Sweclockers! När tvättade ni era Jeans senast?

Permalänk
Medlem

Intressant, mycket varierande hygien syn bland sweclockers iaf

Permalänk
Medlem

Va fan tvätta kläderna lortgrisar

Jag har fem par jeans över en vecka sen tvättar jag dom. Samma med skjortor och tshirtar, använder dom max 2ggr(i regel en gång) innan tvätt.

Permalänk
Medlem

Nu drog jag bara igång en disskution angående Jeans Andra kläder antog jag alla tvättar regelbundet

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Fyfan, ta och tvätta brallorna om ni inte gör det frekvent redan. Om ni tycker att det slits för mycket så sluta med jeans och köp nåt annat skräp som ni har råd att tvätta ofta.

Vidrigt är det om ni inte tvättar mer än ett par ggr/år, fyfan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Fyfan, ta och tvätta brallorna om ni inte gör det frekvent redan. Om ni tycker att det slits för mycket så sluta med jeans och köp nåt annat skräp som ni har råd att tvätta ofta.

Vidrigt är det om ni inte tvättar mer än ett par ggr/år, fyfan.

Ett par ggr per år är på tok för mycket! =( 0 gånger per livstid ska det vara

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Ett par ggr per år är på tok för mycket! =( 0 gånger per livstid ska det vara

Ja det kanske är så man får räkna om man är fattig..
Fast då kan man ju kanske ha en förståelse för sin situation och köpa jeans för 100kr eller nåt från Gekås (om det finns såna priser där..).

Därmed så kan man kanske tvätta ett par i månaden och ändå hålla en ok månadskostnad utslaget per år om det är en begränsning, utan att lukta skit.

Permalänk
Medlem

Är inte kläderna hårt smutsade räcker det ofta att köra dem i 30c med minimalt med tvättmedel under en kort stund. T ex en sköljning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Ja det kanske är så man får räkna om man är fattig..
Fast då kan man ju kanske ha en förståelse för sin situation och köpa jeans för 100kr eller nåt från Gekås (om det finns såna priser där..).

Därmed så kan man kanske tvätta ett par i månaden och ändå hålla en ok månadskostnad utslaget per år om det är en begränsning, utan att lukta skit.

har inte tvättat jeans på 5-6 år, har aldrig upplevt att de luktat illa eller någon som har påpekat det. Inte ens min flickvän tänkte på det förens hon slängt jeansen i tvätten. Men som tur var lyckades jag rädda dem i sista sekund!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Musikälskare

1-2 mån typ

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Det luktar. Det gör det verkligen.

Inte håret, om man tvättar det med vatten varje dag...

Varannan, var 3:de dag med schampo räcker, för att inte förstöra håret. Hört att man kan använda sopa varje dag så förstörs inte håret, men aldrig testat det själv...

Verkar ju vara mest yngre som tycker man ska tvätta allt varje dag...
Och de som man sett i andra trådar med senast köpta, mode grejer. Vet hur man ska vårda sig och sina kläder (Tänker mest på Derox, apspektakel och Jonasc. (finns väl andra också men inga jag kan komma på från andra trådar))

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Som alla andra kläder, när dom är skitig eller bara på känsla haha (en till två gånger i vecka)
Jag köper bara 300-400 krs jeans, så känns inte som det gör nåt om man "tvättar sönder" dom..tar i regel lång tid iaf

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem

har ett par Levis från 1991 tro det eller ej dom är ALDRIG tvättade

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrc:

Om du kör vax/lera etc kör vattenlösligt så behöver du inte tvätta så ofta. Håret blir inte alls lika fett och flott om man tvättar mer sällan

Håret blir iaf lite fett oavsett om man har nått i håret eller inte. Jag vill varken att huden eller håret skall ha fett på sig ;).

Skrivet av Agile:

Fyfan, ta och tvätta brallorna om ni inte gör det frekvent redan. Om ni tycker att det slits för mycket så sluta med jeans och köp nåt annat skräp som ni har råd att tvätta ofta.

Vidrigt är det om ni inte tvättar mer än ett par ggr/år, fyfan.

Kan säga att även om jag tvättar jeansen typ en gång i månaden så för jag förmodligen med mig mindre smuts och bakterier än du gör ;).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Entusiast

Har inte riktigt koll men det går nog en månad eller tre mellan tvättarna om jag inte spiller eller något sånt. Bara att ha fler än ett par att varva mellan och vädra lite så är det lugnt. I alla fall tills jag är klantig och spiller något.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Ja det kanske är så man får räkna om man är fattig..
Fast då kan man ju kanske ha en förståelse för sin situation och köpa jeans för 100kr eller nåt från Gekås (om det finns såna priser där..).

Därmed så kan man kanske tvätta ett par i månaden och ändå hålla en ok månadskostnad utslaget per år om det är en begränsning, utan att lukta skit.

Du har inte läst vad som har skrivits i tråden?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergLake:

har ett par Levis från 1991 tro det eller ej dom är ALDRIG tvättade

Jag vill skicka anticimex på dig.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Skrivet av BergLake:

har ett par Levis från 1991 tro det eller ej dom är ALDRIG tvättade

Urk, smuts som är äldre än mig.
Borde va ena riktigt trevliga bakteriehärdar i de jeansen med tanke på fukten och värmen som blir när man har de på sig.

Skrivet av Kazen:

Inte håret, om man tvättar det med vatten varje dag...

Varannan, var 3:de dag med schampo räcker, för att inte förstöra håret. Hört att man kan använda sopa varje dag så förstörs inte håret, men aldrig testat det själv...

Håret blir ju flottigt, och det är ju allmänt känt att fett inte lossar med endast vatten.
Jag kör snagg så jag skiter i om det blir slitet eller inte, det luktar inte illa, det luktar gott och det glänser inte utan artificiell hjälp.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Urk, smuts som är äldre än mig.
Borde va ena riktigt trevliga bakteriehärdar i de jeansen med tanke på fukten och värmen som blir när man har de på sig.

Smuts som är fyra år äldre än mig. ÄCKLIGT!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Jag vill skicka anticimex på dig.

Dom har hängt på väggen sedan dom köptes...har använt dom nåra gånger i Grekland

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Håret blir ju flottigt, och det är ju allmänt känt att fett inte lossar med endast vatten.
Jag kör snagg så jag skiter i om det blir slitet eller inte, det luktar inte illa, det luktar gott och det glänser inte utan artificiell hjälp.

Håret blir inte nödvändigtvis mer fett bara för att du inte tvättar det lika ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jo det är väl ganska självklart att man inte tvättar jeans som bara använts vid ett fåtal tillfällen. Oavsett hur gamla de är...

Men ifall man använder ett par jeans KONSTANT 365 dagar om året... ja då skulle jag nog inte kunna tänka mig att de känns så trevliga att ha på sig?

Nä fy f*n vad äckligt

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergLake:

Nä fy f*n vad äckligt

Tvärtom! Ju mer de är använda de är ju skönare är de!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ceogar:

Tvärtom! Ju mer de är använda de är ju skönare är de!

Precis. Det tar ju en vecka innan man har gått in ett par jeans efter en tvätt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Aldrig.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Avstängd

Överdelar byter jag varje dag, underdelar varannan.

Permalänk
Skrivet av mrc:

Håret blir inte nödvändigtvis mer fett bara för att du inte tvättar det lika ofta.

Nej, ok... men jag tvättar i alla fall håret varje kväll innan jag lägger mig.
Varför?
För att om jag inte TVÄTTAR det vaknar jag flottig + att min kudde blir... typ missfärgad efter några nätter..
Vet det eftersom jag tummade lite på rutinerna i sommras.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

En intressant följdfråga till denna tråden: Vilka jeans har ni?

Jag tvättar mina när de är skitiga och undviker tvätt i onödan, några månader utan tvätt är inte ovanligt, men just nu har jag inget par men jag är på jakt efter nya!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nystan:

En intressant följdfråga till denna tråden: Vilka jeans har ni?

Jag tvättar mina när de är skitiga och undviker tvätt i onödan, några månader utan tvätt är inte ovanligt, men just nu har jag inget par men jag är på jakt efter nya!

Spana in, Nudie, Acne, JL, Tiger

Permalänk
Medlem

Tiger får tyvärr en minusröst, deras grejer håller enligt mig lägre kvalitet än motsvarande andra märken (Nudie, Acne, Fillippa K mfl)