Byta nummer på skärm

Permalänk
Medlem

Byta nummer på skärm

Tja.

Har en dator där jag har en bildskärm inkopplad samt även tvn.
När jag högerklickar på skrivbordet och tar skärmupplösning så
är numret på min datorskärm 2 och tvn har nummer 1. Detta
är lite småstörigt eftersom jag använder WIN+P för att få ut bilden på tvn.
"Endast dator" är tvn och "Endast projektor" är datorn.. Jag vill att det ska
vara tvärtom. Någon som vet hur man löser detta?

Tack!

Visa signatur

// phukk

Permalänk
Medlem

Växla kablarna så TVn är inkopplad där datorskärmen är inkopplad och vice-versa?

EDIT: Nu säger jag ju inte att det definitivt löser problemet, men det kan göra det.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Växla kablarna så TVn är inkopplad där datorskärmen är inkopplad och vice-versa?

Mjo det kanske löser problemet men jag menar det måste ju gå att fixa utan att behöva byta plats på kablarna? Det känns mer som en fullösning ju men jag är intresserad av hur man löser det i Windows om det nu går Tack iaf!

Visa signatur

// phukk

Permalänk
Hedersmedlem

Gå in i skärminställningarna och välj sekundära skärmen och klicka i "Make this my primary display" så blir den nummer ett.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twinlight:

Gå in i skärminställningarna och välj sekundära skärmen och klicka i "Make this my primary display" så blir den nummer ett.

Det är ju det den inte blir. Datorskärmen är primary display men har fortfarande nummer 2. :/

Visa signatur

// phukk

Permalänk
Medlem
Skrivet av phukk:

Det är ju det den inte blir. Datorskärmen är primary display men har fortfarande nummer 2. :/

...för att den är kopplad till utgång nr 2. Ingen tvingar dig till att byta plats på kablarna, men det är det bästa sättet att få primära skärmen till utgång 1.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av phukk:

Mjo det kanske löser problemet men jag menar det måste ju gå att fixa utan att behöva byta plats på kablarna? Det känns mer som en fullösning ju men jag är intresserad av hur man löser det i Windows om det nu går Tack iaf!

Skulle vilja påstå att det är mer fullösning att ändra något i Windows än att sätta kablarna i rätt utgång...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

jag har också undrat detta. Har fem skärmar kopplade till datorn, problemet är att numreringen blir lite galen och vill att de ska vara från 1-5 men nu är det 3, 5,4,2,1. Blir problem när du flyttar fönster från en skärm till en annan via netxmonitor kommando

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.