Fractal Design Define R3 VS Antec 1200

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define R3 VS Antec 1200

Jag har efter mycket letande kommit fram till att mitt nya datorbygge kommer ha någon av dessa chassin.
Vilken tycker ni är bäst?
För/Nackdelar
(Det är en gamer dator jag tänkt bygga ihop)

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows

Permalänk
Medlem

Låg ljudnivå: R3. Kylning och massor komponenter: 1200. 1200 hade jag valt för high-end grafikkort så som HD5970 eller liknande.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Dom är ju väldigt olika. Antecen är större (ffa högre), inte speciellt sobert utseende, ganska högljudd med originalfläktarna. Mycket bra för luftkylning, den är som en vindtunnel. Define är ju lite motsatsen. Mer clean, tystare, lite mindre. Billigare är den också. Båda håller hyfsad kvalitet. Går att få ordentligt med luft i den med tack vare extra fläktplatser, dock stiger ju priset med extra fläktar, antecen är ju proppad som det är (endast den i sidan följer inte med). Själv tycker jag 1200 är outhärdlig med standardfläktarna, både för LED och ljud, men smaken är som baken. Kyler gör den.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt andvända ett eventuellt 2st GTX kort, Tycker R3ans design är mycket cleanare därför jag är sugen på den.

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows

Permalänk
Medlem

Om du vill mixa lite av båda delarna kanske du ska vänta på Fractal Design Define XL? Vet inte när den kommer ut.. fanns en nyhet här på Sweclockers tidigare. Samma stuk som Define R3 serien men större..

Edit: http://www.sweclockers.com/nyhet/12361-forsta-bilderna-pa-fra...

Chassit kommer i september enligt nyheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZP33D:

Jag hade tänkt andvända ett eventuellt 2st GTX kort, Tycker R3ans design är mycket cleanare därför jag är sugen på den.

Har dock mycket sämre kylning. Titta på Silverstone Fortress 2/Raven 2/P193 om du vill ha "renare" design men bra kylning. 2 GTX kort kommer bli varmt och R2 blev betydligt mer högljudd, samtidigt sämre, när man installerade sidofläkten vilket du kommer behöva för två GTX i SLI.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define XL får det bli! visste faktiskt inte att den var på G.
Känns som att den kommer att täcka dom kraven jag har av ett chassi

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows

Permalänk

Varför inte ta Corsair 800D?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Varför inte ta Corsair 800D?

Corsair - Dyyyyyr
Fractal - Billig

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo