Permalänk
Medlem

har du missat att det finns ett mega hopp om du kör från body shopen, rätt ner för hela rakan du flyger som faaen

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

Har den i mitt klipp

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Är lite besviken på grafiken, tycker att GTA 4 har bättre grafik. Överlag är det okej grafik men texturerna man ser "längre bort" när man t ex kör är suddiga även med AA och AF.

Grafik är mindre viktigt. Jag vill ha bra story och känsla!

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Är lite besviken på grafiken, tycker att GTA 4 har bättre grafik. Överlag är det okej grafik men texturerna man ser "längre bort" när man t ex kör är suddiga även med AA och AF.

Jag var besviken över grafiken i GTA4, men alla har ju olika smak i guess Älskar Mafias grafik!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Personligen så tycker jag att grafiken är riktigt bra. Kläderna är imponerande! Grym känsla att slänga på sig rocken , stoppa in hagelbössan under den , sparka upp dörren till en affär och ta allt de har! Synd bara att demon är så kort. Någon som vet om man kan förlänga tiden man kan spela per omgång eller hur man kan göra världen större ?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Som sagt så diskuterar vi inte sätt att komma förbi tidsspärren.

Skrivet av majje:

Någon som vet om man kan förlänga tiden man kan spela per omgång eller hur man kan göra världen större ?

Se ovan.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Tycker grafiken är oerhört bra i mafia 2, speciellt när man ser hur solen reflekterar sig i vattnet.

Permalänk
Medlem

Satte ett nytt rekord förut i hur länge jag överlevde polisen ^^ 30-45 minuter. Var apnära på att dö några gånger, men jag hann undan en säker död, på grund av att jag antingen sprang därifrån och lyckades dodga kulorna, eller så tog kulorna slut hos polisen som besköt mig och jag hann att skjuta ner han.

Lyckades även att bli av med polisen 3-4 gånger innan jag dog av att jag blev beskjuten av ett hagelgevär. Hur länge har du överlevt från polisen?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

10m, sen tyckte jag det var tråkigt o gömde mig bara en stund så vart jag av med dom

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Lirade lite idag igen. Märkte en sak som var ganska synd.

1: Polisen jagar inte en om man kör mot rött. Vilket hade varit så nice.
2: Blir du stoppad av samma polis för fortkörning så ökar inte dina böter utan blir samma hela tiden.

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk

Spelade nyss igenom det här, och det var faktiskt bra! Hade inte funderat på att köpa det innan men nu lutar det mot ett inhandlande. Bilstyrningen tyckte jag inte om dock, men det verkar som man kan ändra den, så jag ska testa det igen nu.
Fick 30 fps bra precis med allt på högsta med AA (utan PhysX då såklart, gör mig lite arg att de använder skit som inte funkar till alla plattformar) och 49,5 fps utan AA, rätt stor skillnad med andra ord (detta med datorn i signaturen). Får bli ett 6850 eller liknande i höst

EDIT: Simulatorläget gillas mycket mer! Lite överdrivet sladdande var det, men i övrigt så var det helt ok!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Tyckte demot var för kort för att bilda sig en bra uppfattning, dock tyckte jag att effekterna (körde med maxad physx) var riktigt bra. Gillar att man kan skjuta sönder kanterna på stolpar etc. Blir nog ett köp om inte snålheten tar över.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Jag spelade Mafia när det kom.. det var förvisso rätt längesedan så mitt minne sviker säkert mig.. men jag har för mig att polisen jagade en i etta om man körde mot rött och annat.. men det är mycket möjligt att jag missminner mig. Hursomhelst! Snart ny dator på G så man äntligen kan få spela det efterlängtade Mafia II!

Är det en portning från konsoll o kontrollerna är knäppa eller funkar det bra?

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Skrivet av sc0pe:

Jag spelade Mafia när det kom.. det var förvisso rätt längesedan så mitt minne sviker säkert mig.. men jag har för mig att polisen jagade en i etta om man körde mot rött och annat.. men det är mycket möjligt att jag missminner mig. Hursomhelst! Snart ny dator på G så man äntligen kan få spela det efterlängtade Mafia II!

Är det en portning från konsoll o kontrollerna är knäppa eller funkar det bra?

Det är nog snarare en portning från pc.
I mafia 1 så jagade poliserna en om man stog stilla i en backe och bara bromsade med handbromsen :/

Permalänk
Avstängd

man kan alltid jämförqa PC med konsoll. oftast gäller följande
bäst grafik: PC
bästa kontroller: PC
kortast laddningstider: PC

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Medlem

Kontrollerna för pc är för bra. Är ingen konst att skjuta alla fiender i huvudet med pistol eftersom hitboxarna är gjorda för konsoler. Men får se hur det ser ut i fullversionen.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Det är nog snarare en portning från pc.
I mafia 1 så jagade poliserna en om man stog stilla i en backe och bara bromsade med handbromsen :/

hehe de kommer jag ihåg. Dem sa ju Producenterna till mafia II att polisen var väldigt extrem i 1:an och att dem inte skulle göra dem så aggresiva. Men tycker ändå dem kan stoppa en om man gör sådana saker som kör mot rött

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Apropå kontrollerna så håller jag med er att PC är bäst. Men det är en sak jag saknar. På en handkontroll kan man oftast välja hur fort du vill köra. Att dra styrspaken lite framåt så kör man sakta och tvärtom. På PC är det full gas på en gång när man trycker in W. Ni hajar säkert vad jag är ute efter. Annars är det inget som slår en mus!

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

...är det inget som slår en mus!

Amen!

Visa signatur

Citera gärna så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Apropå kontrollerna så håller jag med er att PC är bäst. Men det är en sak jag saknar. På en handkontroll kan man oftast välja hur fort du vill köra. Att dra styrspaken lite framåt så kör man sakta och tvärtom. På PC är det full gas på en gång när man trycker in W. Ni hajar säkert vad jag är ute efter. Annars är det inget som slår en mus!

Du kan alltid köra med kontroll på PC vettu ^^

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med en gammal ps2 kontroll som kopplas in mha en 10-kronors adapter från ebay. Funkar kanon, har inte fått vibration att fungera men det klarar jag mig utan Funkar riktigt smidigt faktiskt, betydligt skönare att köra bil.

Har även testat att skjuta med kontroll men är som att spela med fötterna. Förstår inte hur folk kan spela spel där det ska siktas på konsol ärligt talat. Vansinne...

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Fan vill nog inte se det där, SPOILERS nånting

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Jag kollar igenom ändå. har inget bättre för mig

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Lyckas inte komma förbi stället med vintunnorna.
Hoppas man kan välja nåt idiotläge sen när spelat kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av depeo:

Lyckas inte komma förbi stället med vintunnorna.
Hoppas man kan välja nåt idiotläge sen när spelat kommer.

Använder du ctrl för att ta skydd bakom pelare osv ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

om det var någon som missade streamen så har jag fixat ihop klippen på youtube .

allt detta räknas väll som spoiler , men var lugn , jag skriver inget direkt i tråden här utan att använda spoilertags.
Har man redan förbokat spelet ska man nog skippa detta.
men sitter man och väger så kanske detta är något att kika på.
de svarar dessutom på en del frågor,
spelet körs på en pc , men de envisas med att använda en 360 kontroller ändå ( förklaringen hör ni i klippet)

endast gameplay och frågor ( fortfarande lite spoiler eftersom de kör första timmen av handlingen i spelet)
utan storspoilern

längre version med strul i början plus en stor spoiler ( uncut edition kan man säga )
med storspoilern

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Nån som vet vad som ändrades när demot patchades idag? Vart en ny exe-fil iaf...

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubMarine:

Nån som vet vad som ändrades när demot patchades idag? Vart en ny exe-fil iaf...

Förstörde trainer cracks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

...
spelet körs på en pc , men de envisas med att använda en 360 kontroller ändå ( förklaringen hör ni i klippet)...

För oss som inte orkar se på en dåligt gjord spoilerfilm, kanske du som har sett den kan berätta varför de kör med 360-kontrollen?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5