Köpråd - Seriös bildredigering Asus N73JF-TZ157V ett alternativ?

Permalänk

Köpråd - Seriös bildredigering Asus N73JF-TZ157V ett alternativ?

Hallå alla clockers, läst i forumet länge men inte varit medlem själv för ens nu då jag kände det var dags!

Ska köpa data nu i december är tanken, min 5 år gamla stationära har förtids pensionerat sig. Så den ska alltså ersätta stationära och valde att ta bärbar p.g.a flexibiliteten så klart!
Är ganska kräsen med kvalitet, vill inte ha någon konstig plastdosa som är super snabb fast som bara håller i ett år, håller på med avancerade ps och illustrator saker så många lager som sören = mycket minne tack!

Kriterier som gärna skall uppfyllas:

- Skärm, Skarp som kniven gärna så nära MBP som man kan komma deras skärmar är guld.
- Snabb processor (i5 - i7?) och minne ganska högt kanske 4? Gärna uppgraderbar till 8!

- Relativt bra Grafik kort då jag gillar att spela en del, dock högsta grafik är absolut inget måste.
Och detta är inget viktigt då jag har en budget att hålla så satsar jag gärna på bildredigering!

Budget 8 - 12 000 Är tanken vet inte hur mycket jag hinner spara ihop till nästa månad så ta gärna med dyrare/billigare alternativ med då budgeten inte är så strikt utan mer en riktlinje!

Hittade denna data Asus N73JF-TZV157 -> Egenskaper för Asus N73JF-TZ157V

Kan detta vara något? För övrigt har jag läst och letat i forumet då många bra lite billigare datorer skrivits om men det är nästan alltid att skärmen är snäppet sämre!

Uppskattar alla svar jag kan få!!
Tack på för hand Mvh Marcus

P.s Är inte särskilt kunnig!

Permalänk
Avstängd

Det låter som om du söker:

Bra processor, mycket minne, bra skärm, snabb hårddisk

Minde bra grafikkort, ljud & design

Det finns många prisvära speldatorer i 8-12k klassen men de är inte för dig. För konventionella märkens icke-speldatorer hittar du troligen inga konfigurationer med mer än 4 Gb minne och/eller en snabb hårddisk (hybrid/SSD). (som även uppfyller övriga krav)

Testa skräddarsy en dator från Dell och se var det landar på. Alternativt se någon av de mindre datorförsäljarna där det också går att skräddarsy bärbara.

Permalänk
Skrivet av Ton:

Det låter som om du söker:

Bra processor, mycket minne, bra skärm, snabb hård...

Tack för snabbt svar!

Kollade upp Dell och man får mycket för pengarna tycker jag absolut!
Är det något fel på dell datorerna eftersom de är så pass billiga tänkte jag?
Har en Dell nu (stationär) och den är fruktansvärd...

Alienware verkade ju ganska lovande också då man fick snabb processor och mycket minne!

Vilka tänkte du då på okända datortillverkare? Länka gärna!

Permalänk
Avstängd

Det är inget fel på Dells datorer. Jag tycker personligen Dell står för hög kvalitét och support. Dock kan priserna vara i överkant men ibland kan man göra riktiga klipp.

Dell äger Alienware och Alienware är inte billigt eller prisvärt. Man får dock design, kvalitét och hög service.

Vad gäller de "små butikerna" så menar jag butiker som säljer datorer från i huvudsak Clevo, Compal och Asus. Dessa kan erbjuda konfigurerbara system i det högre prissegmentet och de har mycket större valmöjligheter än Dell. Prisbilden brukar också vara rejält bättre vad gäller 10k+ datorer.

Ex. på sådana butiker är:

Svenska:
GGS Data
pc-konsulten.se

Europeiska:
Notebookguru
Deviltech
Kobalt

Amerikanska:
Sager
XoticPC