Permalänk
Medlem

Youtube långsamt?

Är det bara för mig som youtube har blivit extremt långsamt? korta klipp i 240p och 360p kan ta upp till dubbla tiden att ladda sett på deras längd. Sedan 720p är ju inte att tala om, som att gå tillbaka till modem. Inte alltid det är långsamt, ibland går det snabbt utan väntetid. Men 50% av tiden på youtube för mig är väldigt slött.

Jag har pratat med några vänner om det här och de instämde fort. Vi sitter alla på minst 30/10 så hastigheten är det inget fel på.

Hur fungerar Youtube för er?

Permalänk
Musikälskare

Får F5a ett par gånger så brukar de gå snabbare, men ja ändå riktigt långsamt...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jo har varit sjukt långsamt hos mig med. Riktigt gammalt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Sjukt segt här oxå, men som Flashen säger så hjälper det ibland att ladda om sidan några gånger

Visa signatur

...

Permalänk
Hedersmedlem

Inatt när jag slösurfa på Youtube fick jag 500 Internal Server Error varje gång jag valde en ny film. Fick uppdatera 3-4 gånger så fungerade det sedan. Dock väääldigt slött.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Testpilot

Ja Youtube har blivit riktigt värdelöst på sistone. Minns när det lanserades och alla filmer buffrades på nån sekund

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Sedan google köpte youtube för ett par år sedan har det bara blivit segare och segare. Är nog all reklam som ska streamas med alla videoklipp.
Men om man tänker på bandbredden som krävs för alla tiotusentals videoklipp de har på sina servrar blir man ju mörkrädd.

Permalänk
Medlem

Det är ryssarna som saboterar Youtube. De försöker skapa en inhemsk videotjänst som de har fullständig kontroll över, men för att det ska lyckas måste folk först överge Youtube.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Sötast

Man kanske skulle hacka youtubes sida och ändra loggan till "REALMEDIA - BUFFERING" ?

Allt jag har gjort idag är buffrat, går fan inte se på ett enda klipp längre :/

Permalänk
Medlem

för mig går det snabbare med 720 och 1080

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

"REALMEDIA - BUFFERING"

Teh Horor! D:

Skrivet av saaade:

för mig går det snabbare med 720 och 1080

Materialet ligger säkert annanstans och har inte lika hög trafik. Är nog gamla servrarna som är för tungt belastade.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Alakai:

Teh Horor! D:
Materialet ligger säkert annanstans och har inte lika hög trafik. Är nog gamla servrarna som är för tungt belastade.

Ja, där var ju bilden

Hade väl varit ett lagom fint slag under bältet att byta ut youtube loggan mot den?

Fast å andra sidan så är det inte långt ifrån nuförtiden.

Permalänk

Konstigt nog så funkar det bättre i skolan..
Fast det är väl största anledningen att osedda klipp ligger på gamla servrar som inte är prioriterade när tex ladygagga har en serverfarm

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Har också haft ganska stora problem på sistone. Dock brukar det fungera rätt bra om man först byter till 240p och sen även klickar någon sekund in i klippet. Varför det sistnämnda fungerar vet jag inte, men det funkar för mig :).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Brukar vara sjukt segt på normala timmar men sitter man på nattetid så brukar det vara snabbare.

Permalänk
Medlem

Det är väldigt irriterande för alltid precis när man hittar nått intressant som man vill titta på så segar det så in i norden att man lackar och stänger ner.

Verkar vara vissa timmar på dygnet som det är segare än andra som sagts.

Youtube har definitivt blivit sämre på den punkten. Mer ofta än inte så buffrar det hela tiden.

Permalänk
Medlem

ofta fastnar buffringen någonstans på vägen så man får uppdatera om sidan och börja om igen.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Sitter på 50/5 lina (47/5 enligt bredbandskollen.se) o mer regel än undantag så stannar laddningen en fjärdedel in och sen står där o segar i nån minut vilket är tämligen asirriterande... har även provat med nått "video speedup" program och fasterfox men till ingen nytta

Edit: lät den spela tills den stannade och nu händer inget om man trycker på uppdatera, står bara "väntar på www. youtube. com... och kan se att nätverket knappt används via rainmeter

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Medlem

Youtube är helt värdelöst för mig. Jag har en 100/10-lina och det är samma fel på alla 3 datorerna här hemma. Mao, felet ligger hos Youtube.

Permalänk

Så dags att börja skicka lite spam till youtube då?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Enligt bredbandskollen.se har jag i snitt 95mbit/sec ner och 30 upp. men likt förbannat fungerar Youtube sjukt dåligt.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Sötast
Skrivet av oobum:

Enligt bredbandskollen.se har jag i snitt 95mbit/sec ner och 30 upp. men likt förbannat fungerar Youtube sjukt dåligt.

Mjo, men en snabb uppkoppling hjälper ju föga om man ansluter till en långsam server.

Jag snittar 98 ner dock, när vi ändå försöker mäta epeen