AMD eller Nvidia omröstning

Permalänk
Medlem

Jag hade någon skev bild förr i tiden av att Nvidia var dom goda grabbarna medans AMD var dom onda. Typ som att Nvidia satte standarden sedan kom AMD och kontrade efter vad Nvidia släppte, och använde sig av lite fulknep..

Detta har dock förändrats med åldern och i nuläget så spelar det ingen roll, ser till mina behov och väljer därefter. Skall dock tilläggas att jag valde Nvidia i pollen

Visa signatur

EVGA X58 SLI3 | Intel i7 950 | 1 x Msi 560 Twin frozr @1000/2100mhz | 6gb Corsair 1600MHz | AX850 80+ | Fractal Design XL

Permalänk
Medlem

Visst kan man ha dåliga erfarenheter men har fått ris och ros från båda så för mig spelar det ingen som helst roll.
Skulle jag köpa kort idag så skulle det bli GTX 460 eller HD6850 och det känns hugget som stucket.

Permalänk
Medlem

Föredrar AMD. Men ifall nvidia har en bättre produkt till bättre pris skulle jag såklart överväga denne. Eller nej, det skulle jag inte. SLI fungerar ju inte på 790FX.. fail nvidia...

Kör amd rakt igenom.

Permalänk
Medlem

Var nöjd med mitt 8800 och 9800 från nVidia. Lika nöjd med mitt gamla 5770 och mitt nya 6870(<3). Enda som BORDE spela roll är pris/prestanda. Hoppas att AMD fixar till sina drivrutiner bara

Permalänk
Skrivet av InCyBoy:

Vart skulle han annars ha lagt den? Det spelar väl ingen roll?

OT: Jag röstar på prestanda/kr då det är det enda vettiga. Dock så har jag haft mest ATI så lite "hejar" man väl som någon här över sa. Men skulle helt klart kunna köpa ett Nvidia om det täckte mina behov

Grafikkort => Övrigt verkar väl som klippt och skuren för en märkesoberoende tråd. Man kan ju misstänka att det är fler med AMD sympatier som läser inlägg i Radeon-delen av grafikkortsforumet och fler med Nvidia sympatier som läser inlägg i GeForce-delen av grafikkortsforumet.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

I och med att jag foldar så är det Nvidia som gäller i nuläget.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Medlem

Pris/prestanda för det mesta, senaste inköpet blev ett nvidia kort dock bara för att det var länge sedan jag hade ett nvidia kort och för att jag på senare tid har haft lite problem med amds mjukvara.
(Jag säger inte att den är dålig då den fungerar ypperligt för väldigt många, jag har dock haft problem med den.)

Permalänk
Medlem

Brukar köra på det som verkar prestera bäst för pengarna. Har dock blivit 2st AMD kort i rad nu med 4870 och 5870 när de kom ut. innan dess var det 8800gt som gällde. Nästa hoppas jag blir nvidia, gillar lite variation

Permalänk
Hedersmedlem

Bra med öppen omröstning.

Jag sitter för närvarande med ett HD4890 och inväntade Cayman. Nu blir det troligen ett GTX580.

Röstade alltså att det kvittar vilket. Alltid köpt det som presterat bäst vid inköpstiden, med start 3dfx/matrox. sedan TNT2ultra -->gf3-->9700pro... osv.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro