Televaruhuset ser rött – polisanmäler SweClockers

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

Dom flesta trådarna (som jag har sett) så frågar trådstartarna om någon har erfarenhet om affären, eftersom den verkar lite misstänkt. Om affärsägaren läser det då ska han inte kalla de som kritiserar butiken för rasister, utan bemöta kritiken på ett bra sätt.

Vilket killen heller inte gjorde förrän rätt många inlägg senare? Visst, jag håller med att han inte gav ett speciellt profesisonellt intryck, men han försökte bemöta kritiken i sina första inlägg.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Han har grävt sin egen grav i detta fallet.
Behövs inte något mer, det räcker med att Googla Televeruhuset. Liten scrollning räcker för att slå bort minsta tanke om köp. På gott eller ont har han nog dragit med sig PcVaruhuset också.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Skrivet av ArtMan:

Bör inte ni på SweC göra nåt åt denna person?

1. Han har förmodligen flera konto där han ljuger om sitt företag och utger sig för att vara nån annan.
2. På prisjakt har företaget fått en 10:a från samma användare som gett en 10:a till pcvaruhuset. Dessutom många andra betyg och beskrivningar verkar skumma.

Tycker ni ska kontakta prisjakt iaf så de börjar utreda företaget. Det ligger både i eran och prisjakts intresse att skydda konsumenterna från oseriösa företag.

xD Vadå förmodligen? Det är exakt samma språk i alla positiva kommentarer, (svengelska)

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Hehe aa akta er swec så att ni inte åker på böter. Att ni inte censurerar inlägg som vissa inte tycker är passande är ju helt skandal

Läste tråden innan nyheten kom upp, och vad jag kan se så var man självklart skeptisk, men det framkom även mycket konstruktiv kritik. Synd att ta åt sig för att förbättra sig?
Aja det här kan ju bli intressant. Men ni kunde ha varit lite mer "opartiska" i debatten, men det kan jag å andra sidan förstå till fullo :]

Permalänk
Citat:

Efter att nyheten publicerats meddelar Televaruhuset att de tagit tillbaka anmälan eftersom företag inte kan förtalas enligt svensk lagstiftning.

Helt seriöst så tror jag hela den här "polis-anmälan" hostorien var ett påhitt för att försöka skrämma moderators till att radera de ifrågasättande inläggen i "televaruhuset-tråden" för att folk inte skulle kunna googla fram den och bli misstänksamma nu när de slutat leverera lagom till jul för att "allt har fastnat i paris" eller vad som stod i ett inlägg. Dock fick inte "anmälan" den effekten som hoppats och nu är det panik att försöka få tyst på alltihopa innan de blir avslöjade...

Scam, scam, lovely scam....

Permalänk
Avstängd

Ja det var lite mystiskt, nu var det en stund sen jag reggade men står det inte någonstans att det är medlemmarna som är ansvariga för innehållet och inte swec.
Det här var nog i alla fall dugligt negativ reklam för butiken i fråga och jag kommer aldrig att överväga att köpa någonting därifrån.

Permalänk

Kommer o tänka på Braskens av någon anledning...

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Noctua NH-U12A, ASRock X570 Taichi, G.Skill Trident Z Neo C 64 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB, Phanteks P600S, KFA2 GeForce RTX 2070 Super WTF

Permalänk
Medlem

Ädg.

Visa signatur

Asus M3N-HT Deluxe/Mempipe | AMD Phenom II x4 3,2Ghz 955BE @ 3,6Ghz 1,34V | OCZ DDR2 PC8500 2x2Gb @ 5-5-5-15 1066Mhz | MSI GeForce 275GTX Twin Frozr

Permalänk
Antielefant
Skrivet av sj6:

Har inet någonsin fått dålig kritik?

Ja, men de tog åt sig till slut och i dagsläget är de j*vligt försiktiga om sitt rykte och sin sits.

Man kommer inte ifrån att mycket av deras omsättning lär komma av att de är SweC's älsklingsaffär, men gör de bort sig blir de fort av med den gunsten (se gamla Datorbutiken.com).

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Av mig, dom är ej kapabla till att byta en siffra på en produkt.

Dom skrev ut fel artikelnr, jag bad dom rätta 2 gånger.

Blev aldrig rättat.

+ Fick inget godis när jag köpte mina 3 skärmar.. (kom i 3 skärm paket, så förståeligt), men när alla avgudar Inet för dom är SÅ bra, så tycker jag dom borde kunna trolla fram lite godis till mig på något annat sätt

Jag hoppas du trollar.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Är detta positiv eller negativ reklam för dom tro?

Permalänk
Medlem

Kan man ta tillbaka en FELAKTIG anmälan? En FELAKTIG anmälan borde väl inte kunna anmälas överhuvudtaget?

Oavsett vad så NEJ det är inte på något sätt positiv reklam för ett företag. Jag kommer inte handla därifrån iallafall.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Har missat hela den här historian! :
Någon som har lust att göra en lite sammanfattning vad som har hänt? Orkar inte läsa igenom 12 sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mazor:

Ägd

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

[____] This Is My CareBox, Its Empty.

Permalänk
Medlem

Okej, rödstämpel på denna butik, tack för att ni inte censurerar och inte finner er med löjliga människor som tror de bor i USA och kan stämma allt och alla. Aldrig ett köp från en sådan löjlig butik, om inte stavfelen så är det absolut intelligensen från användaren som sägs representera företaget som jag blir avskräckt av, att dessutom komma med "rasister" o.s.v. är oerhört fånigt, kan ju tro att en från mellanstadiet styr siten.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av piddeman:

Nu är jag inte rasist eller nåt.

Men är ägaren till televaruhuset en arab? Som tar till att svensken är rasist för att kunna vinna i rättssalen?

Om så. Jävligt originellt x'D

Den gamla vanliga visan...:P Läste i tidningen att zigenare nallade nått från en butik och väktaren uppmärksammade detta. Hon åkte dit för stöld men då "överprövade" hon ärendet hos dåvarande JämO. Hon fick rätt på en teknikalitet som gick ut på att väktaren hade "lyft på kjolen" för att titta efter andra saker än det sedermera hittade stöldgodset. Hon fick rätt. Rätt bakvänt...:P

Lite trist att när de juridiska argumenten saknas så drar man till med att X person/affär/företag etc. är rasister och med lite "tur" (ur den klagandes synvinkel) så vinner man på det ena eller andra sättet...:(:/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Absurt att mänskan åtalar, men om han/hon skulle åtala nån skulle det vara medlemmarna som "supposedly" gjort "brottet" men ärligt det hjälper inte affärerna för en datorbutik att vara ovän med sweclockers, på något sätt. (bara dålig publicitet)

Åklagare åtalar. I det här fallet har (eventuellt, troligtvis inte...) en anmälan gjorts. Det troligaste är ju att den landar platt på marken... (garanterat lämnas en sådan anmälning utan åtgärd.)

Skrivet av Chamezz:

Deras kundbas lär ju bli obefintlig. De flesta som sitter här rekommenderar ju butiker till bekanta

Va? Hur ska man då få pryllar till sina egna gratis uppgraderingar? Jag ställer självklart upp för vänskapskretsen, köper hem grejerna, monterar, och tar med det gamla när jag går. Deras del i det hela, är att ersätta mig för mina utlägg, och bjuda på en trevlig kväll.

Skrivet av zhrooms:

Fick inget godis när jag köpte mina 3 skärmar.. (kom i 3 skärm paket, så förståeligt), men när alla avgudar Inet för dom är SÅ bra, så tycker jag dom borde kunna trolla fram lite godis till mig på något annat sätt

Köpte en halv dator i delar till en polare (se ovan ;- ) och det låg en liten påse Haribo gummibjörnar (10-15 gram, som mest) i lådan... Jävla skit, jag äter ju inte gummibjörnar. Skämt o sidor, om jag inte minns fel hade Inet någon tråd där folk som "klagade" på brist på godis fick så de höll truten. Någon tyckte de hade fått för lite, eller rent av inget, och beställde någon skitgrej samtidigt som de påminde killen i tråden om att han lovat godis.. Och nog fick de godis allt, en rejäl låda, överfull. Du får leta reda på tråden, och påpeka att du beställt något nu igen, och be om lite kompensation för uteblivet godis förra rundan ;- )

Eý, du racist. Javla svenne.
Jag har haft den diskutionen med en arbetsskadad samhällsvetenskaplig professor, och det är tydligen att kalla folk för svenne+kvinnligt könsord, men det är inte ok att kalla någon blatte i gengäld. Detta från en vit kvinna strax över 45, och på fullaste allvar. Samma människa hade lite svårt för att få ordning på sina åsikter, då det under den diskussionen var ok att kalla någon vid det namn man använder på "det äldsta yrket", men senare, och i en annan diskussion, var det minsann helt förkastligt. Personligen anser jag inte det är mer rasistiskt att kalla någon för jävla blatte, än vad det är att kalla någon för jävla stockholmare, eller jävla skåning. Det är bara ett av de där jävla något som passar på mig, men det är lugnt, ni kan kalla mig vad ni vill, jag bara anmäler er för rasism / förtal. ;- )
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Av mig, dom är ej kapabla till att byta en siffra på en produkt.

Dom skrev ut fel artikelnr, jag bad dom rätta 2 gånger.

Blev aldrig rättat.

+ Fick inget godis när jag köpte mina 3 skärmar.. (kom i 3 skärm paket, så förståeligt), men när alla avgudar Inet för dom är SÅ bra, så tycker jag dom borde kunna trolla fram lite godis till mig på något annat sätt

Haha, påminner mig om när jag beställde lite delar från tyskland och dem blev försenade med 2-3 veckor. Fick ett par liter whiskey i paketet som plåster på såren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tsarn:

var ser du särskrivningen?

Lite sent, men "idiot företag" heter det inte, "idiotföretag" om något. Jag är särskrivningsfascist, du får ursäkta. Funderade på att mörda vaktmästaren i vårt hus när han lyckats med bedriften att skriva "Varning snö ras" på en lapp...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Haha, dagens skratt!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Har inet någonsin fått dålig kritik?

Skrivet av nex_73:

Du var tydligen inte med på den tiden innan deras sk "nystart"?
Fanns till och med en inetsuger.se websida! haha, det var tider det!
Men man får ge dem cred till att de ryckt upp sig och gullat med swec medlemmar genom att bjuda på gratisfrakt över 500 + skicka med smågodis... går ju tydligen hem...

Så här mins jag Inet för +10 år sedan:
De limmade fast alla interna kablar med silikon och satte ett klistermärken som förhindrade att man öppnade sin datorlåda utan att bryta garantin. Datorerna var byggda av andrahandsorterings komponenter och gick sönder efter några veckor. Smeknamnet för Inet var Felnet.
Tror de gjort mer än en om start sedan dess?

Men måst berömma dagens Inet och deras "nya" ägare för att de har kommit långt sedan dess. Det tog lång tid innan jag kom tillbaka, men nu är även jag en nöjd kund där. Har alltid blivit bra bemött och omhändertagen de få gånger det varit något problem med en beställning de senaste åren.
Nu får även Stockholmarna på Sveriges baksida en egen Inet butik.
Grattis Stockholm!

Om Televaruhuset så tror jag att det är stor chans att det är bluff.
Ny butik strax innan jul, skumma omdömen och en mager hemsida med lockpriser. Kanske levererar de flera beställningar nu för att verka riktiga. Men känns som det är stor chans att många glada julklapps shoppar inte kommer få sina varor.
Kanske ha jag fel! Kanske reser de sig ur sitt nu halvruttnande tillstånd och blir något bra. Men skulle inte riskera mina pengar innan jul bara för att spara några kronor.
Time will tell!

Permalänk

Orkar inte läsa igenom hela tråden..

men är ni hundra på att den personen som utger sig för att vara en av personerna bakom sidan är samma som bakom nicket här på sidan? Inget troll?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Nautilus011:

Vad skulle denna artikeln och artikeln som häranleder saken ha något med saken om att Sverige inte skulle vara ett fritt land.

Jag har massor av argument, dock inga jag är pigg nog för att dra just nu. (awesome bortförklaring)

Affären lär ju känna sig bojkottad iaf...

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Lite sent, men "idiot företag" heter det inte, "idiotföretag" om något. Jag är särskrivningsfascist, du får ursäkta. Funderade på att mörda vaktmästaren i vårt hus när han lyckats med bedriften att skriva "Varning snö ras" på en lapp...

Akta Akta. Du kanske blir anmäld för förtal...
Ang topic; Det säger väl allt om Televaruhuset. Först anmäla, sedan komma på att: Hmm, det gick visst inte att anmäla. Så trött på imbecillla varelser som inte kan tänka logiskt.
1. Analys
2. Plan
3. Verkställ
Hur svårt är det?

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Haha, vilka pajasar.

Permalänk
Medlem

Bara för att snubben är invandrare så betyder det ju inte att det är OK att ha kass grammatik o stavning. Brist för respekt mot det svenska språket och grav oduglighet tycker jag

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Kandidat till årets datorbutik 2011?

Årets sämsta marknadsföring iaf haha

Visa signatur

A computer once beat me...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Av mig, dom är ej kapabla till att byta en siffra på en produkt.

Dom skrev ut fel artikelnr, jag bad dom rätta 2 gånger.

Blev aldrig rättat.

+ Fick inget godis när jag köpte mina 3 skärmar.. (kom i 3 skärm paket, så förståeligt), men när alla avgudar Inet för dom är SÅ bra, så tycker jag dom borde kunna trolla fram lite godis till mig på något annat sätt

Skriv det till dom! Beställde saker förrut som kom i en sunkig kartong samt att pingvinstången ramlade ur på resan troligtvis. Skrev det till inet och fick ersättning.

Angående televaruhuset så lämnade jag sidan när jag kom fram till "data-komponenter". Nä där kommer jag inte sätta foten igen.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Haha, det är användare som sätter asdåligt betyg på butiken på prisjakt nu när dom fick reda på det här. Och televaruhuset har såklart anmält samtliga betyg för granskning.

Jag uppmanar alla att gå in på sidan och ge ett dåligt betyg.

Televaruhuset - Omdömen, statistik och information