Luktar den här butiken lite skumt eller är det bara jag?

Permalänk
Inaktiv

Sidan är uppe igen. Men tycker priserna på mobiltelefoner inte är så mycket lägre än på andra ställen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av redrumz:

Hej!

Har länge varit väldigt skeptisk till denna sida då priserna varit helt åt helvete för billigt. Fick löning här om dagen och tänkte därför ge sidan en chans, la upp en order på 2st Sony Ericsson W595 för totalt ungefär 1500SEK.

Valde Swedbank betalning, och det kommer upp en text. bör granskas osv. Sedan fick jag ett mail dit jag skulle betala pengarna, satte över 1500SEK och idag kom faktist telefonerna välpackade i förpackning.

Har nu beställt 4st iPhone 4 16GB och 2st Macbook Pro 13".

Hoppas att dessa kommer måndag också, då jag mottagit ett aktivt kollid.

Återkommer till er med mer information om mina ordrar då jag vet om det var ett skämt denna gång eller inte.

hahaha.
Nyreggad, 2 post om detta.
Vilket jävla skämt du är.

Ingen på swec är dum nog att tro på det.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en kamera av kameraexperten en nikon d60 och fick den leveread, sån dom fungerade ju ett tag före det stora luredrejeriet

Permalänk
Medlem
Skrivet av redrumz:

Hej!

Har länge varit väldigt skeptisk till denna sida då priserna varit helt åt helvete för billigt. Fick löning här om dagen och tänkte därför ge sidan en chans, la upp en order på 2st Sony Ericsson W595 för totalt ungefär 1500SEK.

Valde Swedbank betalning, och det kommer upp en text. bör granskas osv. Sedan fick jag ett mail dit jag skulle betala pengarna, satte över 1500SEK och idag kom faktist telefonerna välpackade i förpackning.

Har nu beställt 4st iPhone 4 16GB och 2st Macbook Pro 13".

Hoppas att dessa kommer måndag också, då jag mottagit ett aktivt kollid.

Återkommer till er med mer information om mina ordrar då jag vet om det var ett skämt denna gång eller inte.

Haha om du nu är "äkta" så varför inte posta en bild med telefonerna och en lapp därtill där det står "Sverige" på?

Fast jag tror knappast denna användare kommer skriva här igen.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Haha, denna sidan var ju bara för klockren :D, gillar att om man går in på "spel och konsoller" så hittar den ingenting på någon av kategorierna.

Permalänk
Medlem

De är rätt kul att man inte kan lägga något i varukorgen Hur hade han tänkt lura någon då ? de är ju rätt svårt att köpa något då

och priserna på dessa har han bara slängt ihop på måfå, ser de ut som:

Elektronikshopen | 2010 - 2011

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

De är rätt kul att man inte kan lägga något i varukorgen Hur hade han tänkt lura någon då ? de är ju rätt svårt att köpa något då

och priserna på dessa har han bara slängt ihop på måfå, ser de ut som:

Elektronikshopen | 2010 - 2011

Själv kan jag lägga, t.om gå till kassan.
Ska bli intressant och se hur länge sajten finns uppe

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

I deras auktion på tradera säger de att de har begränsat lager. På informationssidan på deras hemsida är anledningen till låga priser deras stora inköp.

Undrar hur mkt siba/mediamarkt/onoff och dom köper in, för det lär ju vara lite mer iaf:P

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk

dom har tagit all info om produkterna från the phone house
HP G62-A23 laptop hos The Phone House
Elektronikshopen | 2010 - 2011

det står exakt samma info

Visa signatur

Corsair AX 1200W 80+ GOLD | Asus RAMPAGE III EXTREME, Intel Core i7 950, 3.06GHz, Corsair 4GB (2x2048MB) DOMINATOR GT DHX+, Corsair Obsidian 800D, Asus GeForce GTX 580, Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som innehöll personuppgifter. Tänk på http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/937567-regl....

Permalänk
Medlem

Får väl se hur länge "webshoppen" finns uppe

Omdömen

Omdömessida om elektronikshopenSE(-1)
Medlem sedan: 2010-09-01
Senaste omdömen:
(Max 100 st, max 12 månader)
Ny på Tradera

Kontot är avaktiverat
Läs mer om omdömessystemet

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Själv kan jag lägga, t.om gå till kassan.
Ska bli intressant och se hur länge sajten finns uppe

Hitta de nu dom har ju en konstig design på sidan Men vem vill köpa luft ungefär som att skicka tussen kronors Sms som dom gör istället för att hälla ut champagnen .

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

UNDERHÅLLNING PÅ HÖG NIVÅ :):):):):):)

Permalänk
Medlem

Elektronikshopen Sverige som koncept grundades 2008 i en liten lägenhet i centrala Stockholm och har på kort tid vuxit till att idag vara en av Sveriges billigaste återförsäljare inom Mobiltelefoner, Spelkonsoller och Bärbara Datorer.

hahaha ja visst å grisar kan flyga också, den som går på detta är beyond dum och naiv...

Permalänk

Nej, det verkar inte bara vara du som luktar skumt, utan butiken också
(syftar på topic^^)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Elektronikshopen Sverige som koncept grundades 2008 i en liten lägenhet i centrala Stockholm och har på kort tid vuxit till att idag vara en av Sveriges billigaste återförsäljare inom Mobiltelefoner, Spelkonsoller och Bärbara Datorer.

hahaha ja visst å grisar kan flyga också, den som går på detta är beyond dum och naiv...

Klart dem kan, Duke Nukem är ju fortfarande under utveckling =D

Ne det är nog en av de sämsta scamsidorna jag sett. Undrar hur lång tid det tar innan polisen stänger ner sidan?

Jag menar, innan jul och till jul har säkert närmare 100 st sett och köpt ifrån sidan. Finns många som hittar en sida som är billig, köper, och dagen efter berättar för alla att den sidan är bäst.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Hedersmedlem

Shopen för dig som vill ha de billigare

Shopen gillar jag inte, men gramatiskt är det väl lite oklart då svengelskans regler är lite ovissa.
Men när företagsloggan innehåller ovanstående formulering med de så känns det så otroligt slarvigt ;).
Loggan räcker alltså för första varningslampan, haha

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av redrumz:

mitt företag?

Förstår inte vad du pratar om, sidan verkar oseriös men jag är förvånad över som faktist fått hem dom telefonerna.

Vi får se ifall dem är lika seriösa när det gäller stora summor, hoppas kan man alltid.Har ju inte läst att någon blivit lurad än iallafall

screenshot or it didnt happen.

Permalänk
Skrivet av markusw:

Omdömen

Omdömessida om elektronikshopenSE(-1)
Medlem sedan: 2010-09-01
Senaste omdömen:
(Max 100 st, max 12 månader)
Ny på Tradera

Kontot är avaktiverat
Läs mer om omdömessystemet

Jag skickade in en anmälan till tradera där jag länkade till deras hemsida och påpekade att jag tyckte den verkade skum. Tydligen tyckte de på Tradera detta med iom att de tog bort kontot

Visa signatur

Intel Core i7 920@ 3.33GHz | Asus Rampage II Extreme | Corsair 6GB 1600MHz XMS3-12800 | XFX GeForce GTX 295 singel PCB | Corsair Force 120Gb | Corsair H50 |Corsair Obsidian 800D | Cooler Master M700

Permalänk

Jag antar att det här är rätt?
Elektronikshopen i Karlshamn Handelsbolag

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Gillar att dom har en 66 årig revisor

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mike.a:

Gillar att dom har en 66 årig revisor

Och vad är det för fel med det? Finns dom som fortfarande jobbar fast dom är i pensionsåldern.
Pappa har en revisor som är 64 år i sitt AB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

nae,tror inte det är rätt då enligt sajten ska den finnas i Bromma och inte Karlshamn.
Dock kan dom "stulit" namnet för att vilseleda lite lätt.

Hade ju "Snow-house.net" förra året, och riktiga snow-house säljer restaurang grejer och inte elektronik.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

nae,tror inte det är rätt då enligt sajten ska den finnas i Bromma och inte Karlshamn.
Dock kan dom "stulit" namnet för att vilseleda lite lätt.

Hade ju "Snow-house.net" förra året, och riktiga snow-house säljer restaurang grejer och inte elektronik.

Men såvitt jag vet finns det inget företag på den adressen. Inga namn matchar heller.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Men såvitt jag vet finns det inget företag på den adressen. Inga namn matchar heller.

Nä jag vet.

Den adressen som är angivet på sajten, är lyan till salu/byte med:
3:a, 110kvm, Solbergsvägen 63, Bromma

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Snygga macbooks bara en fråga, är det inte typ något fel med skärmarna ?

Permalänk
Medlem

Nu är sidan borta.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillemeter:

Och vad är det för fel med det? Finns dom som fortfarande jobbar fast dom är i pensionsåldern.
Pappa har en revisor som är 64 år i sitt AB.

Inget fel bara komiskt

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mike.a:

Inget fel bara komiskt

Vad är det som är så komiskt med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillemeter:

Vad är det som är så komiskt med det?

Ett bluff företag har en gammal gubbe hittade dom ingen yngre att lura

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar