Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Det är ju fan som en pizza och en 1.5L cola!

Vad äter du för pizza som behöver 1.5l dricka?

Håller med dig, spelet är grymt!

Byggde ett sandslott tidigare ikväll med Sephinator och Aluminium. Men minecart verkar inte funka, servern blev instabil tydligen
Jag som hade sett fram emot att bygga en berg och dalbana mellan mitt sandslott och Sephinators stenslott

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Lirar det här atm på en trevlig server som sköts av några svenskar :).

Mina meriter är för närvarande:
Stor pyramid täckt av vatten och stort mansion i trä byggt i staden silent falls på servern.

Skit gött spel när man hittar seriösa spelare och har redan fått me mig 5 polare på detta! ser fram emot många uppdateringar och nya ideér från skaparen

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Vad äter du för pizza som behöver 1.5l dricka?

Håller med dig, spelet är grymt!

Byggde ett sandslott tidigare ikväll med Sephinator och Aluminium. Men minecart verkar inte funka, servern blev instabil tydligen
Jag som hade sett fram emot att bygga en berg och dalbana mellan mitt sandslott och Sephinators stenslott

Men Aluminium hade ju grymmast ställe!
Fångade ju grisar och sånt
Dock så gick det lite segt för mig med min i3 330M (integrerad grafik ftw!).
Kör på lägsta och ändå så laggar det som fan när den ska rendera.

Men men. Får vänta tills man kommer hem till stationära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Men Aluminium hade ju grymmast ställe!
Fångade ju grisar och sånt

Haha aa
Men dom dog väl?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

En utsiktsbild

Från xtralarge.se

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Haha aa
Men dom dog väl?

Dog vet jag inte men några ankor försvann iallafall

Permalänk
Skrivet av aluminium:

Dog vet jag inte men några ankor försvann iallafall

Haha!

Skrivet av Kazen:

En utsiktsbild
http://i54.tinypic.com/24pl151.png

Från xtralarge.se

Jag vill köpa spelet så jag kan vara med! :'(

Permalänk
Medlem

Sweet, jag som nickar Denkan961.

Permalänk

Vill köpa det här, men har inga pengar på mitt paypal konto, och vet inte hur man lägger in pengar

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Vill köpa det här, men har inga pengar på mitt paypal konto, och vet inte hur man lägger in pengar

Går ju att handla med e-kort (om du har swedbank) eller master card/visa via paypal utan att regga konto har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk

Galet roligt spel om man sitter några personer och lanar!

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

Nu har jag börjat bygga mitt läger på server så nice.

Visa signatur

AMD Phenom2 X6 1055T l Asus Crosshair IV Formula l XFX Radeon HD6870 l Corsair 2x 2GB 1600MHz XMS3 l Samsung SH-S223C l Seagate 2x 320GB, Samsung HD204UI 2x RAID 1 HDD's l Corsair HX 850W l Cooler Master HAF 922

Permalänk
Medlem

16-bit ALU-enhet

Kan inte riktigt få min stackars hjärna att förstå hur detta storverk fungerar!?!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Woho, har köpt det nu
Har någon en server som man kan gå in på?

Edit: När jag försöker gå in på xtralarge.se så tar det för länge och sen står det "Took too long to log in". Har varit inne där ett tag, men sen kraschade spelet två gånger och nu kan jag inte logga in

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Woho, har köpt det nu
Har någon en server som man kan gå in på?

Edit: När jag försöker gå in på xtralarge.se så tar det för länge och sen står det "Took too long to log in". Har varit inne där ett tag, men sen kraschade spelet två gånger och nu kan jag inte logga in

Jag kan åtminstone hjälpa dig med krascher och säga att du borde sätta view distance till normal eller lägre. "Took too long to log in" får jag på fulla servrar(tror jag det var åtminstone).

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem

Minecraft ser ju riktigt sköjj ut^^ Har inte hört något om det här spelet innan jag av en slump trillade in i den här tråden och började läsa lite.
Kollade lite youtube videos om Minecraft, där folk har byggt replikor av Notre Dame, Die Reichstag och till och med USS Enterprise!

Permalänk
Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Inaktiv

*tråd rensad*

Ett inlägg som bryter mot §7 har tagits bort, antydan till innehav av piratkopierat material är förbjudet.

-----

Helt underbart spel, jag testade och köpte det efter att ha läst första artikeln på Rock, Paper, Shotgun. Inte spelat på någon dag men det blir nog lite ikväll tror jag.

Permalänk
Medlem

granis går det att fixa så fler än 10 kan va inne på servern?

Permalänk
Skrivet av SwedishPshyco:

Åh fy sjutton vilket jobb, killen kan ju inte ha sovit på månader.

Jag prövade spelet när de hade en gratisperiod (iom att hemsidan blev överbelastad) men jag kunde inte på något sätt hugga ner träd, och har inte testat sen dess. Låter ju verkligen som om det är värt ett köp

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Skrivet av laggarbacken:

Åh fy sjutton vilket jobb, killen kan ju inte ha sovit på månader.

Jag prövade spelet när de hade en gratisperiod (iom att hemsidan blev överbelastad) men jag kunde inte på något sätt hugga ner träd, och har inte testat sen dess. Låter ju verkligen som om det är värt ett köp

Du bankade väl för lite på trädet?

Permalänk
Skrivet av Sephinator:

Du bankade väl för lite på trädet?

Hur mycket ska man banka då? I tutorial videos ser det ju ut att bara krävas några slag... Jag stod och slog i ca 5 min utan resultat. Jag tog för givit att spelet hade buggat ur.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av laggarbacken:

Hur mycket ska man banka då? I tutorial videos ser det ju ut att bara krävas några slag... Jag stod och slog i ca 5 min utan resultat. Jag tog för givit att spelet hade buggat ur.

Håll in musknappen.

Permalänk
Medlem

Upptäckte detta lir när jag zappade runt på youtube idag, blir bara mer och mer sugen på att skaffa det.
Hur är det med systemkraven, klarar jag mig med min 2.16ghz 1gb ram macbook med intel grafik?

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Skrivet av ph33r:

Upptäckte detta lir när jag zappade runt på youtube idag, blir bara mer och mer sugen på att skaffa det.
Hur är det med systemkraven, klarar jag mig med min 2.16ghz 1gb ram macbook med intel grafik?

Spelet kör på Java och kräver ytterst lite. Du lär klara dig galant.

Permalänk
Skrivet av ph33r:

Upptäckte detta lir när jag zappade runt på youtube idag, blir bara mer och mer sugen på att skaffa det.
Hur är det med systemkraven, klarar jag mig med min 2.16ghz 1gb ram macbook med intel grafik?

Min HP ProBook i3 330M @ 2.13GHz, 2GB, Intel HD Grafik klarar spelet på lägsta.
Med lite laggproblem. (laggar när spelet renderar mer mark, annars flyter det bra)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Min HP ProBook i3 330M @ 2.13GHz, 2GB, Intel HD Grafik klarar spelet på lägsta.
Med lite laggproblem. (laggar när spelet renderar mer mark, annars flyter det bra)

Ok fint, då ska jag nog ta mig för att köpa det och testa, i värsta fall får jag elda igång min gammla p4 och köra på den.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Skrivet av ph33r:

Ok fint, då ska jag nog ta mig för att köpa det och testa, i värsta fall får jag elda igång min gammla p4 och köra på den.

Du kan ju testa spela lite på classic också.
Vet inte hur det kräver men kan testa spela lite nu.

Minecraft
(fast alphan är MYCKET MYCKET roligare)

Permalänk
Medlem

Liten update från 'swecservern'.

(ca 4MiB!)

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.