Mafia 2 -- Ser du fram emot det/ska du köpa det?

Permalänk
Medlem

Som den här modden då Releaselog | RLSLOG.net Mafia II Unofficial Free Ride-P2P

edit: fungerade jäkla bra den där

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Jag man fick aldrig använda sina pengar som man samlade ihop. Men det var ju en del av planen i spelet också^^ Bilarna fick man ju ha kvar. Sen var det tråkigt att man inte fick free roam efter att man klarat spelet. Skuta lite civila och liknande. *;)

Det var någon som skrev när jag skrev om The Godfather II i denna tråden att Maffia II var så mycket bättre. Ja handingen var nog lite bättre men jagser nog ändå att Godfather II höll sig likväl i spelglädje samt att man kunde plöjja lite mer tid i det.

Mafia II - Costa's Freeroam Mod (download torrent) - TPB

(NOTERA! det är inget olagligt jag länkar till. Utan sidan där man laddar ner moden funkade inte för mig igår i alla fall)

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk

jaha, då har jag spelat igenom det. gillade storyn men tycker att det var alltför linjärt och alldeles, alldeles för kort.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av EksDe:

Någon som vet om det går att få tag på ett soundtrack?

Går bra att konvertera alla musik själv:)

Mha MusicPlayerEx-Full.

Permalänk
Medlem

Finns torrent med hela radio soundtracken.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Mitt spel har laggat fast på chapter 14. Jag kommer inte vidare från ladd menyn när man ska gå ut från bruno. Någon som vet varför?

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Går bra att konvertera alla musik själv:)

Mha MusicPlayerEx-Full.

Aa jag hittade det sen Jävligt nice!

Visa signatur

Define R4 - Corsair CX 600M 80+ - MSI Z87-G45 - Intel Core i5 4670K - MSI GeForce GTX 760 TwinFrozr - Corsair VENGENCE LP 8GB 1600Mhz - Samsung SSD 128GB 840 Series - Windows 8

Permalänk
Avstängd

Jag har åkt tillbaka till Derek och killen på skroten vad han nu heter, men de ber mig alltid att komma tillbaka, när får man köra deras sidemissions? Jag ligger på Chapter 9

Grymt spel, snygg grafik och bra känsla. Kör Physx på medium, tycker inte det ger så stor skillnad, kanske borde öka till High, men rädd för frame drops.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Mafia II - Costa's Freeroam Mod (download torrent) - TPB

(NOTERA! det är inget olagligt jag länkar till. Utan sidan där man laddar ner moden funkade inte för mig igår i alla fall)

Ja det är en mod.. Dock inget som spelmakarna ska ha credit för. Dock tackar jag dig för länken och ska se till att slakta lite gängmedlemmar och poliser:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Jag har åkt tillbaka till Derek och killen på skroten vad han nu heter, men de ber mig alltid att komma tillbaka, när får man köra deras sidemissions? Jag ligger på Chapter 9

Grymt spel, snygg grafik och bra känsla. Kör Physx på medium, tycker inte det ger så stor skillnad, kanske borde öka till High, men rädd för frame drops.

Det är inga sidemissions förutom att stjäla bilar och skrota och skeppa dyra bilar med båten... Tycker det var för uppstyrt. GTA var långt mycket bättre i mitt tycke.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

det verkar vara lite buggigt kring just det updraget ,

antingen så öppnas inte dörren in till bruno när man ska lämna pengarna , då får man spela om hela kapitlet , verkar som det fungerar bättre att panta bilar hos i bilskroten , rånar man affärer så verkar det som om dörren har lättare att bli låst , och se till att ha tillräckligt med pengar innan du lämnar joe hos läkaren. så att du inte behöver åka iväg och samla mer pengar direkt innan du ska till bruno , för det verkar också kunna bugga dörren.

eller så händer det som för dig , att den hakar upp sig i laddningen efter man betalat tillbaka pengarna.

Dold text

finns en stor tråd om det på 2k forumet , riktig jävla miss av test teamet imo. i ett annars klockrent spel

angående slutet

så var ju dealen att du skulle få leva om du dödade den där bossen, och att joe skulle få leva var tydligen inte en del av dealen så han blev väll knäppt

Dold text

Jag spelade om Kapitel 14 och

rånade inga butiker utan skrotade bilarna bara bilarna

Dold text

och då funkade det att komma förbi.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

är "lete" kluven inget kan matcha originalet som jag och en polare gnetade igenom tillsammans..
fick inte riktigt "rätt" känsla i demot heller

men känner jag mig själv rätt så köper jag det när jag får ett par koner över

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

är "lete" kluven inget kan matcha originalet som jag och en polare gnetade igenom tillsammans..
fick inte riktigt "rätt" känsla i demot heller

men känner jag mig själv rätt så köper jag det när jag får ett par koner över

Sanna ord broder. Ettan var GULD på sin tid. Är ganska stolt att jag klarade racingbanan på den tiden (Inga lätta saker kan jag berätta), skäms att jag bara klarade den på Easy nu på senare dagar (1 månad sedan) haha.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Spelet verkar sälja dåligt.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Avstängd

Jag kör med Hyper threading av på min i7 eftersom arma 2 suger med det på¨.
Hur är det med Mafia 2? Borde jag slå på den?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jävla skit spel det blev, klarar man spelet finns det ju fan inget att göra, inga roliga side missions eller nåt, dom skulle kört med lite uppdrag på derek och dom andra förutom huvudstoryn och nu släpper dom dlc kort efter.
Det jag störde mig mest på var hur linjärt alla uppdrag var, man vaknade, telefonen ringer blabla man åker dit gör det du ska, åka hem blabla repetera igen, man fick ingen frihet som i gta att hur lite hur man själv vill. Sen spar systemet är totalt värdelöst med, det märks ju att spelet är anpassat för konsoller då ingen quick save finns.

Permalänk
Medlem

Tyckte uppdragen var skoj, och blandande..Kande aldrig att jag gjorde samma skit hela tiden faktiskt,
men ack vad LITE de fanns att gora i en open-world stad, nu maste jag spela om hela javla spelet for att kunna hunta min kvarvarande achivements.
Drog igenom de pa Hard, och spelet slutar ju per automatik nar man ar klar pa slutet

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Kul så länge man höll på med storyn sen dog det helt, inte värt fullpris. Hoppas nästa GTA utspelar sig under 50- talet skön tidsperiod

edit: tips till alla som spelar med costas freeride mod: Free Ride Update #1

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Avstängd

testade att dra igång Physx på high
spelet ser ut som en film
runt 50fps konstant så det är klart spelbart

men

vet nån varför inte GPUn tar han dom physx i Mafia2?
kollade och jämförde GPU usage med och utan physx och den är exakt samma
alltså är det CPUn som tar hand om det vilket låter helt skruvat

fan inte undra på att det segar ner systemet
ändå har jag installerat nyaste physx programvaran

några tips hur man får ingång GPUn att sköta physx?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

Jag funderar på att köpa det men vad har spelet för brister ska ha hört att storyn dock ska vara underbar, men finns där många bilmärken?

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Avstängd

kom igen nu
vad är det för skit spel

är inte det här ett Nvidia meant to be prayed optimerat spel?
man börjar ju fan undra

varför används bara 50% av GPUn när man kör med Physx?
snacka om att utnytja resurserna! haha

har installerat OM physx programvaran till den senaste utan nån förbättring.
NVIDIA DRIVERS 9.10.0513

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd

muppjävlar rent ut sagt och inte kunna optimera spelen.

runt 60% GPU användning i benchmarket
Max grafik med Physx på HIGH
res: 1600*1200

med andra ord så skulle FPSen snitta på 50fps istället för 30fps som den gör nu OM
GPUn skulle jobba max.
så vart har dom supit bort den optimeringen tro?

området som är markerat blått är från benchmarket

(området innan är från ett extremt underklockat GTX470 (455mhz Core /1255mhz mem)
skulle bara kolla skillnaden...inte ens max där heller alltså)

fan kortet kommer ju knappt upp i värme

Edit: update
"Most performance is devoured by APEX Clothing module (why ? because it is running on CPU, not on GPU), that is responcible for realistic clothing simulation on main and several NPC characters."

tydligen så tar alla effekter från kläderna på CPUn enbart
då kan man ju räkna ut att den inte orkar mata 470 kortet lika effektivt
därav den låga GPU användningen.

surt ändå att dom inte förde in mer av Physx till GPUn

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Ny dlc på väg till mafia 2 kallas Jimmys vendetta kommer den 7 september men vad jag kan hitta släpps den bara till ps3 men de måste vara bullshit.

Mafia II Jimmy's Vendetta DLC - Eurogamer Videos | Eurogamer.net

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Avstängd

Synd att det tog slut så fort annars tycker jag det var jäkligt kul. Om man gillar spel som GTA serien, och nu Mafia 1 & 2 är det värt att köpa "The Godfather II" ? Har funderat på att köpa det men är lite osäker, vad säger ni är The Godfather 2 bra ?

Ang Jimmy's Vendetta så skriver fz.se följande:

"Vi tycker att Mafia II är värt fyra löspåsar kryptoniter av fem möjliga. Även ni har visat upp intresse för den korta om än stämningsfulla ligistsimulatorn och 2K Games meddelar att tilläggspaketet Jimmy's Vendetta kommer finnas tillgängligt till Windows, 360 och PS3 den sjunde september till priset 800 Microsoft-poäng eller 9,99 dollar."

Så det verkar komma till PC med.

Länk: FZ :: Nyhet :: Mafia II-DLC ute 7 september

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cartoonhero:

Kul så länge man höll på med storyn sen dog det helt, inte värt fullpris. Hoppas nästa GTA utspelar sig under 50- talet skön tidsperiod

edit: tips till alla som spelar med costas freeride mod: Free Ride Update #1

Sweet!!

Tack för det tipset, gillade verkligen första släppet av freeride mod:)

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur jag kan installera Costas freeride mod på W7, jag får bara upp: Data och Save.

Jag hittar verkligen inte vart man ska lägga zip filen.. :/

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av edberg24:

Är det någon som vet hur jag kan installera Costas freeride mod på W7, jag får bara upp: Data och Save.

Jag hittar verkligen inte vart man ska lägga zip filen.. :/

Costa's freeride mod ska läggas i mafia 2 folder\pc\sds\blabla..

Det du verkar ha fått tag på är sparfilerna som ska läggas i din användarmapp\appdata\nånstans..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Costa's freeride mod ska läggas i mafia 2 folder\pc\sds\blabla..

Det du verkar ha fått tag på är sparfilerna som ska läggas i din användarmapp\appdata\nånstans..

vart hittar jag dom då?

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av edberg24:

vart hittar jag dom då?

Skrev ju på ett ungefär vart de skulle läggas, right?
Läs "Read me" filen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Skrev ju på ett ungefär vart de skulle läggas, right?
Läs "Read me" filen...

Jag har gjort det, men jag kan inte hitta den.
Jag har letat i typ en timme snart...

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.