren!

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem

Här kommer en review på HP ZR30w. A New 30" Contender: HP ZR30w Review - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News
Den verkar inte så tokig, 300$ lägre pris än Dell 3008WFP i staterna.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem

HP ZR30w såg verkligen bra ut! Har du hum om hur man kalibrerar, ännu bättre.

Permalänk
Medlem

Sökte men hittade ingen direkt passande tråd så jag lägger min fråga här då det rör sig om en 30" monitor, hoppas det går fint.

Jo det är så att jag har en LG W3000H-BN monitor. Det sitter 2st usb på den men jag får inte igång dem. Jag drog hem Windows 7 drivrutiner här LG Product Support for W3000H-BN men jag har nog installerat dem innan för det står "Enheten använder den senaste versionen av drivrutinen" Varför fungera dem inte tro? Har jag kanske installerat fel drivisar eller glömt göra något?
Tacksam för svar !

Wrole\

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrole:

Sökte men hittade ingen direkt passande tråd så jag lägger min fråga här då det rör sig om en 30" monitor, hoppas det går fint.

Jo det är så att jag har en LG W3000H-BN monitor. Det sitter 2st usb på den men jag får inte igång dem. Jag drog hem Windows 7 drivrutiner här LG Product Support for W3000H-BN men jag har nog installerat dem innan för det står "Enheten använder den senaste versionen av drivrutinen" Varför fungera dem inte tro? Har jag kanske installerat fel drivisar eller glömt göra något?
Tacksam för svar !

Wrole\

Har du anslutit skärmen ? till en usb kontakt på datorn alltså.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Dyyyrt med högre upplösning än 1920x1200. Och det tar nog ett tag innan det blir standard. Det är nog inte förrän uhd tv blir standard. Till dess får man nog nöja sig med eyefinity eller svindyra skärmar. Är du bara ute efter storlek så skulle jag satsa på en LG 32lh3000 som elgiganten sålde för 3000 för ett tag sen, den verkar säljas ut nu så vet inte om det kommer någon raid med så lågt pris igen. Men det är kanske inte så kul att skaffa större skärm med lägre upplösning. Men som sagt, ett prisvärt alternativ för den som inte är allt för mycke till finsmakare.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Har du anslutit skärmen ? till en usb kontakt på datorn alltså.

Hmm till datorn? Jag har testat plugga in vanliga sladdar i skärm usben som tex kamera/mobil sladden. Det går ju inte ansluta den till moderkortet som man få göra med dem andra ^^