Permalänk
Medlem

Beg iPhone 3G 16GB

Har möjlighet att köpa en två år gammal iPhone 3G 16GB för 1,5k är detta ett bra pris för denna?
Han påstår att batteriet fortfarande är "friskt", men efter två år har det väl tappat i styrka en del kan jag tro.

Synpunkter, vad kan vara bra att kolla upp i övrigt?

VH /Kicken

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

3G-versionen är inte så rolig. Slö och ingen multitask.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Går att köra iOS 4 på den också och då får man multitask?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Nej, de har spärrat det just för att den är så slö.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Lyssna på Fire_Ice's råd.:) Att köpa en äldre modell för att det är "coolt att ha en iPhone" är ingen hit.>.< Jag funderade själv på om jag skulle köpa en begagnad MacBook Pro men nu är jag glad att jag inte gjorde det.:D Att köpa en produkt begagnat blir dessutom att ta en chansning, du vet ju inte vad den förra ägaren har gjort med sin produkt (även om han skriver "Har endast använts av farmor på söndagarna när hon satt uppkopplad via Wlan för att slå upp bibelcitat under högmässan":P). Det är så lätt att bli lurad...:/ Jag vet att mitt exempel är övertydligt men det är för att någon naiv stackare inte ska hoppa på tåget och bli lurad.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag har en 3G, och den är fortfarande frisk. Dock så använder jag den bara som telefon och lyssnar inte på musik och sånt i den. Laddar den en gång i veckan ungefär. Trots åldern har jag väl alltså använt typ 100 cykler på batteriet, så det känns fortfarande som nytt. Att den är slö är en överdrift. Någon typ av bugg i iOS 4 gör att den blir dunderslö, så jag kör på 3.1 tror jag. Den känns rapp och fin, för 1,5k så är det ett bra köp. Skulle inte sälja min för mindre.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

4.1 betan ska tydligen göra att 3g blir lite piggare me iOS 4. men som sagt, köper du en 3G, kör 3.1.3 systemet tills det verkligen ä klarlagt att apple fixat till iOS4 till 3G:n. jag hade nog personligen försökt sikta in mig på 3Gs då. lite dyrare, men klart piggare.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikce:

Nej, de har spärrat det just för att den är så slö.

Inte inofficiellt. Hackarna har fixat biffen Fast jag hade minst köpt en 3GS.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u