Permalänk
Medlem

Jag har istället problem med market att oavsett vilken applikation jag försöker ladda ner så står det bara "Hämtar" sen kommer den inte längre..
Portar som ska öppnas på routern?

Provade med mitt 3g och då fungerade det tydligen direkt..
Någonting med routern/wireless.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk

Hej!
Sitter just nu med en Nokia N97 och har blivit väldigt sugen på en Android lur.
Den som jag tycker verkar mest intressant är ju HTC Desire.
Kan någon som har en tala om för mig vad som är bra och mindre bra med luren,om ni orkar.

Tack på förhand

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shooto Great:

Hej!
Sitter just nu med en Nokia N97 och har blivit väldigt sugen på en Android lur.
Den som jag tycker verkar mest intressant är ju HTC Desire.
Kan någon som har en tala om för mig vad som är bra och mindre bra med luren,om ni orkar.

Tack på förhand

Svårt för oss att sammanfatta allt här, googla på recensioner eller kolla på youtube.

Jag har varit sjukt sugen på Desire i någon vecka nu, dock inte lyckats få tag i den än, finns inte i lager någonstans

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shooto Great:

Hej!
Sitter just nu med en Nokia N97 och har blivit väldigt sugen på en Android lur.
Den som jag tycker verkar mest intressant är ju HTC Desire.
Kan någon som har en tala om för mig vad som är bra och mindre bra med luren,om ni orkar.

Tack på förhand

Listar bara dåliga saker.

- Högtalarna på telefonen är grymt dåliga. Sämst i världen!
- Displayed syns inte i solljus.
- Visar du att du har en ska alla kladda på den. Även inbitna iPhoneanvändare.
- Får bara med 4gb minneskort som snabbt som fan måste bytas till ett 16 eller 32.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

En annan mindre bra sak, som kanske gäller de flesta smartphones, vad vet jag, men batteritiden är ingen höjdare direkt.

Permalänk
Medlem

Jep men det går att få till hyffsad bra ändå om man kör med widgets för 3g, wifi, gps etc finns massor med saker att ställa in så blir batteritiden lätt 2 dagar med hyffsad användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jep men det går att få till hyffsad bra ändå om man kör med widgets för 3g, wifi, gps etc finns massor med saker att ställa in så blir batteritiden lätt 2 dagar med hyffsad användning.

Laddar min varje dag när jag sitter vid datorn och jobbar så batteritiden har jag inte problem med. Annat var det med Nokia 6110 med tjockbatteri som man bara behövde ladda en gång i månaden.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Shooto Great:

Hej!
Sitter just nu med en Nokia N97 och har blivit väldigt sugen på en Android lur.
Den som jag tycker verkar mest intressant är ju HTC Desire.
Kan någon som har en tala om för mig vad som är bra och mindre bra med luren,om ni orkar.

Tack på förhand

Fördelar

- Väldigt responsiv touch och gränssnitt
- Skarp skärm
- Många custom roms att välja mellan om du rootar (går även att överklocka cpu, byta boot animation, batterikon, 802.11n drivrutin mm), bra mod community
- Sitter väldigt bra i handen
- Android 2.2 Froyo (med Linux 2.6.34)
- Otterbox på väg

Nackdelar

- Glaset krossas lätt om du har otur. (Vad jag har sett så verkar Galaxy S tåla lite mer stryk. Det behöver givetvis inte stämma.)
- Dåligt med inbyggt minne. Rootar du kan du åtminstånde med apps2sd installera icke kritiska program på sd kortet på en ext3 partition. Det interna minnet tar slut snabbt. Galaxy S har ju 16 eller 8GB inbyggt. Desire har 512MB rom och där ska operativsystemet med basprogram också få plats.
- Ingen kameraknapp.

edit:

Skrivet av Orio:

Jag har istället problem med market att oavsett vilken applikation jag försöker ladda ner så står det bara "Hämtar" sen kommer den inte längre..
Portar som ska öppnas på routern?

Provade med mitt 3g och då fungerade det tydligen direkt..
Någonting med routern/wireless.

Jag hade också detta problem men efter ett tag gick det av sig självt. Det händer även ofta när WIFI tappar anslutningen. Det kan vara routern som krånglar men även drivrutinen för WIFI i telefonen. Jag har provat 802.11n drivrutinen till Desire och jag märkte ingen större skillnad på detta problem

Jag har själv en ganska bra router med DD-WRT så jag förstår inte vad som är problemet på den sidan.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av razor1394:

- Dåligt med inbyggt minne. Rootar du kan du åtminstånde med apps2sd installera icke kritiska program på sd kortet på en ext3 partition. Det interna minnet tar slut snabbt. Galaxy S har ju 16 eller 8GB inbyggt. Desire har 512MB rom och där ska operativsystemet med basprogram också få plats.

Androud 2.2 låter dig installera apparna på minneskortet om applikationen har stöd för det.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Androud 2.2 låter dig installera apparna på minneskortet om applikationen har stöd för det.

vilket fler och fler program får just nu.

Permalänk

Det blir nog ett köp nu när lönen landar..tack skall ni ha

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

Gah, jag står också inför det här beslutet att göra ett köp nu eller vänta in vad som komma skall. Jag har inget behov av större skärm, och heller inte av HD-inspelning, så den versionen känns överflödig. Det enda som gör mig lite osäker är batteritiden, men det är ju samtidigt en smartphone, så man kanske inte ska förvänta sig alldeles för mycket.
Jag hörde någonting om en uppdatering på desiren, med en ny typ av skärm. Är jag ute och cyklar eller är det någonting som kommer vid nästa lagersläpp i butikerna?

Permalänk
Avstängd

fan vad jag vill ha en desire. vet ej om jag ska vänta o se om ngt nytt kmr eller köpa den gaaaaaah

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Som det är nu så laddar jag min Nokia N 97 varje dag i varje fall så skillnaden blir ju inte så stor.
Kommer det en ny Desire med fetare skärm?Är det desire Z?Den skulle väl ha ett fysiskt tangentbord.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk

Hej

Hur fixar jag så att jag trådlöst kan ansluta till internet med min bärbara laptopp via min HTC Desire?

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Skrivet av freddehboy:

Hej

Hur fixar jag så att jag trådlöst kan ansluta till internet med min bärbara laptopp via min HTC Desire?

Mvh Fredrik

Sök på Tethering på market. Vissa program kräver root andra inte.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av razor1394:

Sök på Tethering på market. Vissa program kräver root andra inte.

2.2 har väl det inbyggt vad jag vet? Har inte testat det dock...men ska funka out of the box på Desire.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

2.2 har väl det inbyggt vad jag vet? Har inte testat det dock...men ska funka out of the box på Desire.

Fungerar kanonbra "out of the box" på en desire 2.2

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

Kan man preventa att telefonen konverterar långa SMS till MMS?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Gah, jag står också inför det här beslutet att göra ett köp nu eller vänta in vad som komma skall. Jag har inget behov av större skärm, och heller inte av HD-inspelning, så den versionen känns överflödig. Det enda som gör mig lite osäker är batteritiden, men det är ju samtidigt en smartphone, så man kanske inte ska förvänta sig alldeles för mycket.
Jag hörde någonting om en uppdatering på desiren, med en ny typ av skärm. Är jag ute och cyklar eller är det någonting som kommer vid nästa lagersläpp i butikerna?

Iofs. har den ju HD-inspelning i 720p(kom med 2.2). Och ja, numera kör Desire med "Super-LCD" istället för OLED.
OLED är egentligen bättre(iaf. gällande kontrast, svärta och färgåtergivning) men tydligen så är det brist på dom skärmarna så dom har börjat köra med SLCD istället.
Har själv en Desire med OLED-skärm och bilden är helt gudomlig <3. Tror dock SLCD ser rätt skapligt ut också.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Tjena

Har bokat en Desire hos Telia nu när mitt gamla abbonemang har gått ut.
Har hittills väntat i snart 3 veckor på sms från Telia om att telefonen kommit in.

Någon som vet om man måste avboka luren hos Telia eller om man kan skita i o hämta den sen bara?

Kollat på Katshing bla där dom har den i lager och där man kan förlänga sitt Telia abbonemang på deras sida.

Permalänk
Medlem

Finns det fortfarande att få tag på Desire med AMOLED skärmarna?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Desire med AMOLED tillverkas inte längre iaf, så det skulle vara om någon har en kvar på lager alt. begagnad.

Permalänk
Medlem

Någon som har nå anning om vad billläge är? Det började dyka upp i lördags kväll. Man kan ju stänga av det men det dyker upp sen igen efter några minuter av sig själv. Letat i inställningarna och manualen efter det men hittar inget.

Permalänk
Medlem

Någon annan som fått problem med minneskort i telefonen?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

desire och glocalnet ikon

hej, köpt htc desire länge sen och är med GLOCALNET.
det står en ikon (sim settings icon) i mitt 'notifications' menu på topp.
jag kan klick på den, men det gör inget.

nån vet hur man kan få bort det idiot ikon?

är från kanada så mitt skrivlitt svenska sugar

Permalänk
Skrivet av liquidmonkey:

hej, köpt htc desire länge sen och är med GLOCALNET.
det står en ikon (sim settings icon) i mitt 'notifications' menu på topp.
jag kan klick på den, men det gör inget.

nån vet hur man kan få bort det idiot ikon?

är från kanada så mitt skrivlitt svenska sugar

Menyknappen->meddelanden->information->rensa

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Skrivet av Sennebring:

Menyknappen->meddelanden->information->rensa

tack, men,
menyknappen på hemskärm = all apps, scenes, add home, wallpaper, notifications, settings
om jag tryck notifications, det finns ingen fler alternative.

har du en desire?

Permalänk
Skrivet av liquidmonkey:

tack, men,
menyknappen på hemskärm = all apps, scenes, add home, wallpaper, notifications, settings
om jag tryck notifications, det finns ingen fler alternative.

har du en desire?

Japp har en desire, skrev från den till dig

Ska finnas ett alternativ, rensa eller remove efter du tryckt notifications!, kör du 2.2 ? Kanske skiljer sig om du kör annan ROM ?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Skrivet av Sennebring:

Japp har en desire, skrev från den till dig

Ska finnas ett alternativ, rensa eller remove efter du tryckt notifications!, kör du 2.2 ? Kanske skiljer sig om du kör annan ROM ?

ok.
jag kör android v2.2 och ingen 'root' eller så där.
har även byte språk till svenska men inget.

10 minuter senare...

ja justa!!
nu fattar jag.
'clear' eller 'rensa' är där MEN bara när jag installera eller har ny sms.

men 'clear' gör inget till den glocalnet sms ikon