Ångrar beställning, Inet.se

Permalänk
Medlem

Ångrar beställning, Inet.se

Tja alla! Har beställt ett par hörlurar genom inet.se men har ångrat det. Varan är på väg hit men går det att ringa dom och säga att man inte vill ha den längre? Kommer dom att ta betalt för returfrakt och sådant?

Mvh, Samir

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem

Här kan du läsa vad som gäller:

Försäljningsvillkor - Inet.se

Ångerrätt vid distansavtal (privatkonsument)
I enlighet med svensk lagstiftning om konsumentskydd vid distansavtal har privatkonsument fjorton (14) dagar på sig att frånträda sitt köp från det att kunden har mottagit produkten. Kunden har rätt att öppna och kontrollera varan. Dock gäller ångerrätten endast då produkten returneras i väsentligen oförändrat skick och med produkten medföljande tillbehör och/eller förbrukningsartiklar. Dessa förbrukningsartiklar får ej vara brutna/använda (t.ex. projektorlampa, bläckpatron, cd/dvd-skivor) i de fall där detta inte krävs för att undersöka produktens funktion. Ångerrätten gäller inte datorprogram eller ljud- och bildupptagningar då förseglingen/plomberingen brutits.

För en enklare hantering bör kund före återsändandet göra en felanmälan på Service och Support - Inet.se. Observera att erhållande av returnummer ej utgör ett godkännande av ångerrätt. Vid återsändandet skall returfrakten vara betald samt med faktura/följesedel bifogad och i förekommande fall vara tydligt märkt med returnummer. Varan bör vara förpackad i av Posten godkänt ytteremballage (t.ex. wellpappkartong) då det åligger kund att produkten inkommer till Inetdata i Göteborg AB samt att den inte skadas under returtransporten.

Erhållande av returnummer utgör inte godkännande av ångerrätt utan godkänns först när Inetdata i Göteborg AB mottagit produkten och funnit den insänd i enlighet med ovanstående villkor.

Vid fullt godkännande av ångerrätt återbetalas hela beloppet kunden betalt för varan inklusive eventuella kostnader som gäller ursprungsleveransen.

Permalänk
Medlem

Ja, men jag har inte mottagit varan eftersom den är på väg hit men går det att ringa dem och säga att man inte vill ha den längre? Dom tar väl inte betalt för returfrakt o sådant?

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk

Antar att det blir som ifall man inte hämtar ut den på posten - Att den skickas tillbaks och en faktura på frakt samt returkostnad (tror det är 200?) kommer hem till dig.

Så..Tyvärr måste du nog betala en slant! : [

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Forza1:

Ja, men jag har inte mottagit varan eftersom den är på väg hit men går det att ringa dem och säga att man inte vill ha den längre? Dom tar väl inte betalt för returfrakt o sådant?

Enda gången du har rätt till fri returfrakt är vid garantiärenden. Ångerrätt är alltid på din bekostnad, plus att vissa butiker tar ut hela fraktavgiften tur och retur, trots "fri frakt", eftersom du inte uppfyller kraven för den fria frakten längre.

Vet inte hur Inet ser på första frakten, har aldrig utnyttjat ångerrätten hos dem. CDON tar ut den däremot, likaså Dustinhome.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Vet inte hur Inet ser på första frakten, har aldrig utnyttjat ångerrätten hos dem. CDON tar ut den däremot, likaså Dustinhome.

Sist jag anvande angeratten hos Dustin, sa skickade de hem en fraktsedel sa jag slapp betala fast da returnerade jag en del av en order.

Edit: det var DustinHome

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Antielefant

Dustin och Dustinhome är inte riktigt identiska i sin hantering däremot, kan jag säga av erfarenhet... :/

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Ibland kan man ha tur, kontaktade Inet angående detta en gång då en kund till mig velade lite fram och tillbaks.
Dom var så snabba på att skicka iväg det så ifall jag skulle ångra mig så skulle dom stå för returen